Bu çalışmada eğitim kurumlarında karşılaşılan ders proje gruplarının oluşturulması problemi için bir matematiksel model önerilmiştir. Bu problemin çözümünde kullanılan en yaygın yöntem, grupların öğrenciler tarafından oluşturulmasıdır. Ancak bu yöntemde gruplar sadece arkadaşlık ilişkileri dikkate alınarak oluşturulduğu için yetenek açısından dengesiz gruplar ortaya çıkmaktadır. Bu dezavantajı ortadan kaldırmak amacıyla geliştirilen model, yetenek açısından dengeli gruplar oluştururken aynı zamanda öğrencilerin grup arkadaşlarını tercih düzeylerini de dikkate almaktadır. Önerilen model, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Endüstri Mühendisliği Bölümü, Rapor Yazma Tekniği dersinde karşılaşılan ders proje gruplarının oluşturulması problemine uygulanmıştır.
Ders proje gruplarının oluşturulması tamsayılı matematiksel model
In this study, a mathematical model for course project team formation problem in teaching institutions is presented. Although self-selection is a common practice, students tend to form the teams due to their friendship by ignoring their skills, which results in unbalanced teams for skill. With the proposed model, balanced teams are formed as compatible with the preferences of students to team members. The proposed model is applied to a real problem: project team formation problem in Report Writing course in Department of Industrial Engineering in Eskisehir Osmangazi University, Turkey.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2013 |
Kabul Tarihi | 6 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 24 Sayı: 1 |