BibTex RIS Cite

MİZAH TARZLARI VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ: BÜRO ÇALIŞANLARI ÜZERINE BIR İNCELEME

Year 2016, Volume: 4 Issue: 4, 116 - 134, 31.07.2016
https://doi.org/10.17680/akademia.42149

Abstract

Mizah, komiklik, eğlenme, komik olma aynı zamanda farklı açıdan eleştirme aracı olarak kullanılan bir davranış şekli olarak bilinmektedir. Katılımcı mizah, kendini geliştirici mizah, saldırgan mizah ve kendini yıkıcı mizah olarak dört farklı çeşidi bulunmaktadır. Problem çözme ise kişilerin çevresindeki problemlerin farkına varması ile başlayan ve çözüm bulununcaya kadar devam eden bir süreçtir. Bu süreçte kişi yaşantısındaki engelleri ortadan kaldırarak mesleki ve kişisel yaşamında amacına ulaşmaya çalışır. Problem çözme süreci uygun metotla, esnek ve etkili bir şekilde yapılmalıdır. Önemli olan problemlerden kaçmayı değil de onlarla mücadele etmeyi ve yeni çözümler bulmayı hedeflemektir.

 

            Yapılan araştırmada, kamu ve özel sektörde çalışan ofis personelinin demografik özellikleri bakımından mizah tarzları ile problem çözme becerileri algılarında her hangi bir farklılığın olabilirliği araştırılmıştır. Çalışmada daha öncesinden hazırlanmış ve ölçeklendirilmiş mizah tarzları ve problem çözme becerileri ölçekleri kullanılmıştır. Araştırma tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak kamu ve özel sektörde çalışan büro personellerinden veriler alınmış ve analiz edilmiştir. Analiz sonucunda büro personellerinin mizah tarzları ve problem çözme becerileri algılarının demografik özelliklere göre farklılaştığı sonucuna varılmıştır. 

Year 2016, Volume: 4 Issue: 4, 116 - 134, 31.07.2016
https://doi.org/10.17680/akademia.42149

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Sunulmuş Bildiriler
Authors

Veysel Çakmak

Ümmügül Baş This is me

Publication Date July 31, 2016
Submission Date February 8, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 4 Issue: 4

Cite

APA Çakmak, V., & Baş, Ü. (2016). MİZAH TARZLARI VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ: BÜRO ÇALIŞANLARI ÜZERINE BIR İNCELEME. Erciyes İletişim Dergisi, 4(4), 116-134. https://doi.org/10.17680/akademia.42149