BibTex RIS Kaynak Göster

Etik Etkisini Geliştirme Modeli ve Bir Uygulama

Yıl 2008, Sayı: 30, 47 - 76, 01.07.2008

Öz

ik en basitinden en karmaşık yapıda oluşan bütün topluluklardaki ahlaki değerlerdir. İş etiği ise işletmelerde hakim olan etik kurallardır. Bütün bu kurallar işletmeyle ilgili kişi ve grupların etik değerlerini ortak paydada buluşturur. Bu bağlamda yazılı etik kurallarıyla kurumun ilişkileri arasındaki uyumu ölçmek için hazırlanan anket bir kamu kuruluşunun inşaat işleri departmanında uygulanmıştır. Uygulama esnasında katılımcıların eğitim durumları, yaşları, cinsiyetleri ve çalışma süreleri dikkate alınmıştır. Araştırma sonucunda ortaya konan hipotezin kabul edildiği görülmüştür

Kaynakça

  • ANDREWS, Kenneth R.; (1991), Ethics At Work, 8th Edition, Harvard Business Review, USA, 287s.
  • AYDIN, P. İnayet; ( 2002), Yönetsel, Mesleki ve Örgütsel Etik, 3.B, Pegama Yayıncılık, Ankara, 226s.
  • BROWN, Marvin T.; (2000), Working Ethics, First Ed., Jossey-Bass Publishers, San Francisco, 245s.
  • BUCHHOLZ, Rogene A. ve Sandra B. ROSENTHAL; (1998), Business Ethics The Pragmatic Path Beyond Principles to Process, First Edt., Prentice Hall, New Jersey, 314s.
  • DAFT, R.L. ; (1994), Management, Third Edt., The Dryden Press, USA,369s.
  • DUBRİN, Andrew J. ;(2001), Leadership, 3.Edt., Houghten Mifflin Company, New York, 306s.
  • FERRELL, O. C.; John FRAEDRICH ve Linda FERRELL;(2000), Business Ethic Ethical Decision Making and Cases, 4. Edt., Houghton Mifflin Company, USA, 345s.
  • GATEWOOD, Robert D.; Robert R. TAYLOR ve O. C. FERRELL;(2002), Management, First Edition, Austen Press, USA, 269s.
  • GRİFFİN, Ricky W. ve Ronald J. EBERT; (1999), Business, 5. Edt., Prentice Hall, USA, 323s.
  • HOFFMAN, W. Michael; Robert E. FREDERICK ve Mark S. SCHWARTZ; (2001), Business Ethics, 4.Edt, McGraw Hill, USA, 452s.
  • KREITNER, Robert ; (2001), Management , First Edition, Houghten Mifflin Company, New York.
  • LAMBERT, Tom; (1998), Kilit Yönetim Çözümleri, Dünya Yayıncılık, İstanbul,272s.
  • MESCON, Michael H.; Courtland L. BOVÉE ve John V. THILL; (1999), Business Today, Ninth Edition, Prentice Hall , New Jersey, 231s.
  • MILLER, Donald S., Stephen E. CATT ve James R. CARLSON; (1996), Fundamentals Of Management, First Edition, West Publishing Company, USA, 321S.
  • NAMAL, Arın ; “Etik”, İnternet Adresi: www.ido.org.tr/default.asp, Erişim Tarihi: 21.12. 2004
  • PIEPER, Annemarie; (1999), Etiğe Giriş, Ç. Veysel Atayman-Gönül Sezer, Birinci Basım, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 287s.
  • VELASQUEZ, Manuel G.;(1998), Business Ethics Consepts And Cases, Fourth Edition, Prentice Hall, New Jersey, 214s.
  • www.ethics.org/ethiceffectivenessqui, Erişim Tarihi: 09.12.2005
Yıl 2008, Sayı: 30, 47 - 76, 01.07.2008

Öz

Kaynakça

  • ANDREWS, Kenneth R.; (1991), Ethics At Work, 8th Edition, Harvard Business Review, USA, 287s.
  • AYDIN, P. İnayet; ( 2002), Yönetsel, Mesleki ve Örgütsel Etik, 3.B, Pegama Yayıncılık, Ankara, 226s.
  • BROWN, Marvin T.; (2000), Working Ethics, First Ed., Jossey-Bass Publishers, San Francisco, 245s.
  • BUCHHOLZ, Rogene A. ve Sandra B. ROSENTHAL; (1998), Business Ethics The Pragmatic Path Beyond Principles to Process, First Edt., Prentice Hall, New Jersey, 314s.
  • DAFT, R.L. ; (1994), Management, Third Edt., The Dryden Press, USA,369s.
  • DUBRİN, Andrew J. ;(2001), Leadership, 3.Edt., Houghten Mifflin Company, New York, 306s.
  • FERRELL, O. C.; John FRAEDRICH ve Linda FERRELL;(2000), Business Ethic Ethical Decision Making and Cases, 4. Edt., Houghton Mifflin Company, USA, 345s.
  • GATEWOOD, Robert D.; Robert R. TAYLOR ve O. C. FERRELL;(2002), Management, First Edition, Austen Press, USA, 269s.
  • GRİFFİN, Ricky W. ve Ronald J. EBERT; (1999), Business, 5. Edt., Prentice Hall, USA, 323s.
  • HOFFMAN, W. Michael; Robert E. FREDERICK ve Mark S. SCHWARTZ; (2001), Business Ethics, 4.Edt, McGraw Hill, USA, 452s.
  • KREITNER, Robert ; (2001), Management , First Edition, Houghten Mifflin Company, New York.
  • LAMBERT, Tom; (1998), Kilit Yönetim Çözümleri, Dünya Yayıncılık, İstanbul,272s.
  • MESCON, Michael H.; Courtland L. BOVÉE ve John V. THILL; (1999), Business Today, Ninth Edition, Prentice Hall , New Jersey, 231s.
  • MILLER, Donald S., Stephen E. CATT ve James R. CARLSON; (1996), Fundamentals Of Management, First Edition, West Publishing Company, USA, 321S.
  • NAMAL, Arın ; “Etik”, İnternet Adresi: www.ido.org.tr/default.asp, Erişim Tarihi: 21.12. 2004
  • PIEPER, Annemarie; (1999), Etiğe Giriş, Ç. Veysel Atayman-Gönül Sezer, Birinci Basım, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 287s.
  • VELASQUEZ, Manuel G.;(1998), Business Ethics Consepts And Cases, Fourth Edition, Prentice Hall, New Jersey, 214s.
  • www.ethics.org/ethiceffectivenessqui, Erişim Tarihi: 09.12.2005
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. M. Atilla Arıcıoğlu Bu kişi benim

Yüksek end. Müh. Aydan Tutan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Arıcıoğlu, Y. . D. . D. . M. . A., & Tutan, Y. . . . M. . A. (2008). Etik Etkisini Geliştirme Modeli ve Bir Uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(30), 47-76.

TRDizinlogo_live-e1586763957746.pnggoogle-scholar.jpgopen-access-logo-1024x416.pngdownload.jpgqMV-nsBH.pngDRJI-500x190.jpgsobiad_2_0.pnglogo.pnglogo.png  arastirmax_logo.gif17442EBSCOhost_Flat.png?itok=f5l7Nsj83734-logo-erih-plus.jpgproquest-300x114.jpg

ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr

Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

 88x31.png