Bu çalışma katılım bankacılığı çalışanlarının istihdam edildikleri organizasyondaki iletişim süreçlerine ilişkin tutum, düşünce ve yargılarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Özellikle bankadaki takdir kültürü ile ilgili değerlendirmelerini konu edinmiştir. Dahası yorumlarının altında yatan argüman ve gerekçeleri irdelemiştir. Araştırma, yorumsamacı bir paradigmaya dayanmakta olup katılım bankacılığı literatürüne nitel yönden katkıda bulunmayı amaçlamıştır. Alan çalışmasında, gönüllü olarak dahil olan katılım bankacılarıyla 2017 yılında Bursa, İstanbul, İzmir, Kayseri ve Konya olmak üzere Türkiye'nin beş büyük ilinde görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada toplanan data tematik analizle yorumlanmıştır. Çalışmadaki veriler; görüşme dökümleri, belgeler ve gözleme dayalı notlardan oluşmaktadır. Transkripsiyonlar ve saha notları dahil olmak üzere tüm veriler araştırmacı tarafından titizlikle defalarca okunmuştur. Uzun okumalardan sonra nihai temalar ortaya çıkmıştır. Veri topografyasından şekillenen iki ana tema şunlardır; “Burada Takdir Yok” ve “Var Ama Yetersiz”. Katılımcıların değerlendirmeleri açısından kuşkusuz birinci tema ikinci temaya ağır basmıştır. Zira katılımcıların büyük kısmı çalıştıkları kurumda takdir kültürünün olmadığını beyan etmiştir. Sesleri cılız çıksa da “Var Ama Yetersiz” teması bankadaki takdir kültürü hakkında gene fikir vermiştir. Ancak bu tema altındaki yorumlar dar bir çerçeveyle sınırlı kalmış ve takdirin örgüt içinde kurumsallaşamadığını göstermiştir. Analiz kısmında Ecrin Katılım Bankasının örgütsel iletişim kültürünü ortaya çıkarmak için yapılan mülakatlardan bazı alıntılarla “Burada Takdir Yok” ve “Var Ama Yetersiz” temalarının açıklanmasına teşebbüs edilmiştir. Deneyimli bir banka müdüründen yeni başlayan bankacılık çalışanına kadar pek çok katılımcı Ecrin Katılım Bankasının takdir kültürünü sert bir biçimde eleştirmiştir. Takdir -örgüt kültürünün bir parçası- görmemekten serzenişte bulunan katılımcılar çoğunlukta kalmıştır. Katılımcıların sadece küçük bir kısmı bankada takdir kültürünün yer aldığını onaylamıştır lakin bu küçük katılımcı grubu, takdir kültürünü sadece çalıştıkları şubeyle sınırlı tutmuştur. Çalışmada, bir finans grubunun yan kuruluşunun yeni bir örgüt kültürü oluşturmada zorluk yaşadığı bulgulanmıştır. Dahası bir örgütte aynı anda çeşitli kurumsal mantıkların birlikte yaşadığı ve birleriyle mücadele halinde oldukları gözlemlenmiştir. En güçlü olan kurumsal mantığının yani kurucu güç olan Ecrin’ in diğerlerini bastırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
Katılım bankacılığı örgütsel iletişim takdir kurum kültürü kurumsal mantık bankacılık çalışanları din
This study explores how banking professionals of an Islamic bank interpret the communication processes in their organization. Moreover, it tries to discover the unseen side of organizational culture through exploring the gratitude culture of an Islamic bank. As Islamic banks are neglected in the sector, this research aimed to contribute to the literature with a case study. To realize this, the study leaned to an interpretivist research philosophy, adopted a qualitative approach, and took a fieldwork in Turkey. Thirty-one participants volunteered to participate in semi-structured in depth-interviews in 2017. Participants attended interviews from various cities including Istanbul, Bursa, Izmir, Kayseri, and Konya. Thematic analysis is applied to research material to catch patterns, create codes, and crystalize themes. After the analysis, two main themes evolved from the data topography. Those were; “No Gratitude Here” and “Yes but Not Enough” themes. The first theme revealed that there was no gratitude in the bank culture. This group hold the majority of interpretations. But the second group claimed that there was a gratitude culture but that was limited. For this reason, findings showed that the majority of the participants found gratitude in organization’s communication culture inadequate. Participants’ commitment was barely appreciated and this no gratitude policy was reflected to employees’ psychological mood negatively such as lack of motivation, feeling of worthlessness, anger, anxiety, sadness, and intend of leaving job.
Islamic banking gratitude corporate communication organizational culture institutional logic banking professionals religion
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles in Foreign Languages |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2023 |
Submission Date | October 14, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |