BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MEDYAYI KULLANMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ

Year 2011, Volume: 2 Issue: 1, - , 17.02.2011

Abstract

Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin medya okuryazarlığı bağlamında medyaya yönelik tutumlarını ortaya koymak ve medya okuryazarlığı dersinin neden gerekli olduğunu irdelemektir. Araştırmanın evrenini, 2009-2010 eğitim- öğretim yılında Kayseri Sümer İlköğretim Okulu'nda medya okuryazarlığı dersini henüz almamış olan 6, 7 ve 8. sınıflarda okuyan toplam iki yüz öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin medyaya yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla anket yöntemi kullanılmıştır. Verilerin frekans ve yüzdelerine bakılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin kitle iletişim araçları içinde önceliği televizyona verdiklerini, televizyonu daha çok eğlenmek amacıyla izlediklerini, takip ettikleri programların başında dizilerin geldiğini, çocuk programlarının ise takip edilmediğini, kendilerine sunulan tüm iletileri “doğru bilgi” olarak algıladıklarını, seçici olmadıklarını, sunulan iletileri ve bilgileri güvenilir bulduklarını söylemek mümkündür.

Year 2011, Volume: 2 Issue: 1, - , 17.02.2011

Abstract

Year 2011, Volume: 2 Issue: 1, - , 17.02.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Türkçe Araştırma Makaleleri
Authors

Füsun Akşit

Berna Dönmez

Publication Date February 17, 2011
Submission Date February 17, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Akşit, F., & Dönmez, B. (2011). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MEDYAYI KULLANMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. Erciyes İletişim Dergisi, 2(1).