Bu çalışmada matematik öğretmenlerinin ve sınıf öğretmenlerinin sayı duyusu problemlerinde kullandıkları stratejilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma da nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, Adana ilinde görev yapan 15'i matematik öğretmeni ve 15'i sınıf öğretmeni olmak üzere 30 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Sayı Duyusu Testi kullanılmıştır. Sayı Duyusu Testi beş sayı duyusu bileşenini içeren 25 maddeden oluşmaktadır. Veri toplama aracından elde edilen veriler, nitel araştırma analiz teknikleri ile çözümlenmiştir. Öğretmenlerin çözümlerinde kullandıkları stratejiler; sayı duyusu temelli strateji, kısmen sayı duyusu temelli strateji, kural temelli strateji olarak ve açıklamasız biçimde sınıflandırılmıştır. Verilerin analizinden elde edilen bulgular, matematik öğretmenlerinden elde edilen problem çözümlerinin %58,9‟unda sayı duyusu temelli stratejilerin, %28,8‟inde kural temelli stratejilerin, sınıf öğretmenlerinin çözümlerinin %32,8‟sinde sayı duyusu temelli stratejilerin, %55,4 ünde kural temelli stratejilerin kullanıldığı görülmüştür.
The present study aims to investigate the strategies that are used by mathematics teachers and primary school teachers in number sense problems. This study was designed as a case study, one of the qualitative research methods. The participants of the study consisted of 30 teachers, 15 of whom were mathematics teachers and 15 of whom were primary school teachers, working in Adana. The Number Sense Test was used as the data collection tool. The Number Sense Test consists of 25 items with five number sense components. The qualitative research analysis techniques were used in the analysis of the data obtained from the data collection tool. The strategies which the teachers use while they are solving the problems are classified as number sense-based strategy, partial number sense-based strategy, rule-based strategy and no explanation. The findings showed that 58.9% of the problem solutions obtained from mathematics teachers was based on number sense-based strategies, 28.8% of them on rule-based strategies, 32.8% of primary school teachers' solutions was number sense-based strategies and 55.4% of them was rule-based strategies.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Submission Date | September 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.