Research Article
BibTex RIS Cite

DENETİMLİ ÇEVRİMİÇİ SINAV UYGULAMALARI İÇİN WEB TABANLI BİR KONTROL SİSTEMİ: “ERÜ İİBF ONLINE İŞLEMLER SİSTEMİ” ÖRNEĞİ

Year 2023, Issue: 64, 53 - 61, 27.04.2023
https://doi.org/10.18070/erciyesiibd.1219427

Abstract

2019 yılında Çin’de ortaya çıkarak bütün dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisi gündelik hayatımızda yürüttüğümüz birçok uygulamanın dijital ortamlara taşınmasını zorunlu kılmıştır. Eğitim sektörü ise bu zorunlu dönüşümden en erken ve en büyük oranda etkilenen sektör olmuştur. Özellikle yüksek öğretim kurumlarında sürdürülen yüz yüze eğitime ara verilerek zorunlu uzaktan eğitime geçilmiştir. Zorunlu uzaktan eğitim sürecinde yüksek öğretim kurumları dersleri senkron ya da asenkron yöntemlerle yürütmüştür. Bu kurumlar açısından en önemli zorluklardan birinin çevrimiçi sınavları sınav güvenliğini sağlayacak şekilde yapmak olduğu görülmüştür. Bu amaçla birçok yüksek öğretim kurumu gözetmenler tarafından denetlenen çevrimiçi sınav uygulamaları yapmıştır. Fakat kurumlar bu uygulamaların koordinasyonu için bir kontrol sistemi kullanmamıştır. Bu çalışma ile önerilen web tabanlı sistem, denetimli çevrimiçi sınavların öğrenciler, gözetmenler ve ders sorumluları arasından tam koordinasyon sağlayacak şekilde yürütülmesine imkân sunmaktadır. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (ERÜ İİBF) tarafından 2020-2021 öğretim yılı güz dönemi yarıyıl sonu sınavları ile birlikte kullanılmaya başlanan sistem başarı ile uygulanmıştır. Öğrencilerin aldıkları derslerin dönem sonu sınavlarına %77 oranında katıldığı, sınava katılan öğrencilerin %97,4’ününün kamera açtığı ve öğrencilerin %1,8’i hakkında gözetmenler tarafından sınav kurallarını ihlal gerekçesi ile ihlal kaydı girildiği tespit edilmiştir. Gözetmenler sistemin tanımış olduğu imkânı kullanarak kendi aralarında sınav görevlerini %4,6 oranından değiştirmiştir. Yüz yüze eğitim için de gerekli uyarlamaların yapıldığı sistem ERÜ İİBF tarafından halen kullanılmaktadır

Thanks

Önerilen sistemin geliştirilmesinde koşulsuz desteği bulunan ERÜ İİBF Dekanlığı'na teşekkür ederim.

