Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DE ULUSLARARASI GÖÇLERİN İDARİ YAPIYA ETKİLERİ VE BAKANLIKLARIN GÖÇ YÖNETİM SÜREÇLERİNDEKİ ROLLERİ

Year 2023, Issue: 65, 7 - 14, 31.08.2023
https://doi.org/10.18070/erciyesiibd.1253523

Abstract

Türkiye’nin göç yönetimi konusunda bakanlık düzeyinde; ülkeye yasa dışı giriş yapan yabancıların engellenmesi, giriş yapan yabancıların planlanması, kontrolü, öncelikli ihtiyaçlarının karşılanması, insani yaşam sürmeleri için birtakım önlemlerin alınması, ev sahibi topluma entegrasyonu ve yine ev sahibi ülkenin kültürü, ekonomisi, çalışma hayatı, güvenlik, eğitim ve sağlık alanlarında neden olduğu etkilerin yönetilmesi için alınan kararlar ve bakanlık teşkilatlarında başkanlık/müdürlük/birimler oluşturulmuştur.
Türkiye’de göç yönetimi alanında en kapsamlı görev, yetki ve faaliyetleriyle İçişleri Bakanlığı öne çıkmaktadır. İçişleri Bakanlığı teşkilatı içerisinde Göç İdaresi Başkanlığı adıyla merkez, taşra ve yurt dışında hizmet birimleri bulunan bir idari birim bulunmaktadır. Türkiye’nin düzensiz ve kitlesel göçlere yoğun olarak maruz kaldığı dönem sonrası 2013’te kurulan Göç İdari Başkanlığı yanında yabancıların eğitimine ilişkin konularda Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde “Göç ve Acil Durumlarda Eğitim Daire Başkanlığı” sağlık boyutuyla Sağlık Bakanlığı bünyesinde “Göç Sağlığı Hizmetleri Daire Başkanlığı”, çalışma hayatıyla ilgili alanda Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının “Uluslararası İşgücü Genel Müdürlüğü”, Dışişleri Bakanlığı bünyesinde “Göç İltica ve Vize Genel Müdürlüğü” birimleri bulunmaktadır. Bakanlık nezdinde oluşturulan herhangi bir idari birimi bulunmayan ancak Türkiye’deki başta Suriyeliler olmak üzere diğer geçici koruma altındakiler ve yabancılar için çeşitli politikalar geliştiren, faaliyetler organize eden Aile Ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı da aktif olarak göç yönetimi alanında görev alan bir bakanlık olarak görülebilir. Diğer taraftan göçün önemli ve belki de yıkıcı etkilerinin görülebileceği bir diğer boyut kültür alanıdır. Bu alana ilişkin olarak Turizm ve Kültür Bakanlığı da göç yönetim sürecinin bir aktörü olarak görülmelidir. Bunun yanında Spor Ve Gençlik Bakanlığı ile Çevre, Şehircilik Ve İklim Değişikliği Bakanlığı gibi bakanlıkların göç alanına ilişkin konularda proje ve faaliyetlerinde ciddi bir eksikliğin bulunduğu da göze çarpmaktadır. Çalışmada bakanlıkların göç yönetim sürecindeki rolleri ve idari yapıda göç yönetimini konu alan birimler etraflıca değerlendirilmekte, öneriler sunulmaktadır.

