Bu araştırma ile aynı davranışları ölçen fakat farklı madde formlarına (sözel ya da sayısal) sahip matematiktestlerinin istatistiksel eşitliğini sınamak, bu yolla madde formunun öğrencilerin performansı üzerinde etkili olupolmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma çeşitli ilköğretim kurumlarında öğrenim gören 420 altıncı sınıföğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Bu amaç doğrultusunda klasik eşitleme metotlarından lineer eşitleme ve tekgrup düzeneği kullanılmıştır. Aynı zamanda eşitleme işleminin bir parçası olarak tek grup düzeneği için eşitlemehatası (SHE) kestirilmiştir. İki testin eşitliğini değerlendirmek için eşitlemenin standart hatasına dayalı güvenaralıkları kullanılmıştır. Sonuç olarak, eşitlik fonksiyonu ve özdeşlik fonksiyonu arasında -0,041 ile 1,159 puanarasında değişen farklılıklar olduğu saptanmıştır. Bu farklılıkların bazı puan ranjlarında 2 SHE’den fazla olmasısebebiyle aynı davranışları ölçen sayısal köklü matematik testi ile sözel köklü matematik test versiyonlarınınistatistiksel olarak birbirine eşit olmadığı ve birbirinin yerine kullanılamayacağı saptanmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 1 Issue: 1 |