The purpose of this study, which aims to make contributions to the research area of pupil control ideologies, is to determine the level of elementary school teachers ‘perception about the relationship between school principal effectiveness and school climate with pupil control ideologies. 493 prospective teachers were included in the research group of the survey model research. As data collection tools the Pupil Control Ideology Scale (PCI), the Washington Principal Evaluation Inventory (WPEI) and Organizational Climate Description Questionnaire (OCDQ) were used. Descriptive statistics and pearson correlation analysis are used in data analysis. The teachers involved in this study generally have custodial control ideology in their student control ideologies. There was no statistically significant relation between school principal effectiveness and teachers’ pupil control ideologies. Although there was statistically significant relation between school principal effectiveness and all the variables of school climate, there was no significant relation with sincerity
Pupil Control Ideology, Custodial Control Ideology, Humanistic Control Ideology, School Climate, Principal Effectiveness.
Türkiye’de yapılan öğrenci kontrol ideolojileri ile ilgili çalışmalara katkı sağlama düşüncesi ile yürütülen bu araştırmanın amacı, ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin öğrenci kontrol ideolojileri ile okul iklimi ve okul müdürlerinin etkililiğini algılama düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın çalışma grubu 296 ilköğretim öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmada verileri Öğrenci Kontrol İdeolojisi Envanteri (PCI), Washington Müdür Değerlendirme Envanteri (WPEI) ile Örgütsel İklim Betimleme Anketi (OCDQ) ile toplanmıştır. Analizlerde betimsel istatistikler ve pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre ilköğretim okulu öğretmenleri gözetimci kontrol ideolojisine sahiptirler. Müdür etkililiği ile öğretmenlerin öğrenci kontrol ideolojisi arasında anlamlı ilişki tespit edilmemiştir. Müdür etkililiği ile okul ikliminin tüm değişkenleri arasında anlamlı ilişki bulunmasına rağmen samimiyet boyutu arasında anlamlı ilişki tespit edilmiştir
Öğrenci Kontrol İdeolojisi, Gözetimci Kontrol İdeolojisi, İnsancıl Kontrol İdeolojisi, Okul İklimi, Müdür Etkililiği.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors |
|
Publication Date | May 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012, Volume 1, Issue 1 |
Bibtex | @ { epa611608, journal = {Eğitimde Politika Analizi}, address = {eartvinli@gmail.com}, publisher = {Eskişehir Osmangazi University}, year = {2012}, volume = {1}, number = {1}, pages = {49 - 63}, title = {İlköğretim Okullarında Müdür Etkililiği, Okul İklimi ve Öğrenci Kontrol İdeolojileri Arasındaki İlişki}, key = {cite}, author = {Bayram, Fatma and Aypay, Ahmet} } |
APA | Bayram, F. & Aypay, A. (2012). İlköğretim Okullarında Müdür Etkililiği, Okul İklimi ve Öğrenci Kontrol İdeolojileri Arasındaki İlişki . Eğitimde Politika Analizi , 1 (1) , 49-63 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/epa/issue/48307/611608 |
MLA | Bayram, F. , Aypay, A. "İlköğretim Okullarında Müdür Etkililiği, Okul İklimi ve Öğrenci Kontrol İdeolojileri Arasındaki İlişki" . Eğitimde Politika Analizi 1 (2012 ): 49-63 <https://dergipark.org.tr/en/pub/epa/issue/48307/611608> |
Chicago | Bayram, F. , Aypay, A. "İlköğretim Okullarında Müdür Etkililiği, Okul İklimi ve Öğrenci Kontrol İdeolojileri Arasındaki İlişki". Eğitimde Politika Analizi 1 (2012 ): 49-63 |
RIS | TY - JOUR T1 - The Relationship Between School Principal Effectiveness, School Climate And Pupil Control Ideologies In Elementary Schools AU - FatmaBayram, AhmetAypay Y1 - 2012 PY - 2012 N1 - DO - T2 - Eğitimde Politika Analizi JF - Journal JO - JOR SP - 49 EP - 63 VL - 1 IS - 1 SN - - M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Journal of Educational Policy Analysis İlköğretim Okullarında Müdür Etkililiği, Okul İklimi ve Öğrenci Kontrol İdeolojileri Arasındaki İlişki %A Fatma Bayram , Ahmet Aypay %T İlköğretim Okullarında Müdür Etkililiği, Okul İklimi ve Öğrenci Kontrol İdeolojileri Arasındaki İlişki %D 2012 %J Eğitimde Politika Analizi %P - %V 1 %N 1 %R %U |
ISNAD | Bayram, Fatma , Aypay, Ahmet . "İlköğretim Okullarında Müdür Etkililiği, Okul İklimi ve Öğrenci Kontrol İdeolojileri Arasındaki İlişki". Eğitimde Politika Analizi 1 / 1 (May 2012): 49-63 . |
AMA | Bayram F. , Aypay A. İlköğretim Okullarında Müdür Etkililiği, Okul İklimi ve Öğrenci Kontrol İdeolojileri Arasındaki İlişki. Eğitimde Politika Analizi. 2012; 1(1): 49-63. |
Vancouver | Bayram F. , Aypay A. İlköğretim Okullarında Müdür Etkililiği, Okul İklimi ve Öğrenci Kontrol İdeolojileri Arasındaki İlişki. Eğitimde Politika Analizi. 2012; 1(1): 49-63. |
IEEE | F. Bayram and A. Aypay , "İlköğretim Okullarında Müdür Etkililiği, Okul İklimi ve Öğrenci Kontrol İdeolojileri Arasındaki İlişki", Eğitimde Politika Analizi, vol. 1, no. 1, pp. 49-63, May. 2012 |