Bu araştırmanın amacı, Bilim ve Sanat Merkezine katılan üstün yetenekli öğrencilerin beden eğitimi dersi ve beden eğitimi öğretmeni kavramlarına yönelik görüşlerini tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 Eğitim öğretim yılı bahar döneminde Kırıkkale ve Trabzon illerinde bulunan Bilim ve Sanat Merkezleri’nde öğrenim gören üstün yetenekli 46 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Veriler çizme-yazma tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Katılımcılardan elde edilen formlar 1’den 46’a kadar numaralandırılmıştır. Herhangi bir çizimin olmadığı ve anlam ifade etmeyen katılımcı formları değerlendirmeye tabi tutulmamıştır. Elde edilen veriler içerik analizine göre analiz edilmiş, kategoriler frekans değerlerine göre verilmiş ve tabloda gösterilmiştir. Çalışmanın geçerliğini sağlamak amacıyla katılımcıların her iki kavrama yönelik duygu ve düşüncelerini ifade eden çizimlere yer verilerek, bu çizimler katılımcıların belirttikleri ifadelerle desteklenmiştir. Araştırmada üstün yetenekli öğrencilerin beden eğitimi dersi kavramına yönelik bilişsel yapılarını içeren 4 kategori elde edilmiştir. Bu kategoriler: beden eğitimi dersinin genel görünüşü f(30), beden eğitimi dersinin kazanımları f(6), beden eğitimi dersinin tanımı ve özellikleri f(3) ve beden eğitimi dersinin geleneksel yapısı f(1)’dır. Araştırmanın diğer kavramı olan beden eğitimi öğretmenine yönelik verilerin analizi sonucu 7 kategori elde edilmiştir. Bunlar olumsuzluk unsuru olma f(8), bilginin kaynağı ve aktarıcısı olma f(6), birleştirici ve bütünleştirici olma f(5), adalet unsuru olma f(4), yönlendirici ve yol gösterici olma f(3), sevgi unsuru olma f(3), örnek kişilik olma f(1) ve adaletsiz olma f(1) dır. Üstün yetenekli öğrencilerin beden eğitimi dersi ve beden eğitimi öğretmeni kavramlarına yönelik genel olarak olumlu algıya sahip oldukları söylenebilir. Çizimlerde beden eğitimi dersinin oyun ve eğlence alanı olarak algılandığı ve kişiler arası birleştirici ve bütünleştirici ilişkileri içeren çizimlere yer verildiği tespit edilmiştir
The purpose of this study is to determine emotion and opinion of gifted students attending to Science and Art
Center towards physical education course and physical education teacher. In this study, study group was composed of 46
students who attended to Science and Art Centers in Kırıkkale and Trabzon cities during the spring semester of 2013-2014
academic years. It was used qualitative research approach in this study. The drawing-writing technique was used as data collection instruments. The data obtained from participants were coded from 1 to 46. The forms of participate which did not
means were excluded from the evaluation. The data collected were subject to content analysis. Categories were given
according to frequencies values. Data which were collected beneath specific categories were converted table and supported
with students’ views. In addition to this, 2 coders’ codes and categories were compared to see the competencies between them.
To provide the reliability of data, the average reliability was calculated. In the research, 4 categories which contain cognitive
structure were got about the gifted students’ views towards physical education course. These categories that “general situation
of physical education course f(30)”, “ the gains of physical education course f(6)”, “the definition and features of physical
education couse (f3)” and “traditional structure of physical education course f(1)”. In the consequence of analyze of physical
education teachers concept, 7 categories were achieved. These categories that being negative element f(8), being transmitter
and resource of knowledge f(6), being connective and integrative f(5), being justice element f(4), being router and guide f(3),
being love element f(3), being exemplary character and being injustice. As a result of the study, it was found that students
have positive emotions about the concepts of physical education and physical education teacher. The course of physical
education is described as play, amusement, cooperation ground, and developmental domains.
Gifted students drawing-writing technique physical education course physical education teacher
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 3 Issue: 3 |