Supporting Institution

YOK

Project Number

YOK

References

  • Adıgüzel, Y. (2022). Göç Sosyolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Altay - Kaya, D. (2021). Zorunlu göç ve dayanıklılık planlaması: Türkiye’nin Suriye zorunlu göçü deneyimi. METU Journal of the Faculty of Architecture, 38(2), 115-144.
  • Arslan, E. (2021b). Uluslararası göçe teorik bakış ve 21. yüzyıl göçleri: Göç karşıtlığının yükselişi ve zorunlu göçlerin artması üzerine bir değerlendirme. Uluslararası Göç Üzerine Akademik Çalışmalar, (Ed. Erkan Arslan), (pp.1-33), Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Arslan, E., (2021a). Türkiye’de göç yönetimi: Süreçler aktörler ve politikalar. Bölgesel Gelişmeler Işığında Uluslararası Göç ve Türkiye, (Ed. Erkan Arslan), (pp.1-30), Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Arslan, E., (2021c). Göçü harekete geçiren bir dinamik olarak güvenlik: Suriye'nin devlet kapasitesi ve kırılgan devlet niteliği üzerine bir değerlendirme. Yerel ve Bölgesel Eksende Uluslararası Göç Üzerine İncelemeler, (Ed. Erkan Arslan), (pp.1-24), Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Arslan, E., Çiçek, A. ve Baykal, Ö. N., (2021). Türkiye’deki siyasal partilerin geçici koruma altındaki Suriyeliler sorununa bakışı üzerine bir inceleme. İktisadi ve İdari Bilimler Alanında Uluslararası Araştırmalar (Ed. Erkan Arslan ve Filiz Tufan Emini), (pp.93-123), Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Black, R., Adger W. N., Arnell, N. W., Dercon, S., Geddes A. ve Thomas, D. (2011). The Effect of environmental change on human migration. Global Environmental Change, (Ed. Richard Black, Nigel Arnell, Stefan Dercon), 21(1), 3-11.
  • Çiçek, A., (2022). Suriyelilerin Sosyal ve Siyasal Entegrasyonu: Adana İli İncelemesi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Çiçek, A., ve Taylan, Ö., (2021). Türkiye'nin stratejik göç yönetimi hamlesi: 2018-2023 Uyum Strateji Belgesi ve Ulusal Eylem Planı’nın Analizi. Yerel ve Küresel Eksende Uluslararası Göç Üzerine İncelemeler, (Ed. Erkan Arslan), (pp.225-246), Ankara: Nobel Yayınları. Daşlı, Y. ve Altay, A., (2021). Göç ve sağlık. Bölgesel Gelişmeler Işığında Uluslararası Göç ve Türkiye, (Ed. Erkan Arslan), (pp.107-126), Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Erdoğan, M. M. (2017). “Kopuş”tan “Uyum”a Kent Mültecileri: Suriyeli Mülteciler ve Belediyelerin Süreç Yönetimi, İstanbul Örneği, İstanbul: Marmara Belediyeler Birliği.
  • Erkan vd., (2017). 2017’de eğitim ve sosyal politikalar. 2017’de Türkiye, (Eds. Nebi Miş vd.), (pp 298- 318), Ankara: SETA.
  • Ertan, K. A., ve Ertan, B. (2017). Türkiye’nin göç politikası. Contemporary Research in Economics and Social Sciences, 1(2), 7-39.
  • Geiger, M., Pécoud, A. (2010). The Politics of international migration management. In: Geiger, M., Pécoud, A. (eds) The Politics of International Migration Management. Migration, Minorities and Citizenship. London: Palgrave Macmillan.
  • Işıkçı, Y. (2017). Türkiye’de kamu politikası olarak 2000 yılı sonrası uluslararası göç yönetiminin analizi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 25-47.
  • İçduygu, A. ve Şimşek, D. (2016). Syrian refugees in Turkey: Towards integration policies. Turkish Policy Quarterly 15(3) 59-69.
  • Kan, K., ve Kanmaz, M. (2022). Küreselleşmenin kültürel boyutu ve göçün etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (47), 59–73.
  • Karaoğlu, S. ve Özbay, İ. (2022). Zorunlu göç ve Türkiye’de mülteci çocukların eğitimi, Uluslararası Göç ve Mültecilik, (Ed. Başkan, B. ve Kula, M.E.), (pp. 243-256). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Kocabaş, C. ve Alpaydın, Y. (2021). Göç olgusu ve Türk eğitim paradigması. Göç Araştırmaları Vakfı Çalışma Raporu. Lüleci-Sula, Ç. (2022). Türkiye'nin sınır ve göç yönetimi: Dinamik ve ilişkisel bir alanın tarihsel dönüşümü, Alternatif Politika. (Vol. 14). (pp. 32-65). 53.
  • Öçürmez, S. ve İçduygu, A.(2020). Zorunlu Göç Deneyimi ve Toplumsal Bütünleşme. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Önder, N. (2019). Türkiye’de geçici koruma altındaki Suriyelilere yönelik sağlık politikalarının analizi, Göç Araştırmaları Dergisi, 5(1), 110-165.
