Medyanın toplumu biçimlendirici ve dönüştürücü etkisi artan bir hız ve şiddetle
devam ederken, kamuoyu oluşturma hedefi siyasi aktörlerin her dönem
ajandalarının ilk maddeleri arasında olagelmiştir. Dijital dönüşümün yayılmasına
kadar olan sürede yoğunlukla, artık geleneksel ya da klasik denilen, kitle iletişim
araçları (gazete, dergi, tv, radyo vd.) bu amaçla kullanılırken, artık dijital mecra ve
yöntemler olmadan tüm hedef kitlelere ulaşmak pek de mümkün görünmemektedir.
Günümüzde bu dijital kitlesel kanalların başında sosyal medya gelmektedir. Sosyal
medyayı; zaman ve mekânı aşıp, hızlı ve anlık paylaşım ile yüksek bir etkileme
gücüne erişip, büyük kitleleri basit ve maliyetsiz bir şekilde örgütleyebilmesi önemli
kılmaktadır. Bu araştırmanın amacı; sosyal medyanın günümüzün dünyasında hem
bireylerin hem de kurumsal yapıların hedeflerine doğru yönelmesinde ne tür bir
rol oynadığını ve 16 Nisan 2017 Anayasa Referandumu seçim kampanyasının 01-16
Nisan 2017 (referandum öncesi son 15 günlük) döneminde dört siyasi liderin (Ak
Parti: Cumhurbaşkanı R. Tayyip ERDOĞAN ve dönemin Başbakanı Binali YILDIRIM,
MHP genel başkanı Devlet BAHÇELİ ve CHP genel başkanı Kemal KILIÇDAROĞLU)
hangi sosyal medya kanallarını, ne oranda ve nasıl kullandıklarını nitel araştırma
yöntemlerinden içerik çözümlemesi yöntemiyle anlamak ve ortaya çıkarmaktır.
Araştırmanın bulgu ve sonuçlarının ilgili seçim kampanyası döneminde, kampanya
yürüten siyasi parti ve liderlerinin sosyal medyayı etkin, yeterli ve verimli kullanıp
kullanmadığının tespit ve analizi, daha sonraki kampanya planlarının oluşturulmasına
kaynaklık edebileceğinden dolayı önemlidir.
While the formative and transformative influence of the media on society continues
at an accelerating pace and violence, public opinion has been among the first articles
of the political actors’ agendas. In the period from the spread of digital transformation
to the masses, the mass media (newspapers, magazines, tv, radio, etc.) are no longer
considered to be accessible to all audiences without the use of digital media. Today,
social media is one of the first of these digital mass channels. Social mediam makes it
important to go over time and space and to have a high influence on fast and instant
sharing and to organize large masses in a simple and cost-free way. The purpose of
this research, to determine the role of social media in the direction of the goals of both
individuals and institutional structures in today’s world, and then the four political
leaders of the election campaign of the 16 April 2017 Constitution Referendum in
the period of 01-16 April 2017 (15 days before the referendum) R. Tayyip ERDOĞAN
and Prime Minister Binali YILDIRIM, MHP leader Devlet BAHÇELİ and CHP leader
Kemal KILIÇDAROĞLU) to understand and determine which social media channels
and how and how they use them through qualitative research methods through
content analysis. The determination and analysis of the findings and results of the
study during the relevant election campaign, whether the political parties and leaders
of the campaign are using the social media effectively, adequately and efficiently is
important as it may be the source of the subsequent campaign plans.
Social Media Public Opinion Forming Public Opinion T.c. Constitutional Changes Referendum Dated 16 April 2017
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 21, 2019 |
Submission Date | October 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 1 |