Conference Paper
BibTex RIS Cite

Evaluation of Physical Education Teacher's Opinions on the Field Exam

Year 2021, Volume: 23 , 10 - 14, 31.12.2021
https://doi.org/10.55549/epess.1051067

Abstract

The concept of teaching is a profession whose value will never decrease with its meaning and responsibility. Teaching and raising people requires great skill. A long and arduous road awaits newly appointed teachers. Various changes have been made in our country recently regarding the appointment of teachers. Due to the difference between the number of teacher candidates graduating from education faculties and the number of teacher candidates to be appointed by the Ministry of National Education (MEB) in line with the needs, different practices were applied in the way of selecting and appointing teachers during the change periods. Therefore, it is seen that teacher candidates face different problems in this process. The aim of this study is to reveal the opinions of physical education teacher candidates about the field exam. The research is a qualitative study. The research group consists of 20 physical education teacher candidates and this study group was determined by the maximum diversity sampling method. In the research, face-to-face interview technique was used on a voluntary basis with 20 physical education teacher candidates studying at Gaziantep University Faculty of Sport Sciences. In the research, using the interview method, which is one of the qualitative research methods, the data obtained were analyzed by the content analysis method. As a result of the research, it was stated that physical education teacher candidates considered the field exam as boring and tiring. In addition, although the research group generally saw the field exam negatively, it was concluded that the exam was an exam that created anxiety and stress.

References

  • Atav, E., Sönmez, S. (2013). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavı (kpss)’na ilişkin görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) Özel Sayı (1):01-13.
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine girişte kamu personeli seçme sınavı (kpss) yönteminin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1(1):1-31.
  • Erdem E., Soylu, Y. (2013). Öğretmen adaylarının kpss ve alan sınavına ilişkin görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1):223-236.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N., Turan, S. (2008). Öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2):35-43.
  • Hollins, E.R. (2011). Teacher preparation for quality teaching. Journal of Teacher Education, 62(4):395-407.
  • Nartgün, S. (2011). Employment of faculty of educatıon students: public personnel selection examination (PPSE). International Journal of Business and Social Science 2(21), 101-111.
  • Sezgin, F., Duran, E. (2011). Kamu personeli seçme sınavı‟nın (kpss) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları. TSA, 15(3), 9-22.
  • Şahin, Ç., Arcagök, S. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının kamu personeli seçme sınavına (KPSS) ilişkin algıları. 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 624-629, Elazığ.
  • Tösten, R., Elçiçek, Z., Kılıç, M. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin kamu personeli seçme sınavı’na (KPSS) yönelik görüşlerinin belirlenmesi (Kars ili örneği). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 109-123.
  • Yıldırım, A., Şimşek, A. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık .
Year 2021, Volume: 23 , 10 - 14, 31.12.2021
https://doi.org/10.55549/epess.1051067

Abstract

References

  • Atav, E., Sönmez, S. (2013). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavı (kpss)’na ilişkin görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) Özel Sayı (1):01-13.
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine girişte kamu personeli seçme sınavı (kpss) yönteminin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1(1):1-31.
  • Erdem E., Soylu, Y. (2013). Öğretmen adaylarının kpss ve alan sınavına ilişkin görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1):223-236.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N., Turan, S. (2008). Öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2):35-43.
  • Hollins, E.R. (2011). Teacher preparation for quality teaching. Journal of Teacher Education, 62(4):395-407.
  • Nartgün, S. (2011). Employment of faculty of educatıon students: public personnel selection examination (PPSE). International Journal of Business and Social Science 2(21), 101-111.
  • Sezgin, F., Duran, E. (2011). Kamu personeli seçme sınavı‟nın (kpss) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları. TSA, 15(3), 9-22.
  • Şahin, Ç., Arcagök, S. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının kamu personeli seçme sınavına (KPSS) ilişkin algıları. 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 624-629, Elazığ.
  • Tösten, R., Elçiçek, Z., Kılıç, M. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin kamu personeli seçme sınavı’na (KPSS) yönelik görüşlerinin belirlenmesi (Kars ili örneği). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 109-123.
  • Yıldırım, A., Şimşek, A. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık .
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Fikret Alıncak This is me

Publication Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 23

Cite

APA Alıncak, F. (2021). Evaluation of Physical Education Teacher’s Opinions on the Field Exam. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 23, 10-14. https://doi.org/10.55549/epess.1051067