In recent years, there has been a lot of attention to the use of computers in education, and various software has been developed for it. Meanwhile, problem-based education is considered as one of the efficient methods of teaching science, especially mathematics, because it improves in this type of long-term memory training. On the other hand, e-learning systems are expanding recently. All of which illustrates the need for a system that can produce and solve mathematical problems automatically. In this paper, the issues of Functions, Equation, Polynomial, and Derivative topics have been investigated and an Authentication Method has been developed to solve step-by-step related issues using the Abstract Syntax Tree (AST) based methodology. Using the methods presented in this article, you can create a system for displaying all or a number of problem-solving steps based on an appropriate training model.
Son yıllarda, eğitim alanında bilgisayarların kullanılmasına çok önem verilmiş ve bunun için çeşitli yazılımlar geliştirilmiştir. Ayrıca, probleme dayalı eğitim şekli, fen bilimleri özellikle de matematik öğretiminin etkili yöntemlerinden biri olarak kabul edilmiştir çünkü probleme dayalı eğitim uzun süreli hafıza eğitimini geliştirmektedir. Öte yandan, e-öğrenme sistemlerinin sayısı son zamanlarda hızla artmaktadır. Bunların hepsi, matematiksel problemleri otomatik olarak üretebilen ve çözebilen bir sisteme olan ihtiyacı ortaya çıkarmaktadır. Bu makalede, en önemli matematik konularından Fonksiyonlar, Denklem, Polinom ve Türev konuları incelenmiş ve Soyut Söz dizimi Ağacı (AST) tabanlı bir yöntem kullanılarak ilgili soruları adım adım çözmek için bir Doğrulama Yöntemi geliştirilmiştir. Sadeleştirme, çarpanlara ayırma, dağıtım ve yerine koyma gibi cebirsel birçok işlem, çözüm yöntemleri içerisinde yer alır. Bu makalede sunulan yöntemler kullanılarak ve uygun bir eğitim modeli seçilerek, problem çözme adımlarının tümünü veya bir kısmını görüntüleyebilen bir sistem oluşturabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Submission Date | December 6, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 16 Issue: 2 |