In this study, Career Development Center Model is proposed for the strategic
organization structure of entrepreneurial universites and the action plans of these
universities. Organization structure and the action plans play an important role for
encouraging the students for the entrepreneurship trends. The aim of the model is
to improve the adaptability of the university students while and after the education,
help to develop innovative ideas and to improve the quality of life of the university
students.Within the sub-units as listed; laboratories and workshops, transfer and
communication center, social, human and psychological capital development unit,
university representative, sector representative and management the opportunity
to present and implement innovative and self-developing ideas served the students
in a social environment. During the development phase of the model, the literature
on entrepreneurship education in universities was examined, and then the sub-units
created and the model finalized.
Bu çalışmada üniversitelerde kalite anlayışının geliştirilmesinde önemli rol
oynayan stratejik örgüt yapısı ve bu örgüt yapısı bağlamında şekillenen eylem
planlarına yönelik olarak geliştirilen girişimcilik temelli ve kariyer odaklı bir model
önerilmiştir. Laboratuvar ve Atolyeler, Transfer ve İletişim Merkezi, Sosyal, Beşeri ve
Psikoloji Sermaye Gelişim Birimi, Üniversite Temsilciği, Sektör Temsilciği ve Yönetim
alt birimlerinden meydana gelen “Kariyer Geliştirme Merkezi Modeli” üniversite
öğrencilerinin eğitim hayatı ve mezuniyet sonrasında uyum sağlama yeteneklerinin
geliştirilmesi, yenilikçi fikirler üretmesi ve sosyal bir ortam içerisinde bu fikirleri
sunup, uygulamaya geçirme fırsatını gençlere sunmaktadır. Modelin geliştirilme
aşamasında üniversitelerde girişimcilik eğitimine yönelik literatür incelenmiş ve
ardından alt birimler oluşturularak modele son hali verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2018 |
Submission Date | June 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 4 |