Research Article
BibTex RIS Cite

Examining the In-Service Needs of Social Studies Teachers in the Field of Teaching Technology

Year 2018, Volume: 9 , 327 - 330, 18.08.2018

Abstract

This study was conducted in order to determine what social
studies teachers in secondary schools need to learn in in-service training
activities and what they need in educational technology. This research was
carried out by 14 social studies teachers (6 female - 8 male) who participated
in in-service training activities in the Gaziantep Provincial Nizip District.
This study was conducted with semi-structured interview technique from qualitative
research methods. According to the findings obtained in the research, it was
determined that the trainers who took part in these activities were not at the
level of sufficient expertise. Nevertheless, they pointed out that these
activities are scarce and not perfectly suitable. Some of the participants
stated that they combine knowledge and technology through these technology
trainings. The recent in-service courses say that those who are related to
technology are usually under the title of the conqueror project. The use of
technology in education has led to the conclusion that in-service courses are
very useful for effective use of instructional materials. On the basis of these
results, suggestions have been made that necessity analysis should be done
before the in-service courses are made.

References

  • Akman, O., & Guven, C. (2015a). Analysis of TPACK Self-Efficacy Perception Levels of Social Studies Teachers and Pre-Service Teachers. International Journal of Contemporary Educational Research, 2(1), 1-12. Akman, Ö., & Güven, C. (2015b). TPACK Survey Development Study for Social Sciences Teachers and Teacher Candidates. International Journal of Research in Education and Science, 1(1), 1-10. Güven, B., & Yılmaz, G. K. (2016). Tasarlanan hizmet-içi eğitim kursunun ortaokul matematik öğretmenlerinin teknoloji kullanım düzeylerine etkisi. Eğitim ve Bilim, 41(188). Hacat, S. O. (2018a). Assessment of the Basic Law Lesson Consistent with the Opinions of Social Studies Pre-Service Teachers. International Journal of Higher Education, 7(1), 103-110. Hacat, S. O. (2018b). Opinions of Middle School Students on the Justice Concept within the Framework of Social Studies Education. International Journal of Higher Education, 7(2), 210. Kalın, Ö. U. (2017b). Analysis of 7 th Grade Social Studies Course Book According to Different Readability Formulas. International Online Journal of Educational Sciences, 9(4). Karadağ, R. (2015). Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Öğretimine Yönelik Hizmet İçi Eğitimlere İlişkin Görüşleri ve Hizmet İçi Eğitim Gereksinimleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3). Karasu, N., Aykut, Ç., & Yilmaz, B. (2014). Zihin engelliler öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 15(01), 041-053. Knudsen, H. J., Hadzibegovic-Bubanja, E., Nielsen,S., Petkova, E. & Nikolovska, M. (2013). School-based İnservice teacher training in Montenegro. A handbook for policy makers and practitioners. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Koçoğlu, E. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının, Okul Yöneticilerinde Olması Gereken Demokratik Tutum Ve Davranışlara İlişkin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 8(6). Koçoğlu, E. (2014). Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımlarının Kültürel Yaşam Üzerindeki Etkilerine İlişkin Öğretmen Algıları. Mediterranean Journal of Humanities (mjh. akdeniz. edu. tr) IV/2, 191-204. Koçoğlu, E. (2015). Social Studies Teachers' Perspective of Religion Education in Turkey. International Online Journal of Educational Sciences, 7(1). Kösterelioğlu, İ., & Özen, R. (2014). Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi öğretim programını uygulamaya yönelik hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1). Rieber, L. P. ve Welliver, P. W. (1989). Infusing educational technology into mainstream educational computing. International Journal of Instructional Media, 16(1), 21-32 Rogers, E.M. (2003). Diffusion of Innovation (5th ed.). New York: The Free Press Sarıtepeci, M., Durak, H., & Seferoğlu, S. S. (2016). Öğretmenlerin Öğretim Teknolojileri Alanında Hizmet-İçi Eğitim Gereksinimlerinin FATİH Projesi Kapsamında İncelenmesi 1. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(3), 601. Ulu Kalin, Ö. (2017a). Creating Interactive Student Workbook for Primary Education Social Studies Class and Researching Its Efficiency. Journal of Education and Practice, 8(12), 33-40. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (2. baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık. Yıldırım, Ö., Kurşun, E., & Göktaş, Y. (2015). Bilgi ve iletişim teknolojileri konusunda yapılan hizmet içi eğitimlerin niteliğini etkileyen faktörler. Eğitim ve Bilim, 40(178).
Year 2018, Volume: 9 , 327 - 330, 18.08.2018

