BibTex RIS Cite

Tutum, Değer Ve Özyeterlik Değişkenlerinin TIMSS-1999 ve TIMSS-2007 Sınavlarında Öğrencilerin Matematik Başarılarını Yordama Düzeyleri

Year 2010, Volume: 1 Issue: 1, 44 - 50, 01.03.2010

Abstract

References

  • Arun (Taşlıtarlar), Ö. (1998). Matematik Başarısını Etkileyen Faktörler, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Bourquin, S. (1999). The Relationship Among Math Anxiety, Math Self-Efficacy, Gender and Math Achievement Among College Students at an Open Admissions Commuter Institution, Doctor of Philosophy, Yayımlanmamış doktora tezi , Ohio State University, Ohio.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Veri Analizi El Kitabı. Pegema yayıncılık, Ankara.
  • Caraisco-Alloggiamento, J.D. (2008). A Comparasion of The Mathematics Achievement, Attributes, and Attitudues of Fourth -, Sixth-, and Eight-Grade Students. Yayımlanmamış Doktora Tezi, St. John’s University, Newyork. İnternetten 25 Temmuz 2009’da PROQUEST veritabanından alınmıştır: http://www.proquest.co.uk/en-UK/
  • Chen, P.P. ( 2002). Mathematics Self-Efficacy Calibration of Seventh Graders, Yayımlanmamış Doktora Tezi, The City University of New York, New York. İnternetten 25 Temmuz 2009’da PROQUEST veritabanından alınmıştır: http://www.proquest.co.uk/en-UK/
  • Cribari, R. D. (2006). Socio-Cultural Factors and Seventh Grade Students’ Attitudes and Belief About Mathematics. Yayımlanmamış Doktora Tezi, University of Northern Colorado, Colarado. İnternetten 25 Temmuz 2009’da PROQUEST veritabanından alınmıştır: http://www.proquest.co.uk/en-UK/.
  • EARGED, 2003. Üçüncü Uluslararası Matematik Ve Fen Bilgisi Çalışması: Ulusal Rapor. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
  • Foy, P. ve Olson, J. F. (2009 a). TIMSS 2007 User Guide for The International Database; Supplement 3. TIMSS & PIRLS International Study Center Boston College, United States.
  • Foy, P. ve Olson, J. F (2009 b). TIMSS 2007 User Guide for The International Database, TIMSS & PIRLS International Study Center Boston College, United States.
  • Gonzalez, E. J., ve Miles J. A. (2001) User Guide for the International Database. International Association for the Evaluation of Educational Achievement. Boston, MA.
  • House, J. D. (2003). Self-beliefs and science and mathematics achievement of adolescent students in Hong Kong:findings from the third international mathematics and science study (TIMSS). International Journal of Instructional Media, 30(2), s.195. İnternetten 18 Nisan 2009’da PROQUEST veritabanından alınmıştır: http://www.proquest.co.uk/en-UK/
  • House, J. D. (2006). Mathematics Beliefs and Achievement of Elementary School Students in Japan and the United States: Result From The Third İnternational Mathematics and Science Study, International Journal of Instructional Media, 167(1), s.31. İnternetten 18 Nisan 2009’da PROQUEST veritabanından alınmıştır: http://www.proquest.co.uk/en-UK/
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Nobel yayın dağıtım, Ankara.
  • Koca ,S. A. ve Şen A. İ. (2002). 3. Uluslar Arası Matematik ve Fen Bilgisi Çalışması-Tekrar Sonuçlarının Türkiye için Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi 23,145-154.
  • Migray, K. (2002). The Relationships Among Math Self –Efficicay, Academic Self –Concept and Math Achievement, Yayımlanmamış doktora tezi, Arizona State University, Arizona
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2005). PISA 2003 Projesi Ulusal Nihai Raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Basımevi.
  • Özdemir, E. (2003). Modeling of the Factors Affecting Science Achievement of Eighth Grade Turkish Student Based on the International Mathematics and Science Study-Repeat (TIMSS-R) Data, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara
  • Papanastasiou, E. (2002). Factors That Differantiate Mathematics Students in Cyprus, Hong Kong, and the USA. Educational Research and Evaluation, 8, 129-146. İnternetten 15 Nisan 2009’da ERIC veritabanından alınmıştır: http://www.eric.ed.gov/
  • Patterson M., Perry, E., Decker, C., Eckert, R., Klaus, S., Wendling, L. ve ark. (2003). Factors
  • Associated With High School Mathematics Performance
  • Educational Evaluation, 29, 91-108. İnternetten 15 Nisan 2009’da ERIC veritabanından alınmıştır:
  • http://www.eric.ed.gov/. in the United States. Studies in
  • Tabachnick, B., Fidell, L. (2001). Using Multivariate Statistics. Pearson Education Company, USA.
  • Yayan, B. (2003). A cross-cultural comparison of mathematics achievement in the Third International Mathematics and Science Study-Repeat (TIMSS-R), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Yılmaz, E. T. (2006). Uluslararası Öğrenci Başarı Değerlendirme Programı (PISA)’nda Türkiye’deki Öğrencilerin Matematik Başarılarını Etkileyen Faktörler, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Wallnau B. L. ve Gravetter J. D. (2007). Statistics for the behavioral sciences. Vicki Knight Publisher, U.S.A