References

  • Ak, M., Şahin, L., Çiçekler, A. N., & Ertürk, M. A. (2020). Kovid-19 küresel salgın sürecinde İstanbul Üniversitesi uzaktan eğitim uygulamalarına genel bir bakış. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 40(2), 889-930.
  • Anadolu Ajansı. (2022, 12 Aralık). YÖK sınav güvenliği konusunda üniversiteleri uyardı. Erişim adresi https://www.aa.com.tr/tr/egitim/yok-sinav-guvenligi-konusunda-universiteleri-uyardi/2050353
  • Bakırcı, N., Altıntaş, L., Şahiner, M., Süyen, G., & Alanay, Y. (2021). How medical education has been affected in the COVID-19 global outbreak? Acıbadem University Faculty of Medicine experience. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(60-1), 83-86. https://doi.org/10.25282/ted.795498
  • Boztuğ, N., Şenol, Y., Sarıkçıoğlu, L., Bostancı Toptaş, A., Çetinkaya, R., Gürpınar, E., … Turhan, M. (2022). Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde uygulanan uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Akdeniz Medical Journal, 8(2), 208-217. https://doi.org/10.53394/akd.1029958
  • Buzpınar, V., & Tosun, M. (2021). Üniversitelerde pandemi döneminde uzaktan eğitimin verimliliği üzerine bir araştırma (Sakarya Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı örneği). PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 116-125.
  • Büken, B., Kayıkçı, A., Şahin, İ., & Demircan Çakar, N. (2020). Düzce Tıp Fakültesi Dekanlığı pandemi süreci deneyimleri. Konuralp Tıp Dergisi, 12(S1), 350-353. https://doi.org/10.18521/ktd.764868
  • CBC. (2022, 10 Aralık). Cheating becoming an unexpected COVID-19 side effect for universities. Erişim adresi https://www.cbc.ca/news/canada/edmonton/cheating-becoming-an-unexpected-covid-19-side-effect-for-universities-1.5620442
  • Çaptuğ, M. (2021). Covid-19 salgınının kamu hizmetlerinin dijitalleşmesi sürecine etkisi ve sonuçları. Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 23(2), 1309-1327. https://doi.org/10.33717/deuhfd.1001374
  • Çüçen, A., & Solak, A. (2022). Mimarlık eğitiminde uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi: MAKÜ-MMF Mimarlık Bölümü örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 13(1), 105-113. https://doi.org/10.29048/makufebed.1052623
  • Dadak, A., Uyan, U., & Ozturk Uluyağmur, M. (2022). Real time cheating detection pipeline for online exams. 2022 30th Signal Processing and Communications Applications Conference (SIU), 1-4. Safranbolu: IEEE. https://doi.org/10.1109/SIU55565.2022.9864742
  • Demir, İ. (2022). Distance education process from the perspective of theology faculty students. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(83), 945-962. https://doi.org/10.17755/esosder.1038240
  • Demirdöğmez, M., Taş, H. Y., & Gültekin, N. (2020). Koronavirüs’ün (Covid-19) e-ticarete etkileri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(29), 1-1. https://doi.org/10.26466/opus.734477
  • DigitalAge. (2023, 23 Şubat). Korona günlerinde hastaneye gitmeye çekinenler için dijital sağlık hizmeti. Erişim adresi https://digitalage.com.tr/korona-gunlerinde-hastaneye-gitmeye-cekinenler-icin-dijital-saglik-hizmeti/
  • Dikmen, S., & Bahçeci, F. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde küresel çapta uygulanan yükseköğretim kurumlarındaki uzaktan eğitim süreçleri hakkında durum çalışması: Fırat Üniversitesi örneği. Turkish Journal of Educational Studies, 7(2), 78-98. https://doi.org/10.33907/turkjes.721685
  • Erciyes Üniversitesi. (2022a, 10 Aralık). Öğrencilerimiz için uzaktan öğretim duyurusu. Erişim adresi https://www.erciyes.edu.tr/tr/duyuru-detay/1569/ogrencilerimiz-icin-uzaktan-ogretim-duyurusu
  • Erciyes Üniversitesi. (2022b, 10 Aralık). 2020-2021 Eğitim-öğretim yılı güz yarıyılı yılsonu ve bütünleme sınavlarının yapılış şekilleri. Erişim adresi https://ogrisl.erciyes.edu.tr/DYR/Duyuru-Detay/2020-2021-Egitim-Ogretim-Yili-Guz-Yariyili-Yilsonu/3471
  • Erciyes Üniversitesi. (2022c, 12 Aralık). Üniversitemizde yapılacak olan online (çevrimiçi) sınavlar için açıklama metni. Erişim adresi https://www.erciyes.edu.tr/tr/duyuru-detay/12283/universitemizde-yapilacak-olan-online-cevrimici-sinavlar-icin-aciklama-metni
  • Erciyes Üniversitesi İİBF. (2022a, 10 Aralık). 2020-2021 Öğretim yılı güz dönemi dönem sonu sınavları koordinasyon toplantısı yapıldı. Erişim adresi http://iibf.erciyes.edu.tr/duyurular.asp?id=290
  • Erciyes Üniversitesi İİBF. (2022b, 10 Aralık). 2020-2021 Öğretim yılı güz dönemi dönem sonu sınavlarında uygulanacak kurallar. Erişim adresi http://iibf.erciyes.edu.tr/duyurular.asp?id=292
  • Erciyes Üniversitesi İİBF. (2022c, 10 Aralık). Denetimli-gözetimli dönem sonu sınavları hakkında bilgilendirme. Erişim adresi http://iibf.erciyes.edu.tr/etkinlikler.asp?id=74