  • Öner, .N. (2022). Bir sağlık yönetimi meselesi olarak zorunlu göç ve mültecilik, Uluslararası Göç ve Mültecilik, (Ed. Başkan, B. ve Kula, M.E.), (pp.243-256). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Sağı, M. ve Aşkın, D. (2021). Türkiye’nin geçici koruma kapsamındaki Suriyelilere sunduğu sosyal hizmetlerin kategorik çözümlenmesi, (Ed. Erkan Arslan), Uluslararası Göç Üzerine Akademik Çalışmalar, (pp.114-140). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Schapiro, K. A. (2009). Migration and educational outcomes of children. Human Development Research Paper 57, United Nations Development Programme, Human Development Report Office, New York.
  • Sert, D. (2013). Turkey’s integrated border management strategy, Turkish Policy Quarterly, 12 (1): 173-180. Şahin, C. (2001). Yurt dışı göçün bireyin psikolojik sağlığı üzerindeki etkisine ilişkin kuramsal bir inceleme. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 21(2), 29-63.
  • Yalçın, C. (2004). Göç Sosyolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yaprak, A. (2021). Göç ve Entegrasyon. Konya: Palet Yayınları.
  • Yılmaz V. ve Telsaç C. (2021). Göç olgusu ve Türkiye’deki Suriyeli göçmenlerin kentlerdeki sayısal durumu, (Ed. Erkan Arslan), Bölgesel Gelişmeler Işığında Uluslararası Göç ve Türkiye, (pp.31-55). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Diğer Kaynakları 6458 sayılı Yabancılar Ve Uluslararası Koruma Kanunu, T.C. Resmi Gazete Tarihi 11/4/2013. Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı-AFAD, (08.01.2023). www.afad.gov.tr
  • Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı (10.10.2022). https://www.aile.gov.tr/athgm/kurumsal/daire-baskanliklari/goc-afet-ve-acil-durumlarda-psikososyal-destek/
  • Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar İle Diğer Kurum Ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, 4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, Yayımlandığı Resmî Gazetenin Tarihi – Sayısı: 15/7/2018 - 30479
  • Cenevre Sözleşmesi (1951). T. C. Başbakanlık Kanunlar ve Kararlar Tetkik Dairesi Sayı: 71-1448/1444.
  • Dışişleri Bakanlığı, (17.01.2023). https://www.mfa.gov.tr/data/merkez-teskilat.pdf
  • Dışişleri Bakanlığı, (25.12.2022). https://www.mfa.gov.tr/data/merkez-teskilat.pdf
  • Geçici Koruma Yönetmeliği, Yayımlandığı Resmî Gazetenin Tarihi: 22.10.2014
  • Gençlik Spor Vakfı, (05.01.2023). http://www.gsv.gov.tr/haber/sosyal-uyum-ve-genclik-katilimi-projesi Gençlik ve Spor Bakanlığı, https://gsb.gov.tr/anasayfa.html
  • Göç İdaresi Başkanlığı, 2016 Türkiye Göç Raporu.
  • Göç idaresi Başkanlığı, 2021 Yılı Faaliyet Raporu.
  • Göç Terimleri Sözlüğü, (2009). Uluslararası Göç Örgütü.
  • Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü Hizmet Birimleri Ve Görevleri Hakkında Yönerge, (05.01.2023). https://hsgm.saglik.gov.tr/depo/mevzuat/yonergeler/HSGM_Hizmet_Birimleri_ile_Gorevleri_Hakkinda_Yonerge.pdf
  • Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü –HSGM (05.01.2023). https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/gocsagligi-baskanligimiz/g%C3%B6rev-tan%C4%B1m%C4%B1.html
  • Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü-HSGM, (05.01.2023). https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/g%C3%B6%C3%A7men-sa%C4%9Fl%C4%B1%C4 %9F%C4%B1-merkezleri.html
  • Kara Sınırlarının Korunması ve Güvenliği Hakkında Yönetmelik, T.C. Resmi Gazete, 3497, 21.03.199.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (15.12.2022). http://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_11/05171729_ekim3.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Göç ve Acil Durumlarda Daire Başkanlığı, (2021). http://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_11/05171729_ekim3.pdf (15.12.2022).
  • Türk Eğitim Sisteminde Çocuklar İçin Kapsayıcı Eğitimin Desteklenmesi Projesi –PIKTES, (12.10.2022). https://piktes.gov.tr/cms/Home/Hakkimizda
  • The International Organization for Migration- IOM. (01.12.2022). https://www.iom.int/iom-history
  • The Office of the United Nations High Commissioner for Reugees- UNHCR. (15.11.2022). https://www.unhcr.org Uluslararası İşgücü Kanunu, T.C. Resmi Gazete, 6735, 13.8.2016
  • Uluslararası İşgücü Genel Müdürlüğü, (10.10.2022a). https://www.csgb.gov.tr/uigm/genel-mudurluk/hakkimizda
  • Uluslararası İşgücü Genel Müdürlüğü, (10.10.2022b). https://www.csgb.gov.tr/uigm/yabancilar/turkuaz-kart-sahipleri/

