Eğitim sistemleri teknolojinin gelişmesi ve bilgiye ulaşmanın kolaylaşması gibi nedenlere bağlı olarak güncellenmeye ve değişmeye daha fazla ihtiyaç duymaktadır. Eğitim sistemlerinin değişmesi ve güncellenmesine bağlı olarak eğitimin kılavuzu olan öğretim programları da değişmektedir. Öğretim programlarının uygulayıcısı olan öğretmenler program değişikliklerinden doğrudan etkilenmektedir. Öğretim programlarının değişimi üzerine sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Samsun ilindeki ilkokullarda görev yapan 21 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği kullanılarak anlamlı hale getirilmiştir. Analiz sonucunda elde edilen bulguların modellenmesinde NVİVO paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerine göre; öğretim programları bireyin ve toplumun ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olmalı, bilimsel ve teknolojik gelişmelere dayanarak program değişikliği yapılırken kültürel ve milli değerlerin de göz önünde bulundurulmalıdır. Program değişikliği sürecine öğretmenlerin yeterince dahil edilmediği ve yapılan program değişikliklerine yeterince olumlu bakılmadığı anlaşılmaktadır. Program değişikliği yapılma sebeplerinin MEB üst kadrosu görüşlerine dayandırıldığı, sık program değişiklikleri yapıldığı ve değişikliklerin ülkenin ihtiyacı olan insan niteliğinin karşılamaya uygun olmadığı öğretmenlerce değerlendirilmektedir.
Education systems need to be updated and changed depending on the reasons such as the development of technology and easier access to information. Due to the change and update of the education systems, the curriculums that guide the education also change. Teachers who are the implementer of the curriculums are directly affected by the changes in curriculums. This research, which aims to evaluate the views of the classroom teachers on the change in curriculums, was planned as a phenomenological research, one of the qualitative research methods. The research group consists of 21 classroom teachers working in primary schools in Samsun. The interview form prepared by the researcher was used to collect the research data. The obtained data were made meaningful by using content analysis technique. NVivo package program was used to model the findings obtained from the analysis. According to the findings, curriculums should meet the needs of the individual and the society. While making curriculum changes based on scientific and technological developments, cultural and national values are expected to be taken into account. It is understood that teachers are not sufficiently involved in the curriculum change process and the changes in curriculums are not considered positive enough. It is believed that the reasons for curriculum changes are based on the views of the MEB staff and the time interval of the changes are frequent. It is also understood that the changes are not suitable for meeting the human qualities needed by the country.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2020 |
Submission Date | June 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.