BibTex RIS Cite

İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Performans Görevlerine Yönelik Tutumlarının Akademik Başarılarına ve Dersleri Sevme Durumlarına Göre İncelenmesi

Year 2011, Volume: 2 Issue: 2, 172 - 181, 01.06.2011

Abstract

İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Performans Görevlerine Yönelik Tutumlarının Akademik Başarılarına ve Dersleri Sevme Durumlarına Göre İncelenmesi

Year 2011, Volume: 2 Issue: 2, 172 - 181, 01.06.2011

Abstract

Bu araştırmada ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin, performans görevlerine ilişkin tutumlarının akademik başarı ve öğrenim görülen dersleri (Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler ve Fen ve Teknoloji) sevme durumlarına göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada 10 ilköğretim okulunun beşinci sınıfında öğrenim gören öğrenciler akademik başarı açısından üst ve alt %27’lik gruplara ayrılmıştır. Bu iki grupta yer alan 228 öğrencinin akdemik başarılarına ve dersi sevme durumlarına göre performans görevlerine ilişkin tutum puanları arasında manidar bir fark olup olmadığı çok yönlü MANOVA yoluyla incelenmiştir. Çözümleme sonucunda öğrencilerin tutum puanları arasında, tüm dersler için akademik başarılarına göre manidar bir fark olduğu, Türkçe ve sosyal bilgiler dersini sevme durumlarına göreyse manidar fark olmadığı görülmüştür. Bunun yanında matematik ve fen ve teknoloji derslerini sevme durumuna göre tutum puanları arasında manidar bir fark olduğu bulunmuştur. Özellikle matematik ve fen derslerini seven ve akademik başarısı yüksek öğrencilerin tutum ölçeğinin başarıya yönelik katkı boyutuna ilişkin puan ortalamaları, akademik başarısı düşük ve dersi sevmeyen öğrencilere göre daha yüksektir. Araştırmadan elde edilen bir diğer bulgu ise, akademik başarıları yüksek ancak dersi sevme durumları farklı olan öğrencilerin tutum puanlarının dersi seven grup lehine daha yüksek olduğudur

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hatice Kumandaş

Ömer Kutlu This is me

Publication Date June 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Kumandaş, H., & Kutlu, Ö. (2011). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Performans Görevlerine Yönelik Tutumlarının Akademik Başarılarına ve Dersleri Sevme Durumlarına Göre İncelenmesi. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 2(2), 172-181. https://doi.org/10.21031/epod.77227