Tüm dünyada 2020 yılının başından itibaren etkisini gösteren Covid-19 salgınının bir sonucu olarak ülkemizde alınan geniş çaplı kapanma kararları, 2021 yılının ortalarına kadar uygulanmıştır. Kapanma kararları ile birlikte kısa bir süre ara verilen eğitim faaliyetlerine uzaktan eğitim çalışmaları yürütülerek yeniden başlanmıştır. Bu çalışmada pandemi sebebiyle alınan acil tedbirler kapsamında yeterince hazırlık çalışması yapılmadan geçilen uzaktan eğitim sürecinde eğitimin önemli bir paydaşı olan ailelerin yaşadıkları deneyimlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımının kullanıldığı çalışmanın katılımcıları 2020-2021 eğitim öğretim yılında çocuğu okul öncesi eğitim almakta olan 27 ebeveynden oluşmaktadır. Çalışmanın verileri araştırmacı tarafından oluşturulan ve dokuz açık uçlu sorunun yer aldığı yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Telefonla yapılan görüşmeler kayıt altına alınmış ve toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda evde kalınan dönemde çocuklarla daha çok annelerin ilgilendiği, uzaktan eğitimin bu süreçte çocukların sosyalleşme ihtiyacını karşıladığını düşünenler kadar herhangi bir etkisi olmadığını düşünen ebeveynlerin de olduğu, uzaktan eğitim sırasında çoğunlukla sorun yaşanmasa da en sık yaşanan sorunun internet bağlantısından kaynaklanan sorunlar olduğu görülmüştür. Ayrıca ebeveynlerin uzaktan eğitim dışındaki zamanda çocukları ile birlikte genellikle akademik içerikli etkinlikler yaptıkları, benzer şekilde en sık görülen kaygı durumunun yine çocuklarının akademik becerileri ile ilgili olduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda gelecekte karşılaşılabilecek zorunlu evde kalma durumları ve okul öncesi dönemde uzaktan eğitim uygulamalarını iyileştirmek adına atılabilecek adımlara dair önerilerde bulunulmuştur.
As a result of the COVID-19 pandemic, which has been affecting the whole world since the beginning of 2020, large-scale closure decisions taken in our country were implemented until mid-2021. Educational activities, which were interrupted for a short period of time with the closure decisions, were resumed by conducting distance education activities. This study aims to examine the experiences of families, who are an important stakeholder of education, during the distance education process, which was passed without adequate preparation work within the scope of emergency measures taken due to the pandemic. The participants of the study, in which a qualitative research approach was used, consisted of 27 parents whose children were receiving preschool education in the 2020-2021 academic year. The data of the study were collected using a semi-structured interview form created by the researcher, which included nine open-ended questions. Telephone interviews were recorded, and the data collected were analyzed using content analysis. As a result of the study, it was seen that mothers mostly took care of the children during the period when they stayed at home, that there were parents who thought that distance education did not have any effect as well as those who thought that distance education met the socialization needs of children in this process, and that although there were mostly no problems during distance education, the most common problem was the problems arising from the internet connection. In addition, it was observed that parents generally engaged in academic activities with their children outside of distance education, and the most common anxiety was related to their children's academic skills. In line with the results obtained, suggestions were made regarding the compulsory stay-at-home situations that may be encountered in the future and the steps that can be taken to improve distance education practices in preschool period.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Early Childhood Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2024 |
Submission Date | January 24, 2024 |
Acceptance Date | April 17, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 10 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.