Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 32 Sayı: 3, 438 - 456, 31.12.2021

Öz

Kaynakça

  • Arthur, J. (2007) Lean Six Sigma Demystified, McGraw-Hill, pp.217-220.
  • Bakri, M. (2019) Implementing lean tools to streamline banking operations: A case study of a small Lebanese Bank, Management Studies and Economic Systems (MSES), 4 (2), pp. 131-144.
  • Chen, J. C. and Cox, R. A. (2012) Value stream management for lean office—A case study, American Journal of Industrial and Business Management, 2, pp. 17-29.
  • Durmusoglu, M. B. and Kulak, O. (2008) A methodology for the design of office cells using axiomatic design principles, Omega, The International Journal of Management Science, Vol. 36, No. 4, pp. 633-652.
  • Freitas, R. C. Freitas, M. C. D., Menezes, G. G. and Oderczyk, R. S. (2018) Lean Office Contributions for Organizational Learning, Journal of Organizational Change Management, 31 (5), pp. 1027-1039.
  • Freitas, R. C. and Freitas, M. C. D. (2020) Information management in lean office deployment contexts, International Journal of Lean Six Sigma, 11 (6), pp. 1175-1206.
  • Hohmann, C. (2014) Lean transformation model by John Shook, Alıntı tarihi: 15.12.2020, Erişim: https://hohmannchris.wordpress.com/2014/01/25/lean-transformation-model-by-john-shook/
  • Hyer, N. L. and Wemmerlov, U. (2002) The office that lean built, IIE Solutions, 34 (10), pp. 37-43.
  • Monterio, J., Alves, A. C. and Carvalho, M. S. (2017) Processes improvement applying Lean Office tools in a logistic department of a car multimedia components company, Procedia Manufacturing, 13, pp 995-1002.
  • Monterio, M. F. J. R., Pacheco, C. L., Denis-Carvalho, J. and Paiva, F. C. (2015) Implementing lean office: A successful case in public sector, FME Transactions, 43, pp. 303-310.
  • Rossiti, I.S.M., Serra, S.M.B., and Lorenzon, I.A. (2016) Impacts of lean office applications in the supply sector of a construction company, In: Proc. 24th Ann. Conf. of the Int’l. Group for Lean Construction, Boston, MA, USA, sect.8 pp. 63–72.
  • Rüttimann, B. G., Fischer, P. and Stöckli, M. T. (2014) Leveraging lean in the office: Lean office needs a novel and differentiated approach, Journal of Services Science and Management, 7, pp. 352-360.
  • Sabur, V. F. and Simatupang, T. M. (2015) Improvement of customer response time using Lean Office, International Journal of Services and Operations Management, 20 (1), pp. 59-85.

YALIN DÖNÜŞÜM MUHASEBE BÖLÜMÜNÜ NASIL ETKİLER: BİR ÖRNEK UYGULAMA

Yıl 2021, Cilt: 32 Sayı: 3, 438 - 456, 31.12.2021

Öz

Artan rekabet ve bilinçli müşteri, sadece üretimde değil, ofislerde de yalın çabaları gerekli kılmaya başlamıştır. Yalın ofis üzerine bu çalışmada, özgün olarak Muhasebe Bölümü yalın bakış açısıyla değerlendirilmiş ve sistematik bir şekilde süreçlerindeki israflar ortaya çıkarılmıştır. Bu israflar, süreç sadeleşme, süreçlerdeki iş yapış biçimlerini değiştirme ve dijital çözümler yardımıyla yok edilmeye başlanmıştır. Söz konusu israflardan arınmadaki etkinlik, Muhasebe Bölümünü yalın kültür dönüşümünde iddialı hale sokmaya başlamıştır.

Kaynakça

  • Arthur, J. (2007) Lean Six Sigma Demystified, McGraw-Hill, pp.217-220.
  • Bakri, M. (2019) Implementing lean tools to streamline banking operations: A case study of a small Lebanese Bank, Management Studies and Economic Systems (MSES), 4 (2), pp. 131-144.
  • Chen, J. C. and Cox, R. A. (2012) Value stream management for lean office—A case study, American Journal of Industrial and Business Management, 2, pp. 17-29.
  • Durmusoglu, M. B. and Kulak, O. (2008) A methodology for the design of office cells using axiomatic design principles, Omega, The International Journal of Management Science, Vol. 36, No. 4, pp. 633-652.
  • Freitas, R. C. Freitas, M. C. D., Menezes, G. G. and Oderczyk, R. S. (2018) Lean Office Contributions for Organizational Learning, Journal of Organizational Change Management, 31 (5), pp. 1027-1039.
  • Freitas, R. C. and Freitas, M. C. D. (2020) Information management in lean office deployment contexts, International Journal of Lean Six Sigma, 11 (6), pp. 1175-1206.
  • Hohmann, C. (2014) Lean transformation model by John Shook, Alıntı tarihi: 15.12.2020, Erişim: https://hohmannchris.wordpress.com/2014/01/25/lean-transformation-model-by-john-shook/
  • Hyer, N. L. and Wemmerlov, U. (2002) The office that lean built, IIE Solutions, 34 (10), pp. 37-43.
  • Monterio, J., Alves, A. C. and Carvalho, M. S. (2017) Processes improvement applying Lean Office tools in a logistic department of a car multimedia components company, Procedia Manufacturing, 13, pp 995-1002.
  • Monterio, M. F. J. R., Pacheco, C. L., Denis-Carvalho, J. and Paiva, F. C. (2015) Implementing lean office: A successful case in public sector, FME Transactions, 43, pp. 303-310.
  • Rossiti, I.S.M., Serra, S.M.B., and Lorenzon, I.A. (2016) Impacts of lean office applications in the supply sector of a construction company, In: Proc. 24th Ann. Conf. of the Int’l. Group for Lean Construction, Boston, MA, USA, sect.8 pp. 63–72.
  • Rüttimann, B. G., Fischer, P. and Stöckli, M. T. (2014) Leveraging lean in the office: Lean office needs a novel and differentiated approach, Journal of Services Science and Management, 7, pp. 352-360.
  • Sabur, V. F. and Simatupang, T. M. (2015) Improvement of customer response time using Lean Office, International Journal of Services and Operations Management, 20 (1), pp. 59-85.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Endüstri Mühendisliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ülfet Aydemir Bu kişi benim 0000-0001-5011-6544

Müberra Solak 0000-0003-3982-0471

Oğuz Özkavukcu Bu kişi benim 0000-0002-4254-620X

Mehmet Bülent Durmuşoğlu 0000-0002-5007-8899

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Kabul Tarihi 27 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 32 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aydemir, Ü., Solak, M., Özkavukcu, O., Durmuşoğlu, M. B. (2021). YALIN DÖNÜŞÜM MUHASEBE BÖLÜMÜNÜ NASIL ETKİLER: BİR ÖRNEK UYGULAMA. Endüstri Mühendisliği, 32(3), 438-456.

19736      14617      26287       15235           15236           15240      15242