  • Genç, S. Z., Engin, G., & Yardım, T. (2020). Pandemi (COVİD-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (41), 134-158. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.782142
  • Gençyürek Erdoğan, M. (2020). Covid-19 döneminde e-ticaret ve dijital reklam yatırımları. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 13(3), 1296-1318. https://doi.org/10.18094/josc.776605
  • Gönül, A. F. (2020). Covid-19 ve siyasetin dijital dönüşümü. Al-Farabi International Journal of Social Sciences, 5(3), 1-7. https://doi.org/10.46291/Al-Farabi.050301
  • Güven, Ş., Yazıcı, A., & Doğan, E. (2021). Uzaktan eğitimin akademik başarıya etkisi hakkında spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin beklentileri. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(4), 119-130.
  • Güzel, B. (2022). Uluslararası öğrencilerin COVID-19 pandemisi deneyimleri: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi örneği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 5(1), 70-83. https://doi.org/10.32329/uad.953964 Hangartr. (2022, 12 Aralık). Online sınav gözetmeni aranıyor! Erişim adresi https://hangartr.com/online-sinav-gozetmeni.html
  • Işık, N. (2021). Covid-19 Pandemi döneminde uzaktan (çevrimiçi) eğitim sürecinin mimarlık fakültesi öğrencileri üzerindeki etkisi ve değerlendirilmesi: Dicle Üniversitesi Mimarlık Fakültesi örneği. Türk Coğrafya Dergisi, (79), 25-40. https://doi.org/10.17211/tcd.1024286
  • Kolcu, G., Demir, S., Başer Kolcu, M. İ., Gülle, K., Atay, T., & Koşar, A. (2021). A Success story in the outbreak Süleyman Demirel University School of Medicine Experience. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(60-1), 5-10. https://doi.org/10.25282/ted.790795
  • Mumcu, N., Coşkun Us, N., Çömük Balcı, N., Kazanoğlu, D., Pekesen Kurtça, M., Kent, A. E., … Barol, Z. (2022). Sağlık bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin uzaktan eğitim süreçlerinin değerlendirilmesi.
  • Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 567-587. https://doi.org/10.47115/jshs.1118502
  • NTV. (2020a, 12 Aralık). Online sınavda profesörü bile şaşırtan kopya. Erişim adresi https://www.ntv.com.tr/egitim/online-sinavda-profesoru-bile-sasirtan-kopya,22y3Z7yByEeWMmNt6UhADg
  • NTV. (2020b, 10 Aralık). Uzaktan sınavda kopyaya aynalı önlem. Erişim adresi https://www.ntv.com.tr/video/turkiye/uzaktan-sinavda-kopyaya-aynali-onlem,h-r89QjnnkiFqq-8pj_rWQ
  • Oncu, S. (2021). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde pandemi döneminde eğitim. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(60-1), 63-66. https://doi.org/10.25282/ted.795164
  • Oncu, S., Akdoğan, I., Güven, Ö., Akdogan, H. D., & Tosun, A. (2021). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencileri gözünden pandemi döneminde uzaktan eğitim. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(61), 85-97. https://doi.org/10.25282/ted.844503
  • Openawards. (2022, 12 Aralık). Remote invigilator. Erişim adresi https://openawards.org.uk/who-we-are/remote-invigilator/
  • Süklüm, N. (2021). Muhasebe dersi alan öğrencilerin COVID-19 pandemi dönemi uzaktan muhasebe eğitimi hakkındaki görüşleri. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 16(1), 76-90.
  • Şendur, Y. (2022). The Covid-19 pandemic and digitalization in financial markets. İstanbul Journal of Economics, 72(2), 1025-1038. https://doi.org/10.26650/ISTJECON2022-1127590
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2022, 6 Aralık). T.C. Sağlık Bakanlığı COVID-19 Bilgilendirme Platformu. Erişim adresi https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66494/pandemi.html
  • Testinvite. (2022, 12 Aralık). Güvenli online sınav sistemi. Erişim adresi https://www.testinvite.com/lang/tr/sinav-sistemi/cozumler/guvenlik.html
  • Uzun, U. (2021). Türkiye’de dijital bankacılık kullanımı üzerinde Covid-19 pandemisinin etkileri. Fiscaoeconomia, 5(1), 309-323. https://doi.org/10.25295/fsecon.844266
  • Vudebox. (2022, 12 Aralık). Online sınav gözetimi (güvenli sınav). Erişim adresi https://www.vedubox.com/online-sinav-gozetimi/
  • WHO. (2022, 10 Aralık). WHO Director-General’s opening remarks at the media briefing on COVID-19 - 11 March 2020. Erişim adresi https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020
  • YÖK. (2022a, 10 Aralık). YÖK - Üniversitelerde uygulanacak uzaktan eğitime ilişkin açıklama. Erişim adresi https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx
  • YÖK. (2022b, 10 Aralık). YÖK’ten üniversitelerdeki uzaktan eğitime yönelik değerlendirme. Erişim adresi https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/uzaktan-egitime-yonelik-degerlendirme.aspx
  • Zorluoğlu, S. L., Devecioğlu, G., & Sayın, İ. (2021). Uzaktan eğitimin öğretim elemanları açısından değerlendirilmesi: Covid-19 pandemi süreci. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(3), 1007-1025. https://doi.org/10.31592/aeusbed.913291

