İşletmeler tarafından yapılan iletişim ve tutundurma faaliyetleri içerisinde sponsorluk faaliyetleri önemli bir yer tutmaktadır. Sponsorluk faaliyetlerinin yer aldığı ve her gruptan hedef kitleye hitap edebilen televizyon, daha geniş kitlelere ulaşmak ve etkili olmak isteyen işletmelerin hâlâ en çok tercih ettiği iletişim araçlarından biridir. Bu nedenle araştırmada, iletişim ve reklam aracı olarak televizyon tercih edilmiştir. Örnek olarak da TRT 1 kanalında yayınlanan, önemli bir dönemi anlatan, tarih ve kültür aktarımında önemli olduğu düşünülen “Mehmed: Fetihler Sultanı” dizi filmi seçilmiştir. Çalışmanın amacı, dizi filmde sponsorluk faaliyetinde bulunan işletmelerin, faaliyet alanlarının, dizi film ile ürün ilişkisinin ve işletmeler tarafından kurumsal web sayfalarında dizi filme yönelik sponsorluk uygulaması ile ilgili bilgiye yer verilip verilmediğinin belirlenmesidir. Yapılan içerik analizi sonucunda sponsorların bölüm sonunda yer aldığı, sponsor sayısının bazı bölümlerde değiştiği, işletmelerin faaliyet alanlarının inşaat ve yapı malzemeleri, kimyasal ürünler, çim ve peyzaj düzenlemeye yönelik ürünler, okçuluk, mobilya, yangın söndürme, gıda, mutfak araç gereçleri, her türlü tekstil ürünleri, çanta, ayakkabı gibi ürünlere yönelik olup sponsorluk uygulamalarının film içeriği ile uyumlu olduğu ve sadece iki işletmenin kurumsal web sayfasında dizi film sponsorluğu uygulamasına yönelik bilginin yer aldığı görülmüştür. Çalışmanın sonuçlarının akademisyenlere ve tüketiciye ulaşmak isteyen işletmelere örnek olması açısından katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Sponsorship activities have an important place among the communication and promotion activities carried out by businesses. Television, where sponsorship activities take place and which can appeal to target audiences from every group, is still one of the most preferred communication tools for businesses that want to reach wider audiences and be effective. For this reason, television was preferred as a communication and advertising tool in the research. As an example, “Mehmed: Sultan of Conquests” series movie was selected. The aim of the study is to determine whether the businesses that are engaged in sponsorship activities in the series movie, their fields of activity, the relationship between the series movie and the product, and whether the businesses include information about the sponsorship application for the series movie on their corporate web pages. As a result of the content analysis, it was observed that the sponsors were included at the end of the episode, the number of sponsors varied in some episodes, the fields of activity of the enterprises were for products such as construction and building materials, chemical products, products for lawn and landscaping, archery, furniture, fire extinguishing, food, kitchen utensils, all kinds of textile products, bags, shoes, etc. and that the sponsorship practices were compatible with the content of the film and only two enterprises had information about the series film sponsorship application on their corporate web pages. It is thought that the results of the study will contribute to academics and businesses that want to reach consumers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Political Science (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 26, 2025 |
Publication Date | August 30, 2025 |
Submission Date | April 12, 2025 |
Acceptance Date | June 14, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 71 |