Abstract
Bu çalışma; Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma Genel Müdürlüğü’ne bağlı olarak faaliyetlerini sürdüren Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) kurumsal internet sitesinde yer alan içeriklerin incelenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda; çalışmada Türkiye’nin iç ve dış turizm pazarında tanıtım ve turizm ile ilgili faaliyetlerin geliştirilmesine yönelik ajansa ait kurumsal internet sitesinde yer alan bilgi ve içerikler örnek olay tarama modeli ile elde edilerek nitel bir araştırma yöntemi olan içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışma; Türkiye’nin kurumsal düzeyde dijital ortamlarda uluslararası turizm pazarına yönelik gerçekleştirilen tanıtım faaliyetlerinin çeşitliliği ve geliştirilmesi ile ilgili detaylı ve güncel bilgiler içermektedir. Çalışma sonuçları; Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı gibi kurumsal yapıların gerçekleştirdikleri faaliyetleri dijital ortamlarda kamuoyu ile aktif bir şekilde paylaşmalarının; bilgi toplumunun gerekliliği olarak küresel ölçekte rekabet avantajı elde etmek adına ülkede turizm sektöründe meydana gelen gelişmelere verilen önemi ve uluslararası turizm pazarında Türkiye’nin söz sahibi bir marka oluşturma çabalarını kanıtlar niteliktedir.