Bu çalışma öğretmenlerin AB’ye yönelik görüşlerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Gelecek nesilleri yetiştirecek olan ve geleceğimize yön veren öğretmenlerimizin kendi düşüncelerini öğrencilerine de aktaracağı ve onları etkileyeceği düşüncesinden hareketle öğretmenlerin bu konudaki görüşleri önemli görülmüştür. Veri toplama ve yorumlama sürecinde nitel araştırma yöntemleri desenlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, 2018–2019 eğitim öğretim yılında Kırşehir il merkezinde Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 60 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlerin görüşlerini belirlemek amacıyla verilerin toplanması sürecinde araştırmacılar tarafından oluşturulan yedi açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış sorular sorulmuştur. Anket ile elde edilen verilerin analizinde içerik analizleri kullanılmıştır. İçerik analizi ile veriler karşılaştırılarak ve sınıflandırılarak nicel hale getirilmiştir. Betimsel analizde ise doğrudan alıntılara çalışma içerisinde yer verilerek analizlere açıklık getirilmeye çalışılmıştır. Öğretmenlerin anket maddelerine vermiş oldukları cevaplardan elde edilen bulgulara göre, AB’nin Türkiye’yi, birliğe tam üye olarak almayacağı konusunda katılımcıların tamamının dinsel farklılıklar, ekonomik farklılıklar, siyasi ve kültürel farklılıklar, oyalama taktikleri ve Türkiye’ye karşı ön yargılı bakmalarından dolayı “Hayır” cevabını vermesi, Türk insanın tam üyeliğe inancının kaybettiğini göstermektedir. Öğretmenlere göre AB üye ülkeleri Türkiye’yi islamofobik bakış açısıyla, gelişmemiş, barbar ve AB kriterlerini taşımayan bir ülke olarak algılamaktadırlar. Öğretmenlerin hala %40’nın yüksek yaşam kalitesi sunması ve adalet ve insan haklarına duyarlılık konularından dolayı Türkiye’nin AB’ye girmesi gerektiğini düşündükleri belirlenmiştir.
This study is conducted to identify teachers’ views towards European Union (EU). Considering that our teachers, who will raise the future generations and guide our future, will convey their own thoughts to their students and affect them, the teachers' views on this issue are considered important. In data collection and analysis stages, survey method among qualitative research method patterns is applied. Participants of this study consist of 60 teachers in primary and secondary schools under the Ministry of National Education in Kırşehir city centre in 2018-2019 academic year. To collect data to determine teachers’ views, semi-structured interview questions with seven open-ended questions designed by researchers are asked. Content analysis is adopted for data analysis of obtained data. Data are compared, classified and quantified with content analysis. With descriptive analysis, direct quotes are included in the study to clarify analysis. Based on the findings obtained from teachers’ survey item answers, it can be seen that Turkish citizens have lost their belief for full-membership as all participants answered “No” to the question whether Turkey will be accepted to EU as full-member due to religion, economic, political and cultural difference, voting tactics and prejudice against Turkey. Teachers’ views show that EU member states perceive Turkey as underdeveloped, barbarian and a country that does not meet EU criteria with Islamophobic perspective. 40% of teachers expressed that Turkey should be included in EU for higher life quality and sensitivity towards laws and human rights.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Submission Date | June 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.