Research Article
BibTex RIS Cite

The Problems Encountered in the Teaching of Social Studies in Turkey

Year 2018, Volume: 10 , 106 - 111, 12.09.2018

Abstract

The aim of social studies education is to improve the knowledge,
attitudes and skills that the individual can use in solving the problems he /
she may encounter and to be in harmony with the society with age. In addition,
citizenship and responsibilities, the Turkish nation, to give love, respect and
confidence to the flag and the Turkish army, to develop the skills of
democratic life rules, to live together, to take responsibility, to help and to
make decision-making skills, to rights and responsibilities against each other,
The development of the technique is to train individuals who know that human
beings will affect life. However, when we look at the studies conducted
together, it seems that social studies are inadequate. The purpose of this
study is; social studies in Turkey between the years 2014-2017 is to reveal the
problems encountered in teaching. This study was prepared by qualitative
research methods using document analysis technique. For this purpose, the
relevant document was examined in the field. Document review involves the
reorganization, synthesis and interpretation of subdivisions for the purpose of
evaluating research based on a specific field and developing an information
base. At the beginning of the research, it is seen that the most important
problems are caused by the problems caused by the application of the curriculum
and the lack of extracurricular activities. Suggestions are presented in the
light of the obtained data.

References

  • Acun, İ. ve Kamber, T. (2007). Yeni Sosyal Bilgiler programının uygulanabilirliği açısın­dan değerlendirilmesi. VI. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. ss.147-151. Arslan, M. (2007). Eğitimde yapılandırmacı yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40(1), 41-61. Aykaç, N. (2007). İlköğretim sosyal bilgiler dersi eğitim-öğretim programına öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(22), 46-73. Aykaç, N. ve Başar, E. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler dersi eğitim programının de­ğerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendir­me Sempozyumu. Kayseri: Erciyes Üniversitesi. ss.343-361. Battal, N., Yurdakul, B. ve Sahan, H. H. (1998). Farklı branşlardan mezun olan sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri ve karşılaştıkları sorunlar (Balıkesir örneği). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 19-34. Dergisi, 22(20). Deveci, H. (2005). Sosyal Bilgiler Dersinde Gazete Kullanımı. The Turkish Online Journal of Educational Technology–TOJET, 4(3), 159-165. Doğanay, A. (2002). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Editörler: C. Öztürk ve D. Dilek). Birinci Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. ss. 15-46. Dündar, H., Kayhan H. C. ve Yel, S. (2006). İlköğretim Sosyal Bilgiler 4 ve 5. sınıf programının değerlendirilmesi. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Ankara: Gazi Üni­versitesi. 2 Cilt. ss. 476-486. Erdemir, N. (2007). Mesleğine yeni başlayan fen bilgisi öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve şikayetler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(22), 135-149. Ersoy, A. F. ve Kaya, E. (2009). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının (2004) Uygulama Sürecine İlişkin Öğrenci Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 71-86. Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33: 135-245. Güven, S., Gökbulut, Y. ve Yel, S. (2006). 4. ve 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi programına ilişkin öğretmen görüşleri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Ankara: Gazi Üniversi­tesi. 1. Cilt, ss. 465-475. Hacat, S. O. (2018a). Assessment of the Basic Law Lesson Consistent with the Opinions of Social Studies Pre-Service Teachers. International Journal of Higher Education, 7(1), 103-110. Hacat, S. O. (2018b). Opinions of Middle School Students on the Justice Concept within the Framework of Social Studies Education. International Journal of Higher Education, 7(2), 210. İskender, P. (2007). İlköğretim okullarında sosyal bilgiler öğretiminin öncelikleri ve sosyal bilgiler öğretmeni yetiştirmeye yönelik çıkarımlar. