Paydaş yönetimi ‘İş ve Toplum’ alanında ortaya konulan en önemli yaklaşımlardan biridir. Pazarlama, kurumsal finans ve stratejik yönetim gibi çeşitli alanlarda gerçekleştirilen pek çok çalışmanın hareket noktası olarak kabul edilmektedir. Bu çalışmada ise stratejik yönetim anlayışından hareketle işletme performansının paydaşların tatmin boyutu ile ölçülebileceği ve teorisyenlerin paydaş yönetiminin başarı yolunda hem bir amaç hem de bir araç olduğu konusundaki görüşleri irdelenmektedir. Bu bağlamda teorinin gelişimi, işletmeler için öncelikli paydaş sınıflandırmaları ve bu paydaşların işletme ile ilişkileri boyutunda çeşitli stratejiler ele alınmakta, kurulan ilişkinin kalitesi doğrultusunda da hem işletme hem de paydaşlar açısından karşılıklı değerdeki artışa yönelik önermeler konu edilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 31 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.