MIGRATION MANAGEMENT AND THE IMPACTS OF INTERNATIONAL MIGRATIONS ON ADMINISTRATIVE STRUCTURE IN TÜRKİYE: A SURVEY ON MINISTRY ORGANIZATIONS

Year 2023, Issue: 65, 7 - 14, 31.08.2023
https://doi.org/10.18070/erciyesiibd.1253523

Abstract

Some arrangements have been made at the level of ministries on Türkiye's migration management. Some of these regulations, preventing foreigners entering Türkiye illegally; planning and control of foreigners entering the country, meeting their priority needs; taking some measures for immigrants to lead a humane life; make some adjustments to integrate immigrants into the host society and to manage the effects they cause on the culture, economy, working life, security, education policies and health areas of this country; and finally, the creation of presidency/directorship/units in the ministries.
The Ministry of Interior is the first institution that comes to mind with the most comprehensive mandate, authority and activities in migration management in Türkiye. The Directorate of Migration Management, which is within the organization of the Ministry of Interior, has service units in the center, the provinces and abroad. In addition to the Directorate of Migration Management, which was established in 2013 after Türkiye was exposed to mass migration, other ministries and institutions also draw attention in Türkiye's migration management. The "Department of Education in Migration and Emergency Situations" was established under the Ministry of National Education on issues related to the education policies of immigrant children. There is a "Department of Migration Health Services" under the Ministry of Health regarding the health of immigrants, the "General Directorate of International Labor Force" of the Ministry of Labor and Social Security in the field of immigrants' working life, and the "General Directorate of Migration, Asylum and Visa" under the Ministry of Foreign Affairs. The Ministry of Family and Social Security, which does not have any administrative unit established within the structure of the Ministry, but develops various policies and organizes activities for Syrians in particular, other people under temporary protection and foreigners, is also one of the active ministries in migration management. In the field of culture, which aims to transform the potentially devastating effects of migration into an atmosphere of reconciliation, the Ministry of Tourism and Culture is among the institutions that can be considered in the field of migration management. In addition to these, various policies and projects of the Ministry of Sports and Youth and the Ministry of Environment and Urbanization directly or indirectly cover migration management issues. Each of these mentioned institutions makes significant contributions to Türkiye's migration management.