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 21–29. Kalın, Ö. U. (2017b). Analysis of 7 th Grade Social Studies Course Book According to Different Readability Formulas. International Online Journal of Educational Sciences, 9(4). Kalın, Ö. U., & Topkaya, Y. (2017). İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması/Validity and Reliability of the Attitude Scale Towards Fourth-Grade Social Studies Course. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(37). Kan, Ç. (2006). Etkili sosyal bilgiler öğretimi arayışı. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (2), 537–544. Kaya, E. ve Ersoy, A. F. (2007). Sosyal Bilgiler programının uygulanmasında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. VI. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. ss.141-146. Kılıç, A., Attila, R. ve Baykan, Ö. (2002). Sosyal bilgiler dersinin öğretiminde yaşanan güçlükler. Çağdaş Eğitim Dergisi, 293(27), 27-36. Koçoğlu, E. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının, Okul Yöneticilerinde Olması Gereken Demokratik Tutum Ve Davranışlara İlişkin Algıları &60; Br&62; Social Studies Teacher Candidates Perceptions Of School Principals Should Not Have Democratic Attitudes And Behaviours. Turkish Studies, 8(6), 413-430. Koçoğlu, E. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Kavramına İlişkin İmgesel Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3). Koçoğlu, E. (2015). Social Studies Teachers' Perspective of Religion Education in Turkey. International Online Journal of Educational Sciences, 7(1). National Council for the Social Studies (NCSS). (1992). A vision of powerful teaching 26. and learning in social studies: Building social understanding and civic efficacy. http://databank.nscc.org/article.php adresinden 24 Haziran 2018 tarihinde alınmıştır. Özdemir, S. ve Yalın, H. İ. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş (Geliştirilmiş 3. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık. Öztürk, C. ve Tuncel, G. (2006). Yeni 4. ve 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim progra­mı ile ilgili öğretmen görüşleri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Ankara: Gazi Üni­versitesi. 2. Cilt, ss. 183-194. Ryan, K. (1980). Bitting the apple: Accounts of first year teachers. Newyork: Longman. Sever, R., & Koçoğlu, E. (2013). Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarındaki Coğrafya Konularına İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri/Diyarbakır Merkez İlçe Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 45(45). Sözer, E. (1998). Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilimlerin Öğretimi. Eskişehir: Anado­lu Üniversitesi Yayınları. Sunal, S. C. and Haas M. E. (2002). Social studies for the elementary and middle grades a constructivist approach,. Boston: Allyn and Bacon. Titiz, O. (2005). Yeni Öğretim Sistemi, İstanbul: Zambak Yayınları. Ulu Kalin, Ö. (2017a). Creating Interactive Student Workbook for Primary Education Social Studies Class and Researching Its Efficiency. Journal of Education and Practice, 8(12), 33-40. Üstüner, M. (2004). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve günümüz sorunları. İnönü Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 5(7). (http://web.inonu.edu.tr/~efdergi/arsiv/Ustuner.htm). Welton, D. and. Mallan, J.T. (1999). Children and their world: strategies for teaching social studies (Sixth Edition). New York: Houghton Mifflin Company. Yanpar, Ş. T. (1997). İlkögretimde sosyal bilgiler öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Çağdaş Egitim Dergisi, 22(231), 41-43. Yapıcı, M. (2005). “Milli Eğitim Bakanlığı ve Yeniden Yapılanma”, Cumhuriyet Bilim Teknik Yapıcı, M. ve Demirdelen, C. (2007). İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri. İlköğretim Online, 6(2), 204-212, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr Yeşil, R. (2009). Sosyal bilgiler aday öğretmenlerinin sınıf içi öğretim yeterlikleri. (Kırşehir örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 23-48. Yılmaz, K. (2009). Lisans düzeyinde sosyal bilgiler eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Öğretmen adaylarının görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(3), 31-53. Yılmaz, K. ve Tepebaş, F. (2011). İlköğretim Düzeyinde Sosyal Bilgiler Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar: Mesleğine Yeni Başlayan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1), 157- 177.
Year 2018, Volume: 10 , 106 - 111, 12.09.2018

