Conference Paper
BibTex RIS Cite

Opinions of Classroom Teachers on In-service Training

Year 2021, , 30 - 41, 31.12.2021
https://doi.org/10.55549/epess.1051091

Abstract

Continuous developments and changes have demonstrated the need for us to develop in every sense. In this respect, it is through in-service training that teachers adapt to this change and improve themselves in many ways. This research aims to determine the opinions of classroom teachers about in-service education. The research was conducted in the spring semester of 2020-2021. The research is qualitative and designed with a case study. Easy-to-access case sampling was used under pure sampling methods when selecting a study group. The interview technique was used as a data collection method. For this purpose, semi-structured interviews were conducted with classroom teachers (1 male, 4 female) working in various provinces and districts of Turkey. Interview questions were asked as five open-ended questions and five sub-questions. Due to the Covid-19 pandemic, the interviews were made by phone, and audio recordings were obtained with permission. Content and descriptive analyses were performed on the data obtained during the interview. According to the data obtained from the interviews, themes were created, themes were strategized and the opinions of the teachers were explained by quoting directly. Interviews were supported by photos. In the light of the findings of this study, it was concluded that in-service training should be based on practice, that the practitioner should be equipped, that there should be different types of training, and that there should be in-service training not only professionally, but also to improve communication. According to the results obtained, separate training should be given for the instructors to be better equipped, application-based training should be increased, and the subjects of the training should be diversified.

