Değişen yaşam şartlarıyla birlikte toplumda ahlaki ve sosyal yönden ciddi sorunlar yaşanmaktadır. Yaşanan bu sorunların çözülememesi toplumun ortak değerlerine yönelik bilincin oluşmadığını göstermektedir. Bu nedenle eğitim sisteminin her kademesinde değerler eğitimine yer verilmesi gerekliliği oluşmaktadır. Okul öncesi dönem çocuğun duygu, düşünce, davranış ve tutumlarının temelinin atıldığı dönemdir. Bu dönemde kazanılan tutum ve davranışlar çocuğun ileriki yaşantısının da temellerini oluşturmaktadır. Bu nedenle erken yaşlardan itibaren çocuğa değerler eğitiminin sunulması önemlidir. Değerler eğitiminin sunulmasında programın içeriği, öğretmenin yeterliliği hedeflenen becerilerin kazandırılmasında etkili unsurlardandır. Bu bilgiler doğrultusunda çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Şırnak ili, Silopi ilçesinde okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 50 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veriler araştırmacılar tarafından oluşturulan görüşme formuyla toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak, okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitiminin kapsamı ve nasıl uygulanması gerektiği ve konusunda desteklenmesi gerektiği belirlenmiştir.
Coupled with the changing living conditions, serious problems have been experienced in society in terms of moral and social aspects. Failure to resolve the problems experienced shows that the awareness of the common values of society has not come into existence yet. Therefore, it is deemed necessary to include values education at every level of education system. Preschool period is the period in which the foundation of the child's feelings, thoughts, behaviors and attitudes is laid. The attitudes and behaviors acquired in this period also form the basis of the future life of the child. For this reason, it is important to provide values education to children starting from an early age. In the provision of values education, the content of the program and the competence of teachers are among the effective elements in teaching the targeted skills. In accordance with this information, the aim of the study is to determine the opinions of preschool teachers on values education. The study group of the study consists of 50 preschool teachers working in preschool education institutions in Silopi district of Şırnak province, affiliated to the Ministry of National Education, in the 2018-2019 academic year. The data in the study were collected using an interview form designed by the researchers. The data obtained were analyzed by the methods of descriptive analysis and content analysis. As a result, it was determined that preschool teachers should be supported in terms of the scope of values education and how it should be implemented.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | October 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.