Günümüz kapitalist toplumlarında tüketme isteği, üretme isteğinin bir adım önüne geçmişve böyle bir ortam içerisinde temelinde tüketim kültürünün yattığı popüler kültür, toplumlaraegemen olmaya başlamıştır. Popüler kültürün en önemli özelliği belirli bir süre kullanılıpatılmasıdır. Böyle bir özellik sürekli devingenliği sağlamakta ve tüketim güdüsünün süreklicanlı tutulmasına sebep olmaktadır. Popüler kültürün bir yansıması ve aracı olarakdüşünülebilecek olan moda olgusu da, bireylerin farklı olma güdülerini harekete geçirerekonları tüketime yönlendirmede bir araç olarak kullanılmaktadır. Popüler kültürün ve popülerkültür ürünlerinin tüketilmelerini sağlamak amacıyla çeşitli mitler kullanılmaktadır. Bumitler yerine göre bireyselliği yerine göre de toplumsallığı vurgulayabilmektedir.Çalışmada popüler kültür ve moda kavramı ekonomi-politik perspektif açısındantartışılmakta; özellikle üretim tüketim sürecinde etkili olan seçkinlerin toplumsal olgularıbelirleme ve yönlendirmesi çerçevesinde tartışılan popüler kültür moda ilişkisi, teorik olarakeleştirel yaklaşım sınırları içerisinde ele alınmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 6, 2011 |
Submission Date | January 6, 2011 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 1 Issue: 1 |