Tutum, Değer Ve Özyeterlik Değişkenlerinin TIMSS-1999 Ve TIMSS-2007 Sınavlarında Öğrencilerin Matematik Başarılarını Yordama Düzeyleri

Year 2010, Volume: 1 Issue: 1, 44 - 50, 01.03.2010

Abstract

Bu araştırmada TIMSS–1999 ve TIMSS–2007 uygulamalarına giren Türk öğrencilerin bazı duyuşsalözelliklerinin matematik puanlarını yordama düzeyi incelenmiştir. TIMSS anketlerinde bulunan ve duyuşsalboyutları ölçen; tutum, değer ve öz-yeterlik puanları bağımsız değişken ve öğrencilerin matematik başarıpuanları bağımlı değişken olarak ele alınmıştır. Verilerin analizinde standart çoklu regresyon tekniğindenyararlanılmıştır. Analizler sonucunda, TIMSS-1999 ve TIMSS-2007 sınavlarında öğrencilerin matematikbaşarısı, matematiğe karşı tutum, öz-yeterlik inançları ve matematiğe verilen değer değişkenlerine ilişkin puandağılımlarının iki uygulamada da benzer bir dağılım gösterdiği görülmüştür. TIMSS-1999 sınavı matematikbaşarı puanları için öğrencilerin öz-yeterlik inanç puanlarının yordama düzeyinin önemli olduğu, öğrencilerinmatematiğe yönelik tutum ve matematiğe verdikleri değer puanlarının yordama düzeyinin önemli olmadığıbulunmuştur. TIMSS–2007 sınavı matematik başarı puanları için öğrencilerin öz-yeterlik inançları, tutum vedeğer puanlarının yordama düzeylerinin önemli olduğu belirlenmiştir

