BibTex RIS Cite

İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ VE ERCİYES ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNE DAİR GÜNCEL VERİLER IŞIĞINDA MEDYA OKURYAZARLIĞI

Year 2017, , 194 - 208, 29.01.2017
https://doi.org/10.17680/erciyesakademia.291894

Abstract

19.yy da başlayan endüstrileşme ve kalkınma hamleleri o zaman ki anlayışta büyük bir
gücü simgelemekteydi. 20.yy ile beraber endüstrileşmenin gücü 2.Dünya Savaşı ile beraber
yön değiştirmeye başlamış ve günümüze kadar gelen süreçte değişimin kendisi bir güç haline
gelmiştir. Değişim ve yenilik, gelişmelerinin yansıdığı tüm sistemlerde ortaya çıkan ürünler
vasıtasıyla kendi fikirlerini ortaya koyabilmektedir. Günümüzde bu girişimlerin başında gelen
televizyon, gazete, internet vb. medyadaki mesajları algılama ve değerlendirme yetisi büyük
önem arz etmektedir. Medyanın farklı araçlar ve kanallar aracılığıyla toplumlar üzerindeki
yoğun ve hızlı etkileri, bilinçli medya okuryazarı bireylerin yetiştirilmesini gerektirmektedir.
Medya okuryazarlığı ile bireyin medya mesajlarını doğru anlayabilmesine olanak sağlayacak bir
medya bilincinin oluşturulması ve eleştirel bir bakışla medya kültürünü çözümleyen bireylerin
yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmada, İstanbul Ticaret Üniversitesi iletişim fakültesi
öğrencileri ile Erciyes Üniversitesi İletişim fakültesi öğrencilerine 21 sorudan oluşan bir anket
uygulanarak iki üniversite iletişim fakülteleri öğrencileri arasında medya okuryazarlığı ve
eleştirel bakış açılarını görmek adına elde edilen veriler irdelenmeye ve konuya genel bir bakış
açısı kazandırılmaya çalışılmıştır.

Year 2017, , 194 - 208, 29.01.2017
https://doi.org/10.17680/erciyesakademia.291894

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Türkçe Araştırma Makaleleri
Authors

Süleyman Özcan

Publication Date January 29, 2017
Submission Date April 30, 2016
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Özcan, S. (2017). İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ VE ERCİYES ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNE DAİR GÜNCEL VERİLER IŞIĞINDA MEDYA OKURYAZARLIĞI. Erciyes İletişim Dergisi, 5(1), 194-208. https://doi.org/10.17680/erciyesakademia.291894