Bu çalışma, günümüzde gündemde olan tüketici korunmasının tüketiciler tarafından nasıl algılandığı ve bu konuda neler yapılması gerektiğine ilişkin görüşleri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışma için gerekli veriler Adana il merkezinde tabakalı örnekleme kullanılarak anket yöntemi ile tesbit edilmiştir. Çalışma sonucunda, tüketici korunması kavramının ele alınması gereken önemli bir konu olduğu, şikayetlerini dile getirebilen ve şikayetlerini iletebilecek ilgili bir makam arayan bir kitlenin oluştuğu, üretim ve pazarlama ile ilgili tüketicilere yansıyan sorunlarla işletmelerin yeterince ilgilenmedikleri ve bu nedenle tüketicilerin haklarını arayan bir tüketici birliğine ihtiyaç duydukları saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Eylül 1990 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1991 Sayı: 9 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.