Project Number

YOK

References

  • Adıgüzel, Y. (2022). Göç Sosyolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Altay - Kaya, D. (2021). Zorunlu göç ve dayanıklılık planlaması: Türkiye’nin Suriye zorunlu göçü deneyimi. METU Journal of the Faculty of Architecture, 38(2), 115-144.
  • Arslan, E. (2021b). Uluslararası göçe teorik bakış ve 21. yüzyıl göçleri: Göç karşıtlığının yükselişi ve zorunlu göçlerin artması üzerine bir değerlendirme. Uluslararası Göç Üzerine Akademik Çalışmalar, (Ed. Erkan Arslan), (pp.1-33), Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Arslan, E., (2021a). Türkiye’de göç yönetimi: Süreçler aktörler ve politikalar. Bölgesel Gelişmeler Işığında Uluslararası Göç ve Türkiye, (Ed. Erkan Arslan), (pp.1-30), Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Arslan, E., (2021c). Göçü harekete geçiren bir dinamik olarak güvenlik: Suriye'nin devlet kapasitesi ve kırılgan devlet niteliği üzerine bir değerlendirme. Yerel ve Bölgesel Eksende Uluslararası Göç Üzerine İncelemeler, (Ed. Erkan Arslan), (pp.1-24), Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Arslan, E., Çiçek, A. ve Baykal, Ö. N., (2021). Türkiye’deki siyasal partilerin geçici koruma altındaki Suriyeliler sorununa bakışı üzerine bir inceleme. İktisadi ve İdari Bilimler Alanında Uluslararası Araştırmalar (Ed. Erkan Arslan ve Filiz Tufan Emini), (pp.93-123), Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Black, R., Adger W. N., Arnell, N. W., Dercon, S., Geddes A. ve Thomas, D. (2011). The Effect of environmental change on human migration. Global Environmental Change, (Ed. Richard Black, Nigel Arnell, Stefan Dercon), 21(1), 3-11.
  • Çiçek, A., (2022). Suriyelilerin Sosyal ve Siyasal Entegrasyonu: Adana İli İncelemesi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Çiçek, A., ve Taylan, Ö., (2021). Türkiye'nin stratejik göç yönetimi hamlesi: 2018-2023 Uyum Strateji Belgesi ve Ulusal Eylem Planı’nın Analizi. Yerel ve Küresel Eksende Uluslararası Göç Üzerine İncelemeler, (Ed. Erkan Arslan), (pp.225-246), Ankara: Nobel Yayınları. Daşlı, Y. ve Altay, A., (2021). Göç ve sağlık. Bölgesel Gelişmeler Işığında Uluslararası Göç ve Türkiye, (Ed. Erkan Arslan), (pp.107-126), Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Erdoğan, M. M. (2017). “Kopuş”tan “Uyum”a Kent Mültecileri: Suriyeli Mülteciler ve Belediyelerin Süreç Yönetimi, İstanbul Örneği, İstanbul: Marmara Belediyeler Birliği.
  • Erkan vd., (2017). 2017’de eğitim ve sosyal politikalar. 2017’de Türkiye, (Eds. Nebi Miş vd.), (pp 298- 318), Ankara: SETA.
  • Ertan, K. A., ve Ertan, B. (2017). Türkiye’nin göç politikası. Contemporary Research in Economics and Social Sciences, 1(2), 7-39.
  • Geiger, M., Pécoud, A. (2010). The Politics of international migration management. In: Geiger, M., Pécoud, A. (eds) The Politics of International Migration Management. Migration, Minorities and Citizenship. London: Palgrave Macmillan.
  • Işıkçı, Y. (2017). Türkiye’de kamu politikası olarak 2000 yılı sonrası uluslararası göç yönetiminin analizi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 25-47.
  • İçduygu, A. ve Şimşek, D. (2016). Syrian refugees in Turkey: Towards integration policies. Turkish Policy Quarterly 15(3) 59-69.
  • Kan, K., ve Kanmaz, M. (2022). Küreselleşmenin kültürel boyutu ve göçün etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (47), 59–73.
  • Karaoğlu, S. ve Özbay, İ. (2022). Zorunlu göç ve Türkiye’de mülteci çocukların eğitimi, Uluslararası Göç ve Mültecilik, (Ed. Başkan, B. ve Kula, M.E.), (pp. 243-256). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Kocabaş, C. ve Alpaydın, Y. (2021). Göç olgusu ve Türk eğitim paradigması. Göç Araştırmaları Vakfı Çalışma Raporu. Lüleci-Sula, Ç. (2022). Türkiye'nin sınır ve göç yönetimi: Dinamik ve ilişkisel bir alanın tarihsel dönüşümü, Alternatif Politika. (Vol. 14). (pp. 32-65). 53.
  • Öçürmez, S. ve İçduygu, A.(2020). Zorunlu Göç Deneyimi ve Toplumsal Bütünleşme. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Önder, N. (2019). Türkiye’de geçici koruma altındaki Suriyelilere yönelik sağlık politikalarının analizi, Göç Araştırmaları Dergisi, 5(1), 110-165.
