Tüketiciler bir ürünü, içsel ve dışsal göstergeler temelinde değerlendirirler. Ülkemenşei bilgisi ürüne dair bir dışsal gösterge gibi işlev görür. Günümüzde, bir ürünün birdenfazla ülke menşei vardır. Bir ürün özellikle tek bir ülke ile ilişkilendirilememektedir. Küreselpazarda ürünlerin çoğu melezdir. Ülke menşei ve üretim menşei farklı ülkelerolabilmektedir.
Bu çalışma ülke menşei hem de üretim menşei etkileri üzerinde yoğunlaşmış vebunların ürün kalite algılamalarına etkilerini test etmiştir. Araştırma bulguları göstermektedirki, araştırma kapsamına alınan markalar için, kalite algılamalarında ülke menşei önemli biretkiye sahip değilken, üretim menşeine dair bilgi etkilidir. Bu bulgulara göre, algılanankalitede üretim menşei bilgisi önemli bir belirleyicidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 6, 2011 |
Submission Date | January 6, 2011 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 1 Issue: 2 |