Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİREYSEL YATIRIMCILARIN HİSSE SENEDİ EDİNİMİNE ETKİ EDEN SOSYO-EKONOMİK ETKENLER

Yıl 2002, Sayı: 19, 135 - 150, 31.12.2002

Öz

Bireysel yatırımcılar, yatırım kararlarını bir takım sosyo-ekonomik etkenler altında alırlar. Bu etkenler bazen karar alıcıyı doğrudan etkilerken, bazen de dolaylı olarak etkiler. Bu etkileşimin şiddeti yatırımcının kişisel yapısının yanı sıra içinde bulunduğu çevresel yapının da şekline göre değişiklikler gösterir. Bireysel yatırımcılar heterojen bir grup oluşturduğundan; beklentileri de farklılıklar göstermektedir. Bu farklılıklar; bireysel yatırımcıların ayrı bir kültür, bilgi ve psikolojik yapı ile eğitim düzeylerinin farklı olmasından kaynaklanmaktadır.

Kaynakça

  • AKGÜN, A.(1996), “Enflasyonun Finansal Yönetim Üzerine Etkisi” Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt:6, Sayı:1.
  • AKSULU, İ. (1993), Tüketicinin Sosyo Ekonomik ve Demografik Özellikleri ve Marka Seçimi Davranışları Üzerindeki Etkileri, İlkem Ofset, İzmir.
  • BEGG, D., S. FISCHER. and R. DORNBUSCH (1991), Economics, Third Edition, McGraww-Hill Company, England.
  • ALTINKÖPRÜ, T. (1980), Şahsiyet Analizi: Kişiliğin Yapısı ve Yorumu, Gül Matbaası, İstanbul.
  • FOSBACK, N. (1985), Stock Market Logic, The Institute For Econometric Research, Florida.
  • Federal Reserve Bank Of Minneapolis Quarterly Review (1996), “Why Should Older People Invest Less In Stock Than Younger People”, Summer, Vol: 20.
  • KOLOSA, B. (1979), İşletmeler İçin Davranış Bilimlerine Giriş, (Çeviren: F.YAKAR ve Diğerleri), Fatih Yayınevi Matbaası, İstanbul.
  • KORUYAN, A. (1996), “Sermaye Piyasasında Kurumsallaşma Düzeyinin Yatırım Tercihlerinin Şekillenmesi Üzerine Etkisi” Prof. Dr. İsmail Türk’e Armağan, SPK Yay., No:54, Ankara.
  • LARSON. K. (1990), Fundemantal Accounting, Richard D.Irwin Inc, Boston.
  • MISHKIN, F. (1989), The Economics Of Money, Banking, and Financial Markets, Second Edition, Mishkin Economics Inc.
  • PATTERSON, G. (1997), “New Guidance On Auditing Investment” Journal Of Accountancy, February.
  • RITTER, J. (1991), “The Long Run Perfonmance Of Initial Public Offerings” Journal Of Finance, Marc.
  • SCHAOFER, H. (1993), Economic Trend Analysis For Executives and Investors, Quorum Books, London.
  • SCHOT, J. (1998), “Premier For Investor Behavior” Pschology Today, February.
  • SOLNIK, B. (1989), International Investment, Addision Weskey Publishing Company, Inc., New York.
  • TATLIDİL, R. ve M. OKTAV (1992), Pazarlama Yönetimi, Dokuz Eylül Üniv. Yay., İzmir.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hayrettin Usul Bu kişi benim

İsmail Bekçi Bu kişi benim

A. Hüsrev Eroğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Usul, H., Bekçi, İ., & Eroğlu, A. H. (2002). BİREYSEL YATIRIMCILARIN HİSSE SENEDİ EDİNİMİNE ETKİ EDEN SOSYO-EKONOMİK ETKENLER. Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(19), 135-150.

TRDizinlogo_live-e1586763957746.pnggoogle-scholar.jpgopen-access-logo-1024x416.pngdownload.jpgqMV-nsBH.pngDRJI-500x190.jpgsobiad_2_0.pnglogo.pnglogo.png  arastirmax_logo.gif17442EBSCOhost_Flat.png?itok=f5l7Nsj83734-logo-erih-plus.jpgproquest-300x114.jpg

ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr

Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

 88x31.png