Bu araştırmanın amacı, islami ilimler fakültesi öğrencilerinin saltanat ve cumhuriyete ilişkin
düşüncelerinin geliştirdikleri metaforlar aracılığıyla incelenmesidir. Yapılan literatür taraması
sonucunda, bu kavramlar ile ilgili yapılan herhangi bir çalışma bulunamamıştır. Bu bakımdan
yapılan çalışmanın, alanyazına katkı sağlama ve sonraki çalışmalara ışık tutma noktasında önemli
olduğu düşünülmektedir. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgubilim yaklaşımı
ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amaçlarına uygun olarak Türkiye’deki bir devlet
üniversitesinin İslami İlimler Fakültesinde 2017 – 2018 eğitim öğretim yılında kayıtlı lisans
öğrencilerinden amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile belirlenen 65’i kadın, 40’ı
erkek olmak üzere toplam 105 katılımcıya uygulanan, açık uçlu soruların yer aldığı formlar içerik
analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonucunda cumhuriyet kavramı ile ilgili 90’ı farklı olmak
üzere 105 metafor tespit edilmiştir. Bu metaforlar; insan (62), doğa (23), araç (16), din (2), kavram
(2) olmak üzere beş temada toplanmıştır. Bunun yanında, saltanat kavramı ile ilgili 83’ü farklı
olmak üzere 102 metafor tespit edilmiştir. Bu metaforlar ise yönetim (32), araç (20), insan (18),
tabiat (16), his (15), tarih (1) olmak üzere altı temada toplanmıştır.
The purpose of this study is to examine the thoughts of the students from Faculty of
Islamic Sciences through the metaphors they developed about the sultanate and the republic. As a
result of the literature review, it was found that no study was conducted related to these concepts.
The study, in this regard, is important in contributing to the literature and to shed light on
subsequent studies. This research was carried out with a phenomenology approach which is one of
the qualitative research methods. In line with the objectives of the study, the protocols including
open-ended questions which were applied on 105 participants, 65 females and 40 males, selected
with criterion sampling method among the undergraduate students from the Faculty of Islamic
Sciences in a Turkish State University in 2017-2018 academic years were analyzed with content
analysis. As a result of the study, 105 metaphors, 90 of which were different, were identified related
to the concept of republic. These metaphors are grouped in five themes: human (62), nature (23),
vehicle (16), religion (2), concept (2). 102 metaphors, 83 of which were different, were identified
related to the concept of Sultanate. These metaphors are grouped in six themes: management (32),
vehicle (20), human (18), nature (16), sense (15), history (1).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 2 |