References

  • Akbaş, Y. & Uzunöz, A. (2012). Trabzon'da Görev Yapmakta Olan Coğrafya Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerinin Yeterliliği ile İlgili Düşünceleri. Karadeniz İncelemeleri Dergisi, 12(12), 189- 202.
  • Albez, C., Yıldırım, İ. & Ayık, A. (2020). Mesleki Çalışmaların Etkililiğine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Studies, 15(2), 611-634. https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.39992
  • Arslan, H. (2013). Hizmet içi eğitim kurslarının bilişim teknolojileri öğretmenlerinin mesleki ve kişisel gelişimine etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmeddin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Arslan, H., & Şahin, İ. (2013). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin hizmet içi eğitim kurslarına yönelik görüşleri. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5, 56-66.
  • Aydın, İ. (2021). Hizmet içi eğitim el kitabı (3.baskı). Pegem Akademi, Ankara.
  • Bağ, C. & Çeviker Ay, Ş. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen yeterlikleri ve hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 289-312.
  • Baskan, H. (2001). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin hizmet içi eğitim programlarının etkililiğine ilişkin algı ve beklentileri (Denizli ili örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Baştürk, R. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime yönelik algı ve beklentilerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 96-107.
  • Ceylan & Gündoğdu (2017). Öğretmenlerin e-içerik geliştirme becerileri: bir hizmet içi eğitim deneyimi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 8(15), 48-74.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions (Second edition). London: Sage.
  • Çepni, S, Kaya, A, & Küçük, M. (2005). Fizik öğretmenlerinin laboratuvarlara yönelik hizmet içi ihtiyaçlarının belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (2), 181-196.
  • Çepni, S., & Çoruhlu, T. Ş. (2010). Alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik hazırlanan hizmet içi eğitim kursundan öğretime yansımalar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 117-128.
  • Demir, E. & Demir, M. (2021). Türkiye'de öğretmenlerin mesleki gelişimi ve eğitim sistemine etkileri. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 2(1), 1-8.
  • Doğan, N., Çakıroğlu, J., Çavuş, S., Bilican, K., & Arslan, O. (2011). Öğretmenlerin bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin geliştirilmesi: Hizmet içi eğitim programının etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 127-139.
  • Durmuş, E. (2003). Sınıf öğretmenlerine yönelik düzenlenen hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin öğretmen görüşleri (Ankara ili örneği) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Ergin, İ., Akseki, B., & Deniz, E. (2012). İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 55-66.
  • Garuba, A. (2004). Continuing education: an essential tool for teacher empowerment in an era of universal basic education in Nigeria. Int. Jounal of Lifelong Education, 23, (2), 191–203.
  • Gurcan, U., Erdem, A., Önen, F. ve Gürdal, A. (2010). Basit araç gereçlerle yapılan fen deneyleri konusunda öğretmen görüşleri ve gerçekleştirilen hizmet içi eğitimin değerlendirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(1), 64-84.
  • Gül, T. & Aslan, N. (2009). Sınıf öğretmenlerinin küreselleşme, toplumsal gelişme ve hizmet içi eğitim programlarına ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (3), 881-894.
  • Gümüş, M. (2018). İlkokul yönetici ve öğretmenlerinin MEB hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri: Keçiören ilçesi örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Günbayı, İ., & Taşdöğen, B. (2012). İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitim Programları Üzerine Görüşleri: Bir Durum Çalışması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(3), 87-117.
  • Gönen, S., & Kocakaya, S. (2006). Fizik öğretmenlerinin hizmet içi eğitimler üzerine görüşlerinin. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 37-44.
  • Görmüş, A. Ş. & Kâhya, V. (2014). Hizmet içi eğitim programlarının kamu çalışanlarının motivasyonuna etkisi: Eti maden işletmelerinde bir uygulama. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 1(1), 37-49.
  • Erdem, A. R. & Şimşek, S. (2013). Öğretmenlere ve okul yöneticilerine verilen hizmet içi eğitimlerin irdelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(4).
  • Hamdan, N. (2003). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin, Millî Eğitim Bakanlığı'nın hizmet içi eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kahraman, B. (2018). Hizmet içi eğitimlerdeki hizmet kalitesi konusunda öğretmenlerin görüşleri (Kayseri İli Örneği) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kanlı, U. & Yağbasan, R. (2002). 2000 yılında Ankara'da fizik öğretmenleri için düzenlenen hizmet içi eğitim faaliyetlerine genel bir bakış, Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Karadağ, R. (2015). Sınıf öğretmenlerinin Türkçe öğretimine yönelik hizmet içi eğitimlere ilişkin görüşleri ve hizmet içi eğitim gereksinimleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3). https://doi.org/10.17679/iuefd.16380134
  • Karakelle, S. (2005). Öğretmenlerin etkili öğretmen tanımlarının etkili öğretmenlik boyutlarına göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 30 (135), 1-10