  • Öner, .N. (2022). Bir sağlık yönetimi meselesi olarak zorunlu göç ve mültecilik, Uluslararası Göç ve Mültecilik, (Ed. Başkan, B. ve Kula, M.E.), (pp.243-256). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Sağı, M. ve Aşkın, D. (2021). Türkiye’nin geçici koruma kapsamındaki Suriyelilere sunduğu sosyal hizmetlerin kategorik çözümlenmesi, (Ed. Erkan Arslan), Uluslararası Göç Üzerine Akademik Çalışmalar, (pp.114-140). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Schapiro, K. A. (2009). Migration and educational outcomes of children. Human Development Research Paper 57, United Nations Development Programme, Human Development Report Office, New York.
  • Sert, D. (2013). Turkey’s integrated border management strategy, Turkish Policy Quarterly, 12 (1): 173-180. Şahin, C. (2001). Yurt dışı göçün bireyin psikolojik sağlığı üzerindeki etkisine ilişkin kuramsal bir inceleme. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 21(2), 29-63.
  • Yalçın, C. (2004). Göç Sosyolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yaprak, A. (2021). Göç ve Entegrasyon. Konya: Palet Yayınları.
  • Yılmaz V. ve Telsaç C. (2021). Göç olgusu ve Türkiye’deki Suriyeli göçmenlerin kentlerdeki sayısal durumu, (Ed. Erkan Arslan), Bölgesel Gelişmeler Işığında Uluslararası Göç ve Türkiye, (pp.31-55). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Diğer Kaynakları 6458 sayılı Yabancılar Ve Uluslararası Koruma Kanunu, T.C. Resmi Gazete Tarihi 11/4/2013. Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı-AFAD, (08.01.2023). www.afad.gov.tr
  • Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı (10.10.2022). https://www.aile.gov.tr/athgm/kurumsal/daire-baskanliklari/goc-afet-ve-acil-durumlarda-psikososyal-destek/
  • Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar İle Diğer Kurum Ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, 4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, Yayımlandığı Resmî Gazetenin Tarihi – Sayısı: 15/7/2018 - 30479
  • Cenevre Sözleşmesi (1951). T. C. Başbakanlık Kanunlar ve Kararlar Tetkik Dairesi Sayı: 71-1448/1444.
  • Dışişleri Bakanlığı, (17.01.2023). https://www.mfa.gov.tr/data/merkez-teskilat.pdf
  • Dışişleri Bakanlığı, (25.12.2022). https://www.mfa.gov.tr/data/merkez-teskilat.pdf
  • Geçici Koruma Yönetmeliği, Yayımlandığı Resmî Gazetenin Tarihi: 22.10.2014
  • Gençlik Spor Vakfı, (05.01.2023). http://www.gsv.gov.tr/haber/sosyal-uyum-ve-genclik-katilimi-projesi Gençlik ve Spor Bakanlığı, https://gsb.gov.tr/anasayfa.html
  • Göç İdaresi Başkanlığı, 2016 Türkiye Göç Raporu.
  • Göç idaresi Başkanlığı, 2021 Yılı Faaliyet Raporu.
  • Göç Terimleri Sözlüğü, (2009). Uluslararası Göç Örgütü.
  • Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü Hizmet Birimleri Ve Görevleri Hakkında Yönerge, (05.01.2023). https://hsgm.saglik.gov.tr/depo/mevzuat/yonergeler/HSGM_Hizmet_Birimleri_ile_Gorevleri_Hakkinda_Yonerge.pdf
  • Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü –HSGM (05.01.2023). https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/gocsagligi-baskanligimiz/g%C3%B6rev-tan%C4%B1m%C4%B1.html
  • Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü-HSGM, (05.01.2023). https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/g%C3%B6%C3%A7men-sa%C4%9Fl%C4%B1%C4 %9F%C4%B1-merkezleri.html
  • Kara Sınırlarının Korunması ve Güvenliği Hakkında Yönetmelik, T.C. Resmi Gazete, 3497, 21.03.199.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (15.12.2022). http://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_11/05171729_ekim3.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Göç ve Acil Durumlarda Daire Başkanlığı, (2021). http://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_11/05171729_ekim3.pdf (15.12.2022).
  • Türk Eğitim Sisteminde Çocuklar İçin Kapsayıcı Eğitimin Desteklenmesi Projesi –PIKTES, (12.10.2022). https://piktes.gov.tr/cms/Home/Hakkimizda
  • The International Organization for Migration- IOM. (01.12.2022). https://www.iom.int/iom-history
  • The Office of the United Nations High Commissioner for Reugees- UNHCR. (15.11.2022). https://www.unhcr.org Uluslararası İşgücü Kanunu, T.C. Resmi Gazete, 6735, 13.8.2016
  • Uluslararası İşgücü Genel Müdürlüğü, (10.10.2022a). https://www.csgb.gov.tr/uigm/genel-mudurluk/hakkimizda
  • Uluslararası İşgücü Genel Müdürlüğü, (10.10.2022b). https://www.csgb.gov.tr/uigm/yabancilar/turkuaz-kart-sahipleri/
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Political Science (Other)
Journal Section Makaleler
Authors