Abstract

References

  • Acun, İ. ve Kamber, T. (2007). Yeni Sosyal Bilgiler programının uygulanabilirliği açısın­dan değerlendirilmesi. VI. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. ss.147-151. Arslan, M. (2007). Eğitimde yapılandırmacı yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40(1), 41-61. Aykaç, N. (2007). İlköğretim sosyal bilgiler dersi eğitim-öğretim programına öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(22), 46-73. Aykaç, N. ve Başar, E. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler dersi eğitim programının de­ğerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendir­me Sempozyumu. Kayseri: Erciyes Üniversitesi. ss.343-361. Battal, N., Yurdakul, B. ve Sahan, H. H. (1998). Farklı branşlardan mezun olan sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri ve karşılaştıkları sorunlar (Balıkesir örneği). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 19-34. Dergisi, 22(20). Deveci, H. (2005). Sosyal Bilgiler Dersinde Gazete Kullanımı. The Turkish Online Journal of Educational Technology–TOJET, 4(3), 159-165. Doğanay, A. (2002). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Editörler: C. Öztürk ve D. Dilek). Birinci Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. ss. 15-46. Dündar, H., Kayhan H. C. ve Yel, S. (2006). İlköğretim Sosyal Bilgiler 4 ve 5. sınıf programının değerlendirilmesi. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Ankara: Gazi Üni­versitesi. 2 Cilt. ss. 476-486. Erdemir, N. (2007). Mesleğine yeni başlayan fen bilgisi öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve şikayetler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(22), 135-149. Ersoy, A. F. ve Kaya, E. (2009). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının (2004) Uygulama Sürecine İlişkin Öğrenci Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 71-86. Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33: 135-245. Güven, S., Gökbulut, Y. ve Yel, S. (2006). 4. ve 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi programına ilişkin öğretmen görüşleri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Ankara: Gazi Üniversi­tesi. 1. Cilt, ss. 465-475. Hacat, S. O. (2018a). Assessment of the Basic Law Lesson Consistent with the Opinions of Social Studies Pre-Service Teachers. International Journal of Higher Education, 7(1), 103-110. Hacat, S. O. (2018b). Opinions of Middle School Students on the Justice Concept within the Framework of Social Studies Education. International Journal of Higher Education, 7(2), 210. İskender, P. (2007). İlköğretim okullarında sosyal bilgiler öğretiminin öncelikleri ve sosyal bilgiler öğretmeni yetiştirmeye yönelik çıkarımlar. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 21–29. Kalın, Ö. U. (2017b). Analysis of 7 th Grade Social Studies Course Book According to Different Readability Formulas. International Online Journal of Educational Sciences, 9(4). Kalın, Ö. U., & Topkaya, Y. (2017). İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması/Validity and Reliability of the Attitude Scale Towards Fourth-Grade Social Studies Course. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(37). Kan, Ç. (2006). Etkili sosyal bilgiler öğretimi arayışı. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (2), 537–544. Kaya, E. ve Ersoy, A. F. (2007). Sosyal Bilgiler programının uygulanmasında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. VI. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. ss.141-146. Kılıç, A., Attila, R. ve Baykan, Ö. (2002). Sosyal bilgiler dersinin öğretiminde yaşanan güçlükler. Çağdaş Eğitim Dergisi, 293(27), 27-36. Koçoğlu, E. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının, Okul Yöneticilerinde Olması Gereken Demokratik Tutum Ve Davranışlara İlişkin Algıları &60; Br&62; Social Studies Teacher Candidates Perceptions Of School Principals Should Not Have Democratic Attitudes And Behaviours. Turkish Studies, 8(6), 413-430. Koçoğlu, E. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Kavramına İlişkin İmgesel Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3). Koçoğlu, E. (2015). Social Studies Teachers' Perspective of Religion Education in Turkey. International Online Journal of Educational Sciences, 7(1). National Council for the Social Studies (NCSS). (1992). A vision of powerful teaching 26. and learning in social studies: Building social understanding and civic efficacy. http://databank.nscc.org/article.php adresinden 24 Haziran 2018 tarihinde alınmıştır. Özdemir, S. ve Yalın, H. İ. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş (Geliştirilmiş 3. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık. Öztürk, C. ve Tuncel, G. (2006). Yeni 4. ve 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim progra­mı ile ilgili öğretmen görüşleri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Ankara: Gazi Üni­versitesi. 2. Cilt, ss. 183-194. Ryan, K. (1980). Bitting the apple: Accounts of first year teachers. Newyork: Longman. Sever, R., & Koçoğlu, E. (2013). Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarındaki Coğrafya Konularına İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri/Diyarbakır Merkez İlçe Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 45(45). Sözer, E. (1998). Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilimlerin Öğretimi. Eskişehir: Anado­lu Üniversitesi Yayınları. Sunal, S. C. and Haas M. E. (2002). Social studies for the elementary and middle grades a constructivist approach,. Boston: Allyn and Bacon. Titiz, O. (2005). Yeni Öğretim Sistemi, İstanbul: Zambak Yayınları. Ulu Kalin, Ö. (2017a). Creating Interactive Student Workbook for Primary Education Social Studies Class and Researching Its Efficiency. Journal of Education and Practice, 8(12), 33-40. Üstüner, M. (2004). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve günümüz sorunları. İnönü Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 5(7). (http://web.inonu.edu.tr/~efdergi/arsiv/Ustuner.htm). Welton, D. and. Mallan, J.T. (1999). Children and their world: strategies for teaching social studies (Sixth Edition). New York: Houghton Mifflin Company. Yanpar, Ş. T. (1997). İlkögretimde sosyal bilgiler öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Çağdaş Egitim Dergisi, 22(231), 41-43. Yapıcı, M. (2005). “Milli Eğitim Bakanlığı ve Yeniden Yapılanma”, Cumhuriyet Bilim Teknik Yapıcı, M. ve Demirdelen, C. (2007). İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri. İlköğretim Online, 6(2), 204-212, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr Yeşil, R. (2009). Sosyal bilgiler aday öğretmenlerinin sınıf içi öğretim yeterlikleri. (Kırşehir örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 23-48. Yılmaz, K. (2009). Lisans düzeyinde sosyal bilgiler eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Öğretmen adaylarının görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(3), 31-53. Yılmaz, K. ve Tepebaş, F. (2011). İlköğretim Düzeyinde Sosyal Bilgiler Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar: Mesleğine Yeni Başlayan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1), 157- 177.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Ozkan Akman This is me

Bulent Alagoz This is me

Publication Date September 12, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 10

Cite

APA Akman, O., & Alagoz, B. (2018). The Problems Encountered in the Teaching of Social Studies in Turkey. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 10, 106-111.