  • Karasolak, K., Tanrıseven, I. & Yavuz Konokman G. (2013). Öğretmenlerin hizmetiçi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (3), 997-1010.
  • Karasu, N., Aykut, Ç., & Yılmaz, B. (2014). Zihin engelliler öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 15(01), 41-56.
  • Kayabaş, Y. (2008). Öğretmenlerin hizmet içi eğitimde yetiştirilmesinin önemi ve esasları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2), 9-32.
  • Kayıkçı, K. & Turan, Ü. (2017). Öğretmenlerin millî eğitim bakanlığı tarafından hazırlanan hizmet içi eğitim çalışmalarına ilişkin görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 4 (2), 0-0.
  • Küçükahmet, L. (2019). Hizmet-içi eğitim programlarında öğretimin etkinliği (uygulamalı bir inceleme). Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 5 (1), 125-143. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000330
  • Küçüktepe, C. (2013). Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının öğretmen görüşlerine göre belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,27-43.
  • Mahmutoğullari, D., & Perçin, N. Ş. (2018). Hizmet içi eğitim algısının iş görenlerin öğrenme motivasyonu üzerindeki etkisi: Bodrum örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (39), 44-55.
  • Metin, M., & Özmen, H. (2010). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin performans değerlendirmeye yönelik hizmet içi eğitim içi ihtiyaçlarının belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(3), 819-838.
  • Merrıam, S.B. (2015). Nitel araştırma (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • O’Sullivan, M. C. (2001). The inset strategies model: an effective inset model for nqualified and underqualified primary teachers in Namibia, International Journal of Educational Development, 21, 93- 117
  • Özcan, Ş., & Bakioğlu, A. (2010). Bir meta analitik etki analizi: Okul yöneticilerinin hizmet içi eğitim almalarının göreve etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 201-212.
  • Önen, F., Mertoğlu, H., Saka, M. & Gürdal, A. (2010). Hizmet içi eğitimin öğretmenlerin proje ve proje tabanlı öğrenmeye ilişkin bilgilerine ve proje yapma yeterliklerine etkisi: Öpyep örneği. Journal of Kirsehir Education Faculty, 11(1).
  • Özdemir, S. M. (2010). İlköğretim öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin yeterlikleri ve hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 787-816.
  • Özaydın, L. & Çolak, A. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ve okul öncesi eğitimde kaynaştırma eğitimi hizmet içi eğitim programına ilişkin görüşleri. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 1(1), 189-226.
  • Saban, A. (2000). Hizmet içi eğitimde yeni yaklaşımlar. Milli Eğitim Dergisi, 145(1), 25-27.
  • Sarıgöz, O. (2011). Assesment of primary school teachers’ notions about in service training activities. Paper presented at the 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, 1021-1030.
  • Sarısoy, B. & Alcı, B. (2021). Yaratıcı drama temelli aktif öğrenme teknikleri hizmet içi eğitim uygulamasının değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-29. https://doi.org/10.9779/pauefd.732952
  • Sarıtepeci, M., Durak, H., & Seferoğlu, S. S. (2016). Öğretmenlerin öğretim teknolojileri alanında hizmet-içi eğitim gereksinimlerinin FATİH projesi kapsamında incelenmesi 1. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(3), 601.
  • Serin, M. K., & Korkmaz, İ. (2014). Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının analizi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 155-169.
  • Şahin, L., & Güçlü, F. (2010). Genel olarak hizmet içi eğitim: ülker şirketler topluluğu hizmet içi eğitim süreci ve uygulamaları. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, (59), 217-270.
  • Şahin, Ü, & Türkoğlu, A. (2017). Sınıf öğretmenlerine yönelik hizmet içi eğitim model önerisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (37), 90-104.
  • Şen, H. T., Yılmaz, F. T., & Ünüvar, Ö. P. (2013). Hizmet içi eğitim hemşirelerinin iletişim beceri düzeyleri. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 4(1), 13-20.
  • Taşlıbeyaz, E., Karaman, S., & Göktaş, Y. (2014). Öğretmenlerin uzaktan hizmet içi eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 15(1), 139-160.
  • Taymaz, H. (2019). Yıllık hizmet içi eğitim programı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (JFES), 16 (2), 271-276. DOI: 10.1501/Egifak_0000000985
  • Tuncer, B. (2000). Hizmet içi eğitimin toplam kalite yönetimindeki yeri ve bir uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Uçar, R., & İpek, C. (2006). The views of primary schools administrators and teachers about in-service training programs in the Turkish educational system. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 34-53.
  • Uzunöz, A., Akbaş, Y., & Gençtürk-Güven, E. (2011). Coğrafya öğretmenlerinin hizmet içi eğitim faaliyetleriyle ilgili düşünceleri (Trabzon örneği). Karadeniz İncelemeleri Dergisi, (11), 157-174.
  • Yalnız, N., Köseoğlu, E., Kaplanoğlu, A. & Altın, S. (2020). Covid 19 pandemisi ve hizmet içi eğitim. Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi, 24(EK-1), 81-82.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (11.baskı). Seçkin yayıncılık, Ankara.
  • Yılmaz, H. & Düğenci, M. (2010). Hizmet içi eğitime farklı bir yaklaşım: e-hizmet içi eğitim. XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 67-74.
Year 2021, , 30 - 41, 31.12.2021
https://doi.org/10.55549/epess.1051091