A WEB-BASED CONTROL SYSTEM FOR SUPERVISED ONLINE EXAM APPLICATIONS: “ERU FEAS ONLINE TRANSACTIONS SYSTEM” EXAMPLE

Year 2023, Issue: 64, 53 - 61, 27.04.2023
https://doi.org/10.18070/erciyesiibd.1219427

Abstract

The COVID-19 pandemic, which emerged in China in 2019 and affected the whole world, made it necessary to move many applications we carry out in our daily lives to digital environments. The education sector is the earliest and most affected by this compulsory transformation. Particularly, face-to-face education in higher education institutions was suspended and compulsory distance education was started. During the compulsory distance education process, higher education institutions conducted the courses with synchronous or asynchronous methods. It has been seen that one of the most important challenges for these institutions is to conduct online exams in a way that ensures exam security. For this purpose, many higher education institutions have implemented online exams supervised by invigilators. However, institutions did not use a control system for the coordination of these processes. The web based system proposed in this study allows supervised online exams to be conducted in a way that ensures full coordination among students, invigilators and lecturers. The system, which was started to be used by the Erciyes University Faculty of Economics and Administrative Sciences (ERU FEAS) with the final exams of the 2020-2021 academic year fall semester, has been successfully implemented. Students participated in 77% of the final exams, 94.7% of them turned on their cameras during the exams and 1.8% of them violated the exam rules, according to the invigilator reports. Invigilators, using the opportunity provided by the system, changed the exam tasks among themselves at the rate of 4.6%. The system, in which necessary adaptations are made for face-to-face education, is still used by ERU FEAS.

