Bu çalışmada, birden fazla depotun (Giriş/Çıkış noktası) bulunduğu ve siparişlerin manuel olarak toplandığı 8 koridorlu tek bloklu bir depoda sipariş gruplama, depot atama ve rotalama problemini çözmek için “Aglomeratif Koridor Kümeleme (AKK)” adlı sezgisel bir algoritma önerilmiştir. Önerilen algoritmanın performansı iki farklı açıdan analiz edilmiştir. İlk olarak, önerilen sezgisel algoritmanın sipariş gruplama sürecine etkisini analiz etmek için, aynı depo yerleşim özelliklerinin kullanıldığı ancak sipariş gruplarının İlk Gelen İlk Hizmet Alır (İGİH) stratejisine göre oluşturulduğu yöntemle karşılaştırılmıştır. İkinci olarak, hem birden fazla depotun varlığının hem de önerilen sezgisel algoritmanın bütünleşik etkisini analiz etmek için, 8 koridorlu tek bloklu bir depoda sipariş gruplarını İGİH stratejisine göre oluşturan ancak en solda bir depotu bulunan yöntemle karşılaştırılmıştır. Analizler için 20, 40 ve 60 farklı müşteri siparişi içeren müşteri sipariş veri tabanları rastgele oluşturulmuş ve her bir grup için 30 deneme gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, toplam sipariş toplama mesafesini en aza indirmeyi amaçlayan önerilen algoritmanın üç sipariş grubunda ortalama %15 daha iyi performans gösterdiğini ortaya koymaktadır.
In this study, a heuristic algorithm named “Agglomerative Aisle Clustering (AAC)” is proposed to solve the order batching, depot assignment, and routing problem in a single-block warehouse with 8 aisles, where multiple depots are present and orders are picked manually. The performance of the proposed algorithm is analyzed from two different perspectives. Firstly, in order to analyze the effect of the proposed heuristic algorithm on the order batching process, it is compared with the method in which the same warehouse layout properties are used but the order batches are constructed according to the First-Come-First-Served (FCFS) strategy. Secondly, in order to analyze the integrated effect of both the presence of multiple depots and the proposed heuristic algorithm, it is compared with the method that forms the order batches according to the FCFS strategy in a single block with 8 aisles warehouse but with one left-most located depot. For the analyses, customer order databases containing 20, 40, and 60 different customer orders are randomly generated, and 30 experiments are conducted for each group. The results demonstrate that the proposed algorithm, aimed at minimizing the total order picking distance, performs 15% better on average across the three order groups.
Warehouse management Order batching Depot assignment Multiple depots
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Ağustos 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 13 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 36 Sayı: 2 |