Abstract

References

  • Akbaş, Y. & Uzunöz, A. (2012). Trabzon'da Görev Yapmakta Olan Coğrafya Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerinin Yeterliliği ile İlgili Düşünceleri. Karadeniz İncelemeleri Dergisi, 12(12), 189- 202.
  • Albez, C., Yıldırım, İ. & Ayık, A. (2020). Mesleki Çalışmaların Etkililiğine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Studies, 15(2), 611-634. https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.39992
  • Arslan, H. (2013). Hizmet içi eğitim kurslarının bilişim teknolojileri öğretmenlerinin mesleki ve kişisel gelişimine etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmeddin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Arslan, H., & Şahin, İ. (2013). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin hizmet içi eğitim kurslarına yönelik görüşleri. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5, 56-66.
  • Aydın, İ. (2021). Hizmet içi eğitim el kitabı (3.baskı). Pegem Akademi, Ankara.
  • Bağ, C. & Çeviker Ay, Ş. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen yeterlikleri ve hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 289-312.
  • Baskan, H. (2001). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin hizmet içi eğitim programlarının etkililiğine ilişkin algı ve beklentileri (Denizli ili örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Baştürk, R. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime yönelik algı ve beklentilerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 96-107.
  • Ceylan & Gündoğdu (2017). Öğretmenlerin e-içerik geliştirme becerileri: bir hizmet içi eğitim deneyimi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 8(15), 48-74.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions (Second edition). London: Sage.
  • Çepni, S, Kaya, A, & Küçük, M. (2005). Fizik öğretmenlerinin laboratuvarlara yönelik hizmet içi ihtiyaçlarının belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (2), 181-196.
  • Çepni, S., & Çoruhlu, T. Ş. (2010). Alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik hazırlanan hizmet içi eğitim kursundan öğretime yansımalar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 117-128.
  • Demir, E. & Demir, M. (2021). Türkiye'de öğretmenlerin mesleki gelişimi ve eğitim sistemine etkileri. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 2(1), 1-8.
  • Doğan, N., Çakıroğlu, J., Çavuş, S., Bilican, K., & Arslan, O. (2011). Öğretmenlerin bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin geliştirilmesi: Hizmet içi eğitim programının etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 127-139.
  • Durmuş, E. (2003). Sınıf öğretmenlerine yönelik düzenlenen hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin öğretmen görüşleri (Ankara ili örneği) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Ergin, İ., Akseki, B., & Deniz, E. (2012). İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 55-66.
  • Garuba, A. (2004). Continuing education: an essential tool for teacher empowerment in an era of universal basic education in Nigeria. Int. Jounal of Lifelong Education, 23, (2), 191–203.
  • Gurcan, U., Erdem, A., Önen, F. ve Gürdal, A. (2010). Basit araç gereçlerle yapılan fen deneyleri konusunda öğretmen görüşleri ve gerçekleştirilen hizmet içi eğitimin değerlendirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(1), 64-84.
  • Gül, T. & Aslan, N. (2009). Sınıf öğretmenlerinin küreselleşme, toplumsal gelişme ve hizmet içi eğitim programlarına ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (3), 881-894.
  • Gümüş, M. (2018). İlkokul yönetici ve öğretmenlerinin MEB hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri: Keçiören ilçesi örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Günbayı, İ., & Taşdöğen, B. (2012). İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitim Programları Üzerine Görüşleri: Bir Durum Çalışması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(3), 87-117.
  • Gönen, S., & Kocakaya, S. (2006). Fizik öğretmenlerinin hizmet içi eğitimler üzerine görüşlerinin. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 37-44.
  • Görmüş, A. Ş. & Kâhya, V. (2014). Hizmet içi eğitim programlarının kamu çalışanlarının motivasyonuna etkisi: Eti maden işletmelerinde bir uygulama. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 1(1), 37-49.
  • Erdem, A. R. & Şimşek, S. (2013). Öğretmenlere ve okul yöneticilerine verilen hizmet içi eğitimlerin irdelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(4).
  • Hamdan, N. (2003). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin, Millî Eğitim Bakanlığı'nın hizmet içi eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kahraman, B. (2018). Hizmet içi eğitimlerdeki hizmet kalitesi konusunda öğretmenlerin görüşleri (Kayseri İli Örneği) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kanlı, U. & Yağbasan, R. (2002). 2000 yılında Ankara'da fizik öğretmenleri için düzenlenen hizmet içi eğitim faaliyetlerine genel bir bakış, Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Karadağ, R. (2015). Sınıf öğretmenlerinin Türkçe öğretimine yönelik hizmet içi eğitimlere ilişkin görüşleri ve hizmet içi eğitim gereksinimleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3). https://doi.org/10.17679/iuefd.16380134
  • Karakelle, S. (2005). Öğretmenlerin etkili öğretmen tanımlarının etkili öğretmenlik boyutlarına göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 30 (135), 1-10
  • Karasolak, K., Tanrıseven, I. & Yavuz Konokman G. (2013). Öğretmenlerin hizmetiçi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (3), 997-1010.
