BibTex RIS Cite

FİRMALARDA BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİNDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ ÖNEMİ

Year 2009, Volume: 1 Issue: 1, - , 06.01.2011

Abstract

Pazarlama iletişimi araçlarının bir bütün olarak kullanılması gerekliliği, bütünleşikpazarlama iletişimi kavramını ortaya çıkarmıştır. Tüketici merkezli pazarlama düşüncesiolan bütünleşik pazarlama iletişimi, tüketiciyi satın almaya yönlendiren, marka bilinirliği vesadakati oluşturmak, tüketici bağlılığı yaratmak, yeni tüketici kazanma veya mevcuttüketiciler elde tutmak için müşteri ilişkilerini yönetimi (CRM) geliştirerek veri tabanıuygulamasına geçmeyi amaçlamaktadır.Modern pazarlama anlayışını nitelendiren bütünleşik pazarlama iletişimini benimseyenfirmalarda, pazarlamanın 4P'si genişletilerek 7P ve buna ilave olarak 7C şeklinde uygulamaalanı ortaya çıkmıştır. (7P: Ürün, fiziksel belirtiler, fiyat, satış yeri, hedef kitle, süreç,tutundurma; 7C ise: Müşteri değeri, onaylama, maliyet, kolaylık, dikkate almak,koordinasyon, iletişim)

Year 2009, Volume: 1 Issue: 1, - , 06.01.2011

Abstract

Year 2009, Volume: 1 Issue: 1, - , 06.01.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Türkçe Araştırma Makaleleri
Authors

Ayhan Erdem

Publication Date January 6, 2011
Submission Date January 6, 2011
Published in Issue Year 2009 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Erdem, A. (2011). FİRMALARDA BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİNDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ ÖNEMİ. Erciyes İletişim Dergisi, 1(1).