BibTex RIS Cite

2009 Yılı Uluslararası Öğrenci Başarılarını Değerlendirme Programında Türk Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörler

Year 2012, Volume: 3 Issue: 2, 309 - 314, 15.12.2012

Abstract

References

  • (2012). Türk Bakış Açısından PISA Araştırma Sonuçları. Online] tarihinde http://www.konrad.org.tr/Egitimturk/07girayberberoglu.pdf indirilmiştir. adresinden 03.2012
  • Berberoğlu, G., Kaptan, F. ve Kutlu, Ö. (2002), Türkiye Genelinde Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi
  • Dersindeki Üst Düzey Zihinsel Becerilerinin İncelenmesi http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek- /b_kitabi/PDF/Fen/Bildiri/t67.pdf adresinden 23.03.2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Çelen, F.K., Çelik, A. ve Seferoğlu, S. (2011). Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları. Akademik Bilişim 2011, 9, İnönü Üniversitesi, Malatya http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/yayin/AB11_Celen-Celik_Seferoglu_PISA
  • Sonuclari.pdf adresinden 23.03.2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Demir, i. ve Kılıç, S. (2010). Öğrencilerin Matematik Başarısına Etkileyen Faktörlerin PISA 2003 Kullanılarak
  • İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 38: 44-54
  • Ersoy, Y (2012). Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA, 2006)-I: Türkiye’de Öğrencilerin Fen Okuryazarlığı. tarihinde indirilmiştir. adresinden 03.2012
  • Özenç, B. ve Arslanhan, S. (2010).PISA 2009 sonuçlarına ilişkin bir değerlendirme. Türkiye Ekonomi Platformu Araştırma
  • PISA_2009_Sonuclarina_Iliskin_Bir_Degerlendirme.pdf indirilmiştir. Notu. http://www.tepav.org.tr/upload/files/1292255907- adresinden 06.2011 tarihinde
  • OECD Programme for International Student Assessment (PISA), www.oecd.org/edu/pisa/2009 adresinden 06.2011 tarihinde erişilmiştir. Eğitim Araştırma Geliştirme Dairesi EARGED]. PISA Ulusal Ön Raporu http://earged.meb.gov.tr/dosyalar/pisa/pisa2009rapor.pdf adresinden 10.06.2011 tarihinde erişilmiştir.
  • Sarıer, Y(2010). Ortaöğretime Giriş Sınavları (OKS-SBS) ve PISA Sonuçları Işığında Eğitimde Fırsat Eşitliğinin
  • Değerlendirilmesi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,Cilt 11,Sayı 3,Aralık 2010,Sayfa 129
  • Savran, N.Z. (2004). PISA – Projesinin Türkiye Eğitim Sistemi Açısından Değerlendirilmesi. http://www.tebd.gazi.edu.tr/arsiv/2004_cilt2/sayi_4/397-412.pdf adresinden 10.06.2011 tarihinde indirilmiştir.

2009 Yılı Uluslararası Öğrenci Başarılarını Değerlendirme Programında Türk Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörler

Year 2012, Volume: 3 Issue: 2, 309 - 314, 15.12.2012

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de yaşayan öğrencilerin PISA–2009 Fen, Matematik ve Okuma yeterliliği alanlarındaki performanslarını etkileyen değişkenleri belirlemektir. Araştırmada ele alınan değişkenler, öğrenci ve okul özellikleri olmak üzere iki düzeyde değerlendirilmiştir. Sonuçlara göre öğrencilerin PISA–2009 Fen, Matematik ve Okuma yeterliliği performansları, öğrenim gördükleri okullara göre farklılaşmaktadır(p

References

  • (2012). Türk Bakış Açısından PISA Araştırma Sonuçları. Online] tarihinde http://www.konrad.org.tr/Egitimturk/07girayberberoglu.pdf indirilmiştir. adresinden 03.2012
  • Berberoğlu, G., Kaptan, F. ve Kutlu, Ö. (2002), Türkiye Genelinde Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi
  • Dersindeki Üst Düzey Zihinsel Becerilerinin İncelenmesi http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek- /b_kitabi/PDF/Fen/Bildiri/t67.pdf adresinden 23.03.2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Çelen, F.K., Çelik, A. ve Seferoğlu, S. (2011). Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları. Akademik Bilişim 2011, 9, İnönü Üniversitesi, Malatya http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/yayin/AB11_Celen-Celik_Seferoglu_PISA
  • Sonuclari.pdf adresinden 23.03.2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Demir, i. ve Kılıç, S. (2010). Öğrencilerin Matematik Başarısına Etkileyen Faktörlerin PISA 2003 Kullanılarak
  • İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 38: 44-54
  • Ersoy, Y (2012). Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA, 2006)-I: Türkiye’de Öğrencilerin Fen Okuryazarlığı. tarihinde indirilmiştir. adresinden 03.2012
  • Özenç, B. ve Arslanhan, S. (2010).PISA 2009 sonuçlarına ilişkin bir değerlendirme. Türkiye Ekonomi Platformu Araştırma
  • PISA_2009_Sonuclarina_Iliskin_Bir_Degerlendirme.pdf indirilmiştir. Notu. http://www.tepav.org.tr/upload/files/1292255907- adresinden 06.2011 tarihinde
  • OECD Programme for International Student Assessment (PISA), www.oecd.org/edu/pisa/2009 adresinden 06.2011 tarihinde erişilmiştir. Eğitim Araştırma Geliştirme Dairesi EARGED]. PISA Ulusal Ön Raporu http://earged.meb.gov.tr/dosyalar/pisa/pisa2009rapor.pdf adresinden 10.06.2011 tarihinde erişilmiştir.
  • Sarıer, Y(2010). Ortaöğretime Giriş Sınavları (OKS-SBS) ve PISA Sonuçları Işığında Eğitimde Fırsat Eşitliğinin
  • Değerlendirilmesi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,Cilt 11,Sayı 3,Aralık 2010,Sayfa 129
  • Savran, N.Z. (2004). PISA – Projesinin Türkiye Eğitim Sistemi Açısından Değerlendirilmesi. http://www.tebd.gazi.edu.tr/arsiv/2004_cilt2/sayi_4/397-412.pdf adresinden 10.06.2011 tarihinde indirilmiştir.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Tülin Acar This is me

Publication Date December 15, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Acar, T. (2012). 2009 Yılı Uluslararası Öğrenci Başarılarını Değerlendirme Programında Türk Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörler. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 3(2), 309-314.