References

  • Ak, M., Şahin, L., Çiçekler, A. N., & Ertürk, M. A. (2020). Kovid-19 küresel salgın sürecinde İstanbul Üniversitesi uzaktan eğitim uygulamalarına genel bir bakış. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 40(2), 889-930.
  • Anadolu Ajansı. (2022, 12 Aralık). YÖK sınav güvenliği konusunda üniversiteleri uyardı. Erişim adresi https://www.aa.com.tr/tr/egitim/yok-sinav-guvenligi-konusunda-universiteleri-uyardi/2050353
  • Bakırcı, N., Altıntaş, L., Şahiner, M., Süyen, G., & Alanay, Y. (2021). How medical education has been affected in the COVID-19 global outbreak? Acıbadem University Faculty of Medicine experience. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(60-1), 83-86. https://doi.org/10.25282/ted.795498
  • Boztuğ, N., Şenol, Y., Sarıkçıoğlu, L., Bostancı Toptaş, A., Çetinkaya, R., Gürpınar, E., … Turhan, M. (2022). Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde uygulanan uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Akdeniz Medical Journal, 8(2), 208-217. https://doi.org/10.53394/akd.1029958
  • Buzpınar, V., & Tosun, M. (2021). Üniversitelerde pandemi döneminde uzaktan eğitimin verimliliği üzerine bir araştırma (Sakarya Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı örneği). PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 116-125.
  • Büken, B., Kayıkçı, A., Şahin, İ., & Demircan Çakar, N. (2020). Düzce Tıp Fakültesi Dekanlığı pandemi süreci deneyimleri. Konuralp Tıp Dergisi, 12(S1), 350-353. https://doi.org/10.18521/ktd.764868
  • CBC. (2022, 10 Aralık). Cheating becoming an unexpected COVID-19 side effect for universities. Erişim adresi https://www.cbc.ca/news/canada/edmonton/cheating-becoming-an-unexpected-covid-19-side-effect-for-universities-1.5620442
  • Çaptuğ, M. (2021). Covid-19 salgınının kamu hizmetlerinin dijitalleşmesi sürecine etkisi ve sonuçları. Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 23(2), 1309-1327. https://doi.org/10.33717/deuhfd.1001374
  • Çüçen, A., & Solak, A. (2022). Mimarlık eğitiminde uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi: MAKÜ-MMF Mimarlık Bölümü örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 13(1), 105-113. https://doi.org/10.29048/makufebed.1052623
  • Dadak, A., Uyan, U., & Ozturk Uluyağmur, M. (2022). Real time cheating detection pipeline for online exams. 2022 30th Signal Processing and Communications Applications Conference (SIU), 1-4. Safranbolu: IEEE. https://doi.org/10.1109/SIU55565.2022.9864742
  • Demir, İ. (2022). Distance education process from the perspective of theology faculty students. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(83), 945-962. https://doi.org/10.17755/esosder.1038240
  • Demirdöğmez, M., Taş, H. Y., & Gültekin, N. (2020). Koronavirüs’ün (Covid-19) e-ticarete etkileri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(29), 1-1. https://doi.org/10.26466/opus.734477
  • DigitalAge. (2023, 23 Şubat). Korona günlerinde hastaneye gitmeye çekinenler için dijital sağlık hizmeti. Erişim adresi https://digitalage.com.tr/korona-gunlerinde-hastaneye-gitmeye-cekinenler-icin-dijital-saglik-hizmeti/
  • Dikmen, S., & Bahçeci, F. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde küresel çapta uygulanan yükseköğretim kurumlarındaki uzaktan eğitim süreçleri hakkında durum çalışması: Fırat Üniversitesi örneği. Turkish Journal of Educational Studies, 7(2), 78-98. https://doi.org/10.33907/turkjes.721685
  • Erciyes Üniversitesi. (2022a, 10 Aralık). Öğrencilerimiz için uzaktan öğretim duyurusu. Erişim adresi https://www.erciyes.edu.tr/tr/duyuru-detay/1569/ogrencilerimiz-icin-uzaktan-ogretim-duyurusu
  • Erciyes Üniversitesi. (2022b, 10 Aralık). 2020-2021 Eğitim-öğretim yılı güz yarıyılı yılsonu ve bütünleme sınavlarının yapılış şekilleri. Erişim adresi https://ogrisl.erciyes.edu.tr/DYR/Duyuru-Detay/2020-2021-Egitim-Ogretim-Yili-Guz-Yariyili-Yilsonu/3471
  • Erciyes Üniversitesi. (2022c, 12 Aralık). Üniversitemizde yapılacak olan online (çevrimiçi) sınavlar için açıklama metni. Erişim adresi https://www.erciyes.edu.tr/tr/duyuru-detay/12283/universitemizde-yapilacak-olan-online-cevrimici-sinavlar-icin-aciklama-metni
  • Erciyes Üniversitesi İİBF. (2022a, 10 Aralık). 2020-2021 Öğretim yılı güz dönemi dönem sonu sınavları koordinasyon toplantısı yapıldı. Erişim adresi http://iibf.erciyes.edu.tr/duyurular.asp?id=290
  • Erciyes Üniversitesi İİBF. (2022b, 10 Aralık). 2020-2021 Öğretim yılı güz dönemi dönem sonu sınavlarında uygulanacak kurallar. Erişim adresi http://iibf.erciyes.edu.tr/duyurular.asp?id=292
  • Erciyes Üniversitesi İİBF. (2022c, 10 Aralık). Denetimli-gözetimli dönem sonu sınavları hakkında bilgilendirme. Erişim adresi http://iibf.erciyes.edu.tr/etkinlikler.asp?id=74
  • Genç, S. Z., Engin, G., & Yardım, T. (2020). Pandemi (COVİD-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (41), 134-158. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.782142
