Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sınıf seviyesi, cinsiyet ve yaş gibi demografik özellikleri dikkate alınarak, bilime v e teknolojiye yönelik bakış açılarını belirlemeyi, okulları hakkındaki görüşlerini ve gelecek hakkındaki planlarında fen ve teknolojiye ne kadar yer verdiklerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma Bozok Üniversitesi Mobilim projesi uygulamaları kapsamınd a gerçekleştirilen tarama modelinde betimsel bir çalışma olup, Yozgat İli’nde bulunan ilköğretim okullarının ikinci kademesinde öğrenim gören 350 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Barmby, Kind, Jones ve Bush (2005) tarafından geliştirilmiş olan ölçek formunun öğrencilerin bilim ve teknolojiye ve öğrenim gördükleri okullarına bakış açılarını ve gelecekle ilgili planlarını belirlemeye yönelik kısımları kullanılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 17.0 istatistik p rogramı kullanılarak analiz edilmiştir. Uygulanan ölçeğin güvenirlik çalışması bu araştırma kapsamında yapılmış ve güvenirliği örneklem için α=0.86 olarak hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin okulları hakkında olumlu tutuma sahip oldukları ve c insiyet değişkeninin ölçek genelindeki ortalama tutum puanlarında anlamlı bir farklılık oluşturmadığı belirlenmiştir (p>0.05). Yaş farklılığı öğrencilerin gelecek için planlarına yönelik tutumlarını anlamlı düzeyde etkilerken (p>0.05)
İlköğretim İkinci Kademe Bilim ve Teknoloji Gelecek Planları Tutum
This research aims, taking into account demographic characteristics such as grade levels, gender and age, to determine the secondary school students’ perspectives of science and technology, to examine their views on schools and how much they give place science and technology in plans about the future. The research, a descriptive survey study, was carried out under the Mobilim project implementation of Bozok University and conducted in ten secondary schools of Yozgat w ith the participation of 350 students. In the research as a data collection tool was used a questionnaire, developed by Barmby, Kind, Jones, and Bush (2005), parts on identifying the students’ perspectives about science and technology, their schools and th eir future plans. The obtained data were analyzed using SPSS 17.0 statistical program. The reliability study of the scale was made under this research and reliability of the sample was calculated as α = 0.86. In the results of research, it was determined t hat the students had positive attitudes about school and the gender variable did not constitute significantly different in the average attitude scores (p> 0.05). Age differences significantly affected students' attitudes toward plans for the future (p>0.05)
Secondary School Science and Technology Future Plans Attitudes
Diğer ID | JA79TD55TV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 29 Sayı: 2 |
✯ Etik kurul izni gerektiren, tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir.
✯ Etik kurul izni gerektiren araştırmalarda, izinle ilgili bilgilere (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde, ayrıca makalenin ilk/son sayfalarından birinde; olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmelidir.
✯ Dergi web sayfasında, makalelerde Araştırma ve Yayın Etiğine uyulduğuna dair ifadeye yer verilmelidir.
✯ Dergi web sayfasında, hakem, yazar ve editör için ayrı başlıklar altında etik kurallarla ilgili bilgi verilmelidir.
✯ Dergide ve/veya web sayfasında, ulusal ve uluslararası standartlara atıf yaparak, dergide ve/veya web sayfasında etik ilkeler ayrı başlık altında belirtilmelidir. Örneğin; dergilere gönderilen bilimsel yazılarda, ICMJE (International Committee of Medical Journal Editors) tavsiyeleri ile COPE (Committee on Publication Ethics)’un Editör ve Yazarlar için Uluslararası Standartları dikkate alınmalıdır.
✯ Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine riayet edilmesi gerekmektedir.