References

  • Arun (Taşlıtarlar), Ö. (1998). Matematik Başarısını Etkileyen Faktörler, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Bourquin, S. (1999). The Relationship Among Math Anxiety, Math Self-Efficacy, Gender and Math Achievement Among College Students at an Open Admissions Commuter Institution, Doctor of Philosophy, Yayımlanmamış doktora tezi , Ohio State University, Ohio.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Veri Analizi El Kitabı. Pegema yayıncılık, Ankara.
  • Caraisco-Alloggiamento, J.D. (2008). A Comparasion of The Mathematics Achievement, Attributes, and Attitudues of Fourth -, Sixth-, and Eight-Grade Students. Yayımlanmamış Doktora Tezi, St. John’s University, Newyork. İnternetten 25 Temmuz 2009’da PROQUEST veritabanından alınmıştır: http://www.proquest.co.uk/en-UK/
  • Chen, P.P. ( 2002). Mathematics Self-Efficacy Calibration of Seventh Graders, Yayımlanmamış Doktora Tezi, The City University of New York, New York. İnternetten 25 Temmuz 2009’da PROQUEST veritabanından alınmıştır: http://www.proquest.co.uk/en-UK/
  • Cribari, R. D. (2006). Socio-Cultural Factors and Seventh Grade Students’ Attitudes and Belief About Mathematics. Yayımlanmamış Doktora Tezi, University of Northern Colorado, Colarado. İnternetten 25 Temmuz 2009’da PROQUEST veritabanından alınmıştır: http://www.proquest.co.uk/en-UK/.
  • EARGED, 2003. Üçüncü Uluslararası Matematik Ve Fen Bilgisi Çalışması: Ulusal Rapor. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
  • Foy, P. ve Olson, J. F. (2009 a). TIMSS 2007 User Guide for The International Database; Supplement 3. TIMSS & PIRLS International Study Center Boston College, United States.
  • Foy, P. ve Olson, J. F (2009 b). TIMSS 2007 User Guide for The International Database, TIMSS & PIRLS International Study Center Boston College, United States.
  • Gonzalez, E. J., ve Miles J. A. (2001) User Guide for the International Database. International Association for the Evaluation of Educational Achievement. Boston, MA.
  • House, J. D. (2003). Self-beliefs and science and mathematics achievement of adolescent students in Hong Kong:findings from the third international mathematics and science study (TIMSS). International Journal of Instructional Media, 30(2), s.195. İnternetten 18 Nisan 2009’da PROQUEST veritabanından alınmıştır: http://www.proquest.co.uk/en-UK/
  • House, J. D. (2006). Mathematics Beliefs and Achievement of Elementary School Students in Japan and the United States: Result From The Third İnternational Mathematics and Science Study, International Journal of Instructional Media, 167(1), s.31. İnternetten 18 Nisan 2009’da PROQUEST veritabanından alınmıştır: http://www.proquest.co.uk/en-UK/
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Nobel yayın dağıtım, Ankara.
  • Koca ,S. A. ve Şen A. İ. (2002). 3. Uluslar Arası Matematik ve Fen Bilgisi Çalışması-Tekrar Sonuçlarının Türkiye için Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi 23,145-154.
  • Migray, K. (2002). The Relationships Among Math Self –Efficicay, Academic Self –Concept and Math Achievement, Yayımlanmamış doktora tezi, Arizona State University, Arizona
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2005). PISA 2003 Projesi Ulusal Nihai Raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Basımevi.
  • Özdemir, E. (2003). Modeling of the Factors Affecting Science Achievement of Eighth Grade Turkish Student Based on the International Mathematics and Science Study-Repeat (TIMSS-R) Data, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara
  • Papanastasiou, E. (2002). Factors That Differantiate Mathematics Students in Cyprus, Hong Kong, and the USA. Educational Research and Evaluation, 8, 129-146. İnternetten 15 Nisan 2009’da ERIC veritabanından alınmıştır: http://www.eric.ed.gov/
  • Patterson M., Perry, E., Decker, C., Eckert, R., Klaus, S., Wendling, L. ve ark. (2003). Factors
  • Associated With High School Mathematics Performance
  • Educational Evaluation, 29, 91-108. İnternetten 15 Nisan 2009’da ERIC veritabanından alınmıştır:
  • http://www.eric.ed.gov/. in the United States. Studies in
  • Tabachnick, B., Fidell, L. (2001). Using Multivariate Statistics. Pearson Education Company, USA.
  • Yayan, B. (2003). A cross-cultural comparison of mathematics achievement in the Third International Mathematics and Science Study-Repeat (TIMSS-R), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Yılmaz, E. T. (2006). Uluslararası Öğrenci Başarı Değerlendirme Programı (PISA)’nda Türkiye’deki Öğrencilerin Matematik Başarılarını Etkileyen Faktörler, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Wallnau B. L. ve Gravetter J. D. (2007). Statistics for the behavioral sciences. Vicki Knight Publisher, U.S.A
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nuri Doğan This is me

Fulya Barış This is me

Publication Date March 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Doğan, N., & Barış, F. (2010). Tutum, Değer Ve Özyeterlik Değişkenlerinin TIMSS-1999 Ve TIMSS-2007 Sınavlarında Öğrencilerin Matematik Başarılarını Yordama Düzeyleri. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 1(1), 44-50.