Abstract

References

  • Akman, O., & Guven, C. (2015a). Analysis of TPACK Self-Efficacy Perception Levels of Social Studies Teachers and Pre-Service Teachers. International Journal of Contemporary Educational Research, 2(1), 1-12. Akman, Ö., & Güven, C. (2015b). TPACK Survey Development Study for Social Sciences Teachers and Teacher Candidates. International Journal of Research in Education and Science, 1(1), 1-10. Güven, B., & Yılmaz, G. K. (2016). Tasarlanan hizmet-içi eğitim kursunun ortaokul matematik öğretmenlerinin teknoloji kullanım düzeylerine etkisi. Eğitim ve Bilim, 41(188). Hacat, S. O. (2018a). Assessment of the Basic Law Lesson Consistent with the Opinions of Social Studies Pre-Service Teachers. International Journal of Higher Education, 7(1), 103-110. Hacat, S. O. (2018b). Opinions of Middle School Students on the Justice Concept within the Framework of Social Studies Education. International Journal of Higher Education, 7(2), 210. Kalın, Ö. U. (2017b). Analysis of 7 th Grade Social Studies Course Book According to Different Readability Formulas. International Online Journal of Educational Sciences, 9(4). Karadağ, R. (2015). Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Öğretimine Yönelik Hizmet İçi Eğitimlere İlişkin Görüşleri ve Hizmet İçi Eğitim Gereksinimleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3). Karasu, N., Aykut, Ç., & Yilmaz, B. (2014). Zihin engelliler öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 15(01), 041-053. Knudsen, H. J., Hadzibegovic-Bubanja, E., Nielsen,S., Petkova, E. & Nikolovska, M. (2013). School-based İnservice teacher training in Montenegro. A handbook for policy makers and practitioners. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Koçoğlu, E. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının, Okul Yöneticilerinde Olması Gereken Demokratik Tutum Ve Davranışlara İlişkin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 8(6). Koçoğlu, E. (2014). Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımlarının Kültürel Yaşam Üzerindeki Etkilerine İlişkin Öğretmen Algıları. Mediterranean Journal of Humanities (mjh. akdeniz. edu. tr) IV/2, 191-204. Koçoğlu, E. (2015). Social Studies Teachers' Perspective of Religion Education in Turkey. International Online Journal of Educational Sciences, 7(1). Kösterelioğlu, İ., & Özen, R. (2014). Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi öğretim programını uygulamaya yönelik hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1). Rieber, L. P. ve Welliver, P. W. (1989). Infusing educational technology into mainstream educational computing. International Journal of Instructional Media, 16(1), 21-32 Rogers, E.M. (2003). Diffusion of Innovation (5th ed.). New York: The Free Press Sarıtepeci, M., Durak, H., & Seferoğlu, S. S. (2016). Öğretmenlerin Öğretim Teknolojileri Alanında Hizmet-İçi Eğitim Gereksinimlerinin FATİH Projesi Kapsamında İncelenmesi 1. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(3), 601. Ulu Kalin, Ö. (2017a). Creating Interactive Student Workbook for Primary Education Social Studies Class and Researching Its Efficiency. Journal of Education and Practice, 8(12), 33-40. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (2. baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık. Yıldırım, Ö., Kurşun, E., & Göktaş, Y. (2015). Bilgi ve iletişim teknolojileri konusunda yapılan hizmet içi eğitimlerin niteliğini etkileyen faktörler. Eğitim ve Bilim, 40(178).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Ozkan Akman This is me

Publication Date August 18, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 9

Cite

APA Akman, O. (2018). Examining the In-Service Needs of Social Studies Teachers in the Field of Teaching Technology. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 9, 327-330.