Sınıf ayrımı, insanlık tarihi boyunca süregelen bir olgu olup, özellikle endüstrileşmeyle birlikte belirginleşmiştir. Marx'ın sınıf ayrımı teorisi, üretim biçimlerinin sınıf ayrımını nasıl ortaya çıkardığını açıklamaktadır. Bu nedenle, çalışmada Marx'ın sınıf ayrımı kavramı ele alınmış ve sınıf ayrımının toplumsal etkileri ile yöneten-yönetilen rollerinin sinemaya nasıl yansıdığı incelenmiştir. Güney Kore'li yönetmen Bong Joon-ho'nun "Snowpiercer" filmi incelenerek sinemanın toplum yapısına olan etkisi ve anlamsal yapıları ele alınmıştır. Çalışmada, Marx'ın sınıf ayrımı teorisi ve Greimas'ın eyleyenler modeli kullanılarak film analizi gerçekleştirilmiştir. "Snowpiercer" filmi, sınıf ayrımını temel bir tema olarak ele almaktadır. Filmde, sınıf farklarının toplum üzerindeki etkisi ve sınıf ayrımının yöneten ve yönetilen rollerine odaklanılmıştır. Filmin semiyotik analizi ise Greimas'ın eyleyenler modeline dayanmaktadır. Bu analiz, filmin anlamsal yapılarını açığa çıkarmayı hedeflemekte ve bulguları ortaya koymaktadır.
Class distinction has been an ongoing phenomenon throughout human history and has become particularly evident with industrialization. Marx's Theory of Classes explains how modes of production give rise to class distinction. For this reason, this study examines Marx's concept of class distinction and how the social effects of class distinction and the roles of ruler and ruled are reflected in cinema. By analyzing the film "Snowpiercer" directed by South Korean director Bong Joon-ho, the impact of cinema on the social structure and its semantic structures are discussed. In the study, Marx's Theory of Classes and Greimas' Actantial Model were employed to analyze the film. "Snowpiercer" deals with class distinction as a fundamental theme. The film focuses on the impact of class distinctions on society, and the roles of ruler and ruled within class distinction. The semiotic analysis of the film is based on Greimas' Actantial Model. This analysis aims to reveal the semantic structures of the movie and presents the findings.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Radio-Television |
Journal Section | Articles in Foreign Languages |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2023 |
Submission Date | March 21, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |