Normal bir teknenin meyil yapması esnasında, kendi ağırlığı, üzerindeki yükler ve sancak-iskele sarnıçlarının
sıvı doluluk yüzdelerine göre, tekne üzerinde oluşan ve teknenin tekrar önceki denge konumuna gelmesini
sağlamada bir etken olan maksimum doğrultucu moment kolu (maksGZ) değerinin klasik yöntemlerle hesap
edilmesi işlemleri, uzun sürmekte ve hassas hesaplar gerektirmektedir. Bu karmaşık işlemlerde, tekne üzerinde yer
alan sarnıçların doluluk yüzdeleri ve içlerindeki sıvıların yer değiştirmelerinden kaynaklanan serbest yüzey etkisi de
hesap edilmelidir. Bu çalışma süresince, gerçek veriler kullanılarak, Bulanık Mantık ve Sinirsel Bulanık Mantık
yaklaşımlarıyla modeller oluşturulmuş ve bu modeller kullanılarak, kısa sürede, maksimum doğrultucu moment
kolu değeri, gerçek değerlere çok yakın bir şekilde hesaplanmıştır
Other ID | JA84KZ32VS |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2009 |
Submission Date | April 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 5 Issue: 1 |