  • Gençyürek Erdoğan, M. (2020). Covid-19 döneminde e-ticaret ve dijital reklam yatırımları. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 13(3), 1296-1318. https://doi.org/10.18094/josc.776605
  • Gönül, A. F. (2020). Covid-19 ve siyasetin dijital dönüşümü. Al-Farabi International Journal of Social Sciences, 5(3), 1-7. https://doi.org/10.46291/Al-Farabi.050301
  • Güven, Ş., Yazıcı, A., & Doğan, E. (2021). Uzaktan eğitimin akademik başarıya etkisi hakkında spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin beklentileri. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(4), 119-130.
  • Güzel, B. (2022). Uluslararası öğrencilerin COVID-19 pandemisi deneyimleri: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi örneği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 5(1), 70-83. https://doi.org/10.32329/uad.953964 Hangartr. (2022, 12 Aralık). Online sınav gözetmeni aranıyor! Erişim adresi https://hangartr.com/online-sinav-gozetmeni.html
  • Işık, N. (2021). Covid-19 Pandemi döneminde uzaktan (çevrimiçi) eğitim sürecinin mimarlık fakültesi öğrencileri üzerindeki etkisi ve değerlendirilmesi: Dicle Üniversitesi Mimarlık Fakültesi örneği. Türk Coğrafya Dergisi, (79), 25-40. https://doi.org/10.17211/tcd.1024286
  • Kolcu, G., Demir, S., Başer Kolcu, M. İ., Gülle, K., Atay, T., & Koşar, A. (2021). A Success story in the outbreak Süleyman Demirel University School of Medicine Experience. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(60-1), 5-10. https://doi.org/10.25282/ted.790795
  • Mumcu, N., Coşkun Us, N., Çömük Balcı, N., Kazanoğlu, D., Pekesen Kurtça, M., Kent, A. E., … Barol, Z. (2022). Sağlık bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin uzaktan eğitim süreçlerinin değerlendirilmesi.
  • Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 567-587. https://doi.org/10.47115/jshs.1118502
  • NTV. (2020a, 12 Aralık). Online sınavda profesörü bile şaşırtan kopya. Erişim adresi https://www.ntv.com.tr/egitim/online-sinavda-profesoru-bile-sasirtan-kopya,22y3Z7yByEeWMmNt6UhADg
  • NTV. (2020b, 10 Aralık). Uzaktan sınavda kopyaya aynalı önlem. Erişim adresi https://www.ntv.com.tr/video/turkiye/uzaktan-sinavda-kopyaya-aynali-onlem,h-r89QjnnkiFqq-8pj_rWQ
  • Oncu, S. (2021). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde pandemi döneminde eğitim. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(60-1), 63-66. https://doi.org/10.25282/ted.795164
  • Oncu, S., Akdoğan, I., Güven, Ö., Akdogan, H. D., & Tosun, A. (2021). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencileri gözünden pandemi döneminde uzaktan eğitim. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(61), 85-97. https://doi.org/10.25282/ted.844503
  • Openawards. (2022, 12 Aralık). Remote invigilator. Erişim adresi https://openawards.org.uk/who-we-are/remote-invigilator/
  • Süklüm, N. (2021). Muhasebe dersi alan öğrencilerin COVID-19 pandemi dönemi uzaktan muhasebe eğitimi hakkındaki görüşleri. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 16(1), 76-90.
  • Şendur, Y. (2022). The Covid-19 pandemic and digitalization in financial markets. İstanbul Journal of Economics, 72(2), 1025-1038. https://doi.org/10.26650/ISTJECON2022-1127590
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2022, 6 Aralık). T.C. Sağlık Bakanlığı COVID-19 Bilgilendirme Platformu. Erişim adresi https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66494/pandemi.html
  • Testinvite. (2022, 12 Aralık). Güvenli online sınav sistemi. Erişim adresi https://www.testinvite.com/lang/tr/sinav-sistemi/cozumler/guvenlik.html
  • Uzun, U. (2021). Türkiye’de dijital bankacılık kullanımı üzerinde Covid-19 pandemisinin etkileri. Fiscaoeconomia, 5(1), 309-323. https://doi.org/10.25295/fsecon.844266
  • Vudebox. (2022, 12 Aralık). Online sınav gözetimi (güvenli sınav). Erişim adresi https://www.vedubox.com/online-sinav-gozetimi/
  • WHO. (2022, 10 Aralık). WHO Director-General’s opening remarks at the media briefing on COVID-19 - 11 March 2020. Erişim adresi https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020
  • YÖK. (2022a, 10 Aralık). YÖK - Üniversitelerde uygulanacak uzaktan eğitime ilişkin açıklama. Erişim adresi https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx
  • YÖK. (2022b, 10 Aralık). YÖK’ten üniversitelerdeki uzaktan eğitime yönelik değerlendirme. Erişim adresi https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/uzaktan-egitime-yonelik-degerlendirme.aspx
  • Zorluoğlu, S. L., Devecioğlu, G., & Sayın, İ. (2021). Uzaktan eğitimin öğretim elemanları açısından değerlendirilmesi: Covid-19 pandemi süreci. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(3), 1007-1025. https://doi.org/10.31592/aeusbed.913291
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Sabri Güngör 0000-0001-6801-2233