Erkan Arslan 0000-0002-8273-9460

Sevdenur Öztürk 0000-0003-2563-7588

Şeyda Yağlı 0000-0003-4832-4859

Project Number YOK
Early Pub Date August 18, 2023
Publication Date August 31, 2023
Acceptance Date April 7, 2023
Published in Issue Year 2023 Issue: 65

Cite

APA Arslan, E., Öztürk, S., & Yağlı, Ş. (2023). TÜRKİYE’DE ULUSLARARASI GÖÇLERİN İDARİ YAPIYA ETKİLERİ VE BAKANLIKLARIN GÖÇ YÖNETİM SÜREÇLERİNDEKİ ROLLERİ. Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(65), 7-14. https://doi.org/10.18070/erciyesiibd.1253523

Ethical Principles and Ethical Guidelines

The Journal of Erciyes University Faculty of Economics and Administrative Sciences places great emphasis on publication ethics, which serve as a foundation for the impartial and reputable advancement of scientific knowledge. In this context, the journal adopts a publishing approach aligned with the ethical standards set by the Committee on Publication Ethics (COPE) and is committed to preventing potential malpractice. The following ethical responsibilities, established based on COPE’s principles, are expected to be upheld by all stakeholders involved in the publication process (authors, readers and researchers, publishers, reviewers, and editors).

Ethical Responsibilities of Editors
Make decisions on submissions based on the quality and originality of the work, its alignment with the journal's aims and scope, and the reviewers’ evaluations, regardless of the authors' religion, language, race, ethnicity, political views, or gender.
Respond to information requests from readers, authors, and reviewers regarding the publication and evaluation processes.
Conduct all processes without compromising ethical standards and intellectual property rights.
Support freedom of thought and protect human and animal rights.
Ensure the peer review process adheres to the principle of double-blind peer review.
Take full responsibility for accepting, rejecting, or requesting changes to a manuscript and ensure that conflicts of interest among stakeholders do not influence these decisions.
Ethical Responsibilities of Authors
Submitted works must be original. When utilizing other works, proper and complete citations and/or references must be provided.
A manuscript must not be under review by another journal simultaneously.
Individuals who have not contributed to the experimental design, implementation, data analysis, or interpretation should not be listed as authors.
If requested during the review process, datasets used in the manuscript must be provided to the editorial board.
If a significant error or mistake is discovered in the manuscript, the journal’s editorial office must be notified.
For studies requiring ethical committee approval, the relevant document must be submitted to the journal. Details regarding the ethical approval (name of the ethics committee, approval document number, and date) must be included in the manuscript.
Changes to authorship (e.g., adding or removing authors, altering the order of authors) cannot be proposed after the review process has commenced.
Ethical Responsibilities of Reviewers
Accept review assignments only in areas where they have sufficient expertise.
Agree to review manuscripts in a timely and unbiased manner.
Ensure confidentiality of the reviewed manuscript and not disclose any information about it, during or after the review process, beyond what is already published.
Refrain from using information obtained during the review process for personal or third-party benefit.
Notify the journal editor if plagiarism or other ethical violations are suspected in the manuscript.
Conduct reviews objectively and avoid conflicts of interest. If a conflict exists, the reviewer should decline the review.
Use polite and constructive language during the review process and avoid personal comments.
Publication Policy
The Journal of Erciyes University Faculty of Economics and Administrative Sciences is a free, open-access, peer-reviewed academic journal that has been in publication since 1981. The journal welcomes submissions in Turkish and English within the fields of economics, business administration, public finance, political science, public administration, and international relations.

No submission or publication fees are charged by the journal.
Every submitted manuscript undergoes a double-blind peer review process and similarity/plagiarism checks via iThenticate.
Submissions must be original and not previously published, accepted for publication, or under review elsewhere.
Articles published in the journal can be cited under the Open Access Policy and Creative Commons license, provided proper attribution is given.
The journal is published three times a year, in April, August, and December. It includes original, high-quality, and scientifically supported research articles and reviews in its listed fields. Academic studies unrelated to these disciplines or their theoretical and empirical foundations are not accepted. The journal's languages are Turkish and English.

Submissions are first subject to a preliminary review for format and content. Manuscripts not meeting the journal's standards are rejected by the editorial board. Manuscripts deemed suitable proceed to the peer review stage.

Each submission is sent to at least two expert reviewers. If both reviews are favorable, the article is approved for publication. In cases where one review is positive and the other negative, the editorial board decides based on the reviews or may send the manuscript to a third reviewer.

Articles published in the journal are open access and can be cited under the Creative Commons license, provided proper attribution is made.