Bir konaklama işletmesinin, farklı kültürlere mensup turistlere etkili bir şekilde hitap edebilmesi, tüketici tatminini belirleyen önemli bir unsurdur. Turistlerin konaklamalarından tatmin olarak, tekrar aynı konaklama işletmelerini tercih etmeleri veya çevresindekilere önermeleri, hem konaklama işletmelerinin kârını artacaktır hem de bu durum ülke ekonomisine olumlu katkı sağlayacaktır. Bu çalışmada, farklı kültüre mensup turistlerin konaklama işletmesi tercihleri ve konaklama işletmelerinden beklentileri arasında farklılık olup olmadığı araştırılmış ve tüketici tatmininin sağlanabilmesi için konaklama işletmesinde sunulması gereken hizmetler belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırma yaklaşımı olarak, tanımlayıcı araştırma modelinden; veri toplama tekniği olarak da yüz yüze anket uygulama yönteminden faydalanılmıştır.
Yapılan analizler neticesinde; bireyci kültüre mensup turistlerin tek başına seyahatleri esnasında en fazla “5 yıldızlı”, toplumcuların ise “3 yıldızlı” otelleri; bireyci kültüre mensup turistlerin aileleriyle beraber seyahatleri esnasında en fazla “4 yıldızlı”, toplumcuların ise “5 yıldızlı” otelleri; bireyci kültüre mensup turistlerin arkadaşlarıyla beraber seyahatleri esnasında en fazla “4 yıldızlı”, toplumcuların ise “5 yıldızlı” otelleri tercih ettikleri saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 18, 2015 |
Published in Issue | Year 2009 Issue: 34 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.