Bu çalışmanın amacı yarı aktif süspansiyon sisteminin performansının iki farklı kontrol metodu kullanarak
karşılaştırmak. Kullanılacak olan kontrolstratejilerinden biri bulanık mantık denetleyicileri (Mamdani ve Sugeno
farklı farklı incelenecek. ) diğeri ise optimal lineer regülatör metodudur. Kontrolörlerin performanslarının
karşılaştırılmasında çeyrek araba modeli kullanıldı. Bulanık mantık denetleyicilerden elde edilen sonuçlar optimal
lineer regülatör metodu ile elde edilen sonuçlar ile ve pasif süspansiyon sistemi ile karşılaştırılmıştır. Simülasyon
uygulamalarıyla hangi kontrol yaklaşımının bu sistem için uygun olduğu tartışılmış ve çözüm önerileri sunulmuştur.
The purpose of this paper is to compare the performance of the semiactive suspension system using two
different control strategies. The first strategy utilized the fuzzy control (mamdani, sugeno) and the second one using
the linear quadratic regulator method. A quarter car model is used in the study and the performance of the controller
is compared to the fuzzy control and with linear quadratic regulator and existing passive suspension system. A
simulation study is performed to prove the effectiveness and robustness of the control approach.
Other ID | JA28PY45NZ |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2008 |
Submission Date | April 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 4 Issue: 1 |