Early Pub Date April 18, 2023
Publication Date April 27, 2023
Acceptance Date March 6, 2023
Published in Issue Year 2023 Issue: 64

Cite

APA Güngör, S. (2023). DENETİMLİ ÇEVRİMİÇİ SINAV UYGULAMALARI İÇİN WEB TABANLI BİR KONTROL SİSTEMİ: “ERÜ İİBF ONLINE İŞLEMLER SİSTEMİ” ÖRNEĞİ. Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(64), 53-61. https://doi.org/10.18070/erciyesiibd.1219427

Ethical Principles and Ethical Guidelines

The Journal of Erciyes University Faculty of Economics and Administrative Sciences places great emphasis on publication ethics, which serve as a foundation for the impartial and reputable advancement of scientific knowledge. In this context, the journal adopts a publishing approach aligned with the ethical standards set by the Committee on Publication Ethics (COPE) and is committed to preventing potential malpractice. The following ethical responsibilities, established based on COPE’s principles, are expected to be upheld by all stakeholders involved in the publication process (authors, readers and researchers, publishers, reviewers, and editors).

Ethical Responsibilities of Editors
Make decisions on submissions based on the quality and originality of the work, its alignment with the journal's aims and scope, and the reviewers’ evaluations, regardless of the authors' religion, language, race, ethnicity, political views, or gender.
Respond to information requests from readers, authors, and reviewers regarding the publication and evaluation processes.
Conduct all processes without compromising ethical standards and intellectual property rights.
Support freedom of thought and protect human and animal rights.
Ensure the peer review process adheres to the principle of double-blind peer review.
Take full responsibility for accepting, rejecting, or requesting changes to a manuscript and ensure that conflicts of interest among stakeholders do not influence these decisions.
Ethical Responsibilities of Authors
Submitted works must be original. When utilizing other works, proper and complete citations and/or references must be provided.
A manuscript must not be under review by another journal simultaneously.
Individuals who have not contributed to the experimental design, implementation, data analysis, or interpretation should not be listed as authors.
If requested during the review process, datasets used in the manuscript must be provided to the editorial board.
If a significant error or mistake is discovered in the manuscript, the journal’s editorial office must be notified.
For studies requiring ethical committee approval, the relevant document must be submitted to the journal. Details regarding the ethical approval (name of the ethics committee, approval document number, and date) must be included in the manuscript.
Changes to authorship (e.g., adding or removing authors, altering the order of authors) cannot be proposed after the review process has commenced.
Ethical Responsibilities of Reviewers
Accept review assignments only in areas where they have sufficient expertise.
Agree to review manuscripts in a timely and unbiased manner.
Ensure confidentiality of the reviewed manuscript and not disclose any information about it, during or after the review process, beyond what is already published.
Refrain from using information obtained during the review process for personal or third-party benefit.
Notify the journal editor if plagiarism or other ethical violations are suspected in the manuscript.
Conduct reviews objectively and avoid conflicts of interest. If a conflict exists, the reviewer should decline the review.
Use polite and constructive language during the review process and avoid personal comments.
Publication Policy
The Journal of Erciyes University Faculty of Economics and Administrative Sciences is a free, open-access, peer-reviewed academic journal that has been in publication since 1981. The journal welcomes submissions in Turkish and English within the fields of economics, business administration, public finance, political science, public administration, and international relations.

No submission or publication fees are charged by the journal.
Every submitted manuscript undergoes a double-blind peer review process and similarity/plagiarism checks via iThenticate.
Submissions must be original and not previously published, accepted for publication, or under review elsewhere.
Articles published in the journal can be cited under the Open Access Policy and Creative Commons license, provided proper attribution is given.
The journal is published three times a year, in April, August, and December. It includes original, high-quality, and scientifically supported research articles and reviews in its listed fields. Academic studies unrelated to these disciplines or their theoretical and empirical foundations are not accepted. The journal's languages are Turkish and English.

Submissions are first subject to a preliminary review for format and content. Manuscripts not meeting the journal's standards are rejected by the editorial board. Manuscripts deemed suitable proceed to the peer review stage.

Each submission is sent to at least two expert reviewers. If both reviews are favorable, the article is approved for publication. In cases where one review is positive and the other negative, the editorial board decides based on the reviews or may send the manuscript to a third reviewer.

Articles published in the journal are open access and can be cited under the Creative Commons license, provided proper attribution is made.