BibTex RIS Cite

MARKALARIN DUYULAR YOLUYLA ŞEKİLLENMESİ: DUYUSAL MARKALAMA

Year 2010, Volume: 1 Issue: 4, - , 07.01.2011

Abstract

Koklama, tatma, işitme, dokunma ve görme gibi insanın sahip olduğu 5 duyunun mümkün olduğukadar çoğuna seslenen markalar, hedef kitlelerine deneyimleyecekleri geniş bir alan yaratmaktave marka ile yakın temas kurulmasını sağlayarak, kurum hatta marka kimliklerini hedefkitlelerin akıllarında daha net ve sağlam olarak yerleştirebilmektedirler. Duyusal markalama olaraktanımlanan bu yeni yaklaşımın etkisini görmüş olan birçok işletme markalarına özgü koku,dokunma ve görsel kimliklerin yanı sıra ürünlerini tanımlayan ses kimliklerini de özel olarak tasarlatmaktave pazarlama uygulamalarında kimlik çalışmaları içine bu konuları da dahil etmektedirler.Birçok duyuya hitap eden mesajların etkisinin ve gücünün daha fazla olduğu yargısındanhareketle biçimlendirilen, markalama konusunda duyular ile kurulacak duygusal bağın öneminidile getiren bir yaklaşım olarak “Aşkla Yaratılan Markalar (Lovemarks)” anlayışı, Saatchi& SaatchiReklam Ajansı'nın yaratıcı direktörü olan Kevin Roberts'ın ortaya attığı bir stratejik bakışaçısıdır. Bu çalışmada söz konusu yaklaşım temelinde, duyuların özellikle kurumsal markalamaüzerindeki etkisi ve duyusal pazarlama olgusu, markaların örnek uygulamaları bağlamında aktarılmaktadır.

Year 2010, Volume: 1 Issue: 4, - , 07.01.2011

Abstract

Year 2010, Volume: 1 Issue: 4, - , 07.01.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Türkçe Araştırma Makaleleri
Authors

Sinem Yeygel Çakır

Publication Date January 7, 2011
Submission Date January 7, 2011
Published in Issue Year 2010 Volume: 1 Issue: 4

Cite

APA Yeygel Çakır, S. (2011). MARKALARIN DUYULAR YOLUYLA ŞEKİLLENMESİ: DUYUSAL MARKALAMA. Erciyes İletişim Dergisi, 1(4).