Docu-game is an interactive new media narrative that is the result of a combination of digital gaming and document-driven story. Beyond traditional digital play and linear storytelling, a three-dimensional game arises from the combination of mechanics and dynamics and real-based non-linear storytelling. Docu-game is a thoughtful design with its advanced structure where an experienced or recorded event cannot be narrated with a classic film that is linear. This sophisticated structure, unlike the linear narrative, disables the director between the product and the audience, and the audience experiences their own unique story. In this digitally recreated world that is based on real-world events, the user witnesses and interacts with documented realities as if they are playing a game. The aim of this research is to question and reveal non-fictional storytelling in gamified designs with the help of a descriptive analysis method. Selected Docu-game examples in this study include JFK Reloaded, We Are Chicago, and Project Syria.
Docu-game, dijital oyun ile belge kaynaklı hikâyenin bir araya gelmesi sonucu doğan bir etkileşimli yeni medya anlatı biçimidir. Geleneksel dijital oyunun ve çizgisel hikâye anlatıcılığının ötesinde, üç boyutlu oyun mekanik ve dinamikleri ile gerçek temelli çizgisel olmayan hikâye anlatımının bir araya gelmesinden ortaya çıkar. Yaşanmış ya da kaydedilmiş bir olayın, çizgisel olan klasik film ile anlatılamadığı durumlarda Docu-game, sahip olduğu gelişmiş yapıyla uyumlu bir tasarımdır. Bu gelişmiş yapı, çizgisel anlatıdan farklı olarak ürün ile izleyici arasındaki yönetmeni devreden çıkarır ve izleyici kendi biricik hikâyesini deneyimler. Dijital olarak, gerçek dünyadan ve olaylardan temel alınıp yeniden yaratılmış bu dünyada kullanıcı, bir oyun oynar gibi belgelenmiş gerçekliklere şahit olur ve o gerçekliklerle etkileşim kurar. Bu çalışmanın amacı, kurgusal olmayan anlatıyı oyunlaştırılmış tasarımları betimlemektir. Betimsel yöntemden hareketle Docu- game türünün oyunlaştırma, oyun mekanikleri, oyun dinamikleri, açık dünya kavramları çerçevesinde içerik analizi tekniği kullanarak sorgulanmış ve bu ögelerin varlığı-yokluğu aranarak geçerliliği ortaya çıkarılmıştır. Çalışmada, JFK Reloaded, We Are Chicago ve Project Syria adlı Docu-game örnekleri incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Radio-Television |
Journal Section | Thesis Abstracts |
Authors | |
Publication Date | July 24, 2020 |
Submission Date | February 14, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 2 |