Seçmen desteğinde önemli rol oynayan ideolojiler, belli amaçlar çerçevesinde
oluşturulmuş sloganlar yoluyla halka aktarılmaktadır. Partilerin ideolojilerini ve farklı
disiplinlerin ikna etme tekniklerini temel alan sloganlar, seçmenin istenen yönde oy
kullanma davranışını gerçekleştirmesine etkide bulunmaktadır. Diğer bir ifadeyle
sloganlar, kitle iletişim araçları, siyasal reklam ilanları ve açık hava platformları gibi
farklı ortamlarda seçmenin karşısına çıkmakta ve hedef kitlenin algısının yönetilmesinde
önemli rol oynamaktadır. Siyasi partiler, tematik kampanyalarını yaratıcı sloganlarla etkili
mesajlar haline getirerek rakiplerinden farklılaşmakta ve seçmeni etkilemektedir. Bu
çalışmanın amacı, Mart 2019 Türkiye yerel seçimlerinde Cumhur ve Millet ittifaklarının
kullandıkları ideolojik sloganlara odaklanarak kıyaslayıcı bir analiz gerçekleştirmektir.
Araştırmanın temel sorunsalı, ittifakların kullandıkları sloganlarda hangi kavramların
kesiştiğini ve farklılık gösterdiğini ortaya koymaktır. Değerlendirmede sloganlarda gönül
ve umut kodlarının öne çıktığı, sistemin verilen hizmet üzerinden anlatıldığı, içinde
bulunulan şehrin sıklıkla vurgulandığı, zaman olarak da geleceğin daha çok belirtildiği
görülmüştür. Ayrıca ittifakların seçmenlerinin algısına, kendilerinin belirledikleri söylem
odağında seslendiği, kendi partilerinin üzerinde durdukları ve diğer partilerden farklılık
gösteren temaların özellikle mevcut ideolojilerini yansıttığı sonucuna varılmıştır.
Ideologies, which play a crucial role in voter support, are conveyed to the public via
slogans created for specific goals. Slogans, which are based on the ideologies of the parties
and the persuasion techniques of different disciplines, influence the voting behaviors of
voters in the desired direction. Political parties try to be different from their rivals by
creating thematic campaigns to form messages with creative slogans and affect voter. The
aim of this study is to make a comparative analysis focusing on the ideological slogans
used by People’s Alliance and Nation Alliance in local-elections of 2019 in Turkey. The
main problem of the study is to reveal the similar and different part of notions in the
slogans used by the Alliances. It was seen in the evaluation that the codes, heart and
hope, became prominent notions, the system was explained through the political service
promises, the city was frequently emphasized, and the concept, future, was mentioned. In
addition, it was concluded that the alliances influenced the perception of their voters with
the focus of their discourse, and the themes, which were mentioned by the parties and
differed from the other parties, reflected current ideologies of the parties in the election.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies, Public Relations |
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 29, 2021 |
Submission Date | October 9, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 1 |