  • Karasu, N., Aykut, Ç., & Yılmaz, B. (2014). Zihin engelliler öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 15(01), 41-56.
  • Kayabaş, Y. (2008). Öğretmenlerin hizmet içi eğitimde yetiştirilmesinin önemi ve esasları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2), 9-32.
  • Kayıkçı, K. & Turan, Ü. (2017). Öğretmenlerin millî eğitim bakanlığı tarafından hazırlanan hizmet içi eğitim çalışmalarına ilişkin görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 4 (2), 0-0.
  • Küçükahmet, L. (2019). Hizmet-içi eğitim programlarında öğretimin etkinliği (uygulamalı bir inceleme). Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 5 (1), 125-143. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000330
  • Küçüktepe, C. (2013). Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının öğretmen görüşlerine göre belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,27-43.
  • Mahmutoğullari, D., & Perçin, N. Ş. (2018). Hizmet içi eğitim algısının iş görenlerin öğrenme motivasyonu üzerindeki etkisi: Bodrum örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (39), 44-55.
  • Metin, M., & Özmen, H. (2010). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin performans değerlendirmeye yönelik hizmet içi eğitim içi ihtiyaçlarının belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(3), 819-838.
  • Merrıam, S.B. (2015). Nitel araştırma (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • O’Sullivan, M. C. (2001). The inset strategies model: an effective inset model for nqualified and underqualified primary teachers in Namibia, International Journal of Educational Development, 21, 93- 117
  • Özcan, Ş., & Bakioğlu, A. (2010). Bir meta analitik etki analizi: Okul yöneticilerinin hizmet içi eğitim almalarının göreve etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 201-212.
  • Önen, F., Mertoğlu, H., Saka, M. & Gürdal, A. (2010). Hizmet içi eğitimin öğretmenlerin proje ve proje tabanlı öğrenmeye ilişkin bilgilerine ve proje yapma yeterliklerine etkisi: Öpyep örneği. Journal of Kirsehir Education Faculty, 11(1).
  • Özdemir, S. M. (2010). İlköğretim öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin yeterlikleri ve hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 787-816.
  • Özaydın, L. & Çolak, A. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ve okul öncesi eğitimde kaynaştırma eğitimi hizmet içi eğitim programına ilişkin görüşleri. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 1(1), 189-226.
  • Saban, A. (2000). Hizmet içi eğitimde yeni yaklaşımlar. Milli Eğitim Dergisi, 145(1), 25-27.
  • Sarıgöz, O. (2011). Assesment of primary school teachers’ notions about in service training activities. Paper presented at the 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, 1021-1030.
  • Sarısoy, B. & Alcı, B. (2021). Yaratıcı drama temelli aktif öğrenme teknikleri hizmet içi eğitim uygulamasının değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-29. https://doi.org/10.9779/pauefd.732952
  • Sarıtepeci, M., Durak, H., & Seferoğlu, S. S. (2016). Öğretmenlerin öğretim teknolojileri alanında hizmet-içi eğitim gereksinimlerinin FATİH projesi kapsamında incelenmesi 1. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(3), 601.
  • Serin, M. K., & Korkmaz, İ. (2014). Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının analizi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 155-169.
  • Şahin, L., & Güçlü, F. (2010). Genel olarak hizmet içi eğitim: ülker şirketler topluluğu hizmet içi eğitim süreci ve uygulamaları. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, (59), 217-270.
  • Şahin, Ü, & Türkoğlu, A. (2017). Sınıf öğretmenlerine yönelik hizmet içi eğitim model önerisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (37), 90-104.
  • Şen, H. T., Yılmaz, F. T., & Ünüvar, Ö. P. (2013). Hizmet içi eğitim hemşirelerinin iletişim beceri düzeyleri. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 4(1), 13-20.
  • Taşlıbeyaz, E., Karaman, S., & Göktaş, Y. (2014). Öğretmenlerin uzaktan hizmet içi eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 15(1), 139-160.
  • Taymaz, H. (2019). Yıllık hizmet içi eğitim programı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (JFES), 16 (2), 271-276. DOI: 10.1501/Egifak_0000000985
  • Tuncer, B. (2000). Hizmet içi eğitimin toplam kalite yönetimindeki yeri ve bir uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Uçar, R., & İpek, C. (2006). The views of primary schools administrators and teachers about in-service training programs in the Turkish educational system. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 34-53.
  • Uzunöz, A., Akbaş, Y., & Gençtürk-Güven, E. (2011). Coğrafya öğretmenlerinin hizmet içi eğitim faaliyetleriyle ilgili düşünceleri (Trabzon örneği). Karadeniz İncelemeleri Dergisi, (11), 157-174.
  • Yalnız, N., Köseoğlu, E., Kaplanoğlu, A. & Altın, S. (2020). Covid 19 pandemisi ve hizmet içi eğitim. Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi, 24(EK-1), 81-82.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (11.baskı). Seçkin yayıncılık, Ankara.
  • Yılmaz, H. & Düğenci, M. (2010). Hizmet içi eğitime farklı bir yaklaşım: e-hizmet içi eğitim. XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 67-74.
There are 59 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Bedriye Acıkgoz This is me

Ozkan Akman This is me

Publication Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Acıkgoz, B., & Akman, O. (2021). Opinions of Classroom Teachers on In-service Training. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 23, 30-41. https://doi.org/10.55549/epess.1051091