Günümüzde internet kavramının ortaya çıkması ve sürekli gelişime uğraması ile birlikte sivil toplum kuruluşları da varlıklarını sürdürmek ve kendilerini tanıtmak için bu mecraları kullanmaya başlamışlardır. Bu çalışmada sivil toplum kuruluşlarının Twitter hesaplarını altı aylık bir süre içerisinde nasıl kullandıkları incelenmiştir. Çalışmada incelenen kurumlardan elde edilen veriler 1 Mayıs- 31 Ekim 2019 tarihlerini kapsamaktadır. Bu çalışmanın evrenini gelişmiş ülkelerin Kızıl Haç kuruluşları ve Türk Kızılayı oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise küresel zenginliğin büyük bir çoğunluğun elinde tutan G7 ülkeleri olan Almanya, İtalya, Fransa, Amerika, İngiltere, Japonya ve Kanada oluşturmaktadır. Çalışmanın kapsamında G7 ülkeleri ile Türkiye’nin Türk Kızılayı karşılaştırılacaktır. İnceleme sonucunda Türk Kızılayı’nın Twitter’da paylaşım sayısı açısından ilk sırada geldiği, Paylaşımlarını yaparken diğer kurumlar gibi görsel yöntemler kullandığına ulaşılmıştır. Paylaşım yaparken diğer kurumlara benzer olarak zaman ve gün sınırlamasına gitmediği de ulaşılan sonuçlardan biridir. Ayrıca çalışmada yer alan tüm sivil toplum kuruluşlarının paylaşımlarına yapılan yorumlara cevap vermede yetersiz kaldıkları önemli bir eksiklik olarak görülmüştür.
Nowadays, with the emergence of the internet concept and its continuous development, non-governmental organizations have started to use these channels to maintain their existence and to promote themselves. In this study, it is examined how non-governmental organizations in developed countries and Turkey use their Twitter accounts. The study covers a period of six months (from May 1 to October 31, 2019). The universe of this study consists of all Red Cross organizations in developed countries and the Turkish Red Crescent. The sample of the study consists of Germany, Italy, France, the USA, England, Japan, and Canada, which are G7 countries and hold the majority of global wealth. In the scope of the study, G7 countries and the Turkish Red Crescent will be compared. As a result of the review, it is reached that the Turkish Red Crescent ranks first in the number of posts on Twitter and uses visual icons like other Red Cross organizations in the study. Moreover, similar to other institutions, the Turkish Red Crescent does not go into time and day limitations in their posts. It can be said that all the NGOs under the study used this medium effectively; however, the biggest deficiency is that they are not successful in answering the comments for the posts.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Public Relations |
Journal Section | Articles in Foreign Languages |
Authors | |
Publication Date | January 29, 2021 |
Submission Date | October 14, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 1 |