Social media is a platform through which brands actively communicate with consumers. By using social media, brands can communicate with consumers regardless of time and place. The purpose of this study is to reveal how Twitter, a popular social media tool, is used by digital game brands. In the study, Sony PlayStation, Microsoft Xbox, and Ubisoft, the most followed digital game brands by Twitter users in the world, were selected as sample brands. The tweets published by the selected brands in three months between October 1, 2020 and December 31, 2020 were analysed using content analysis method. According to the results of the research, Sony PlayStation is the most followed digital game brand on Twitter. All three brands shared messages to encourage more sales and for promotion purposes. It was observed that the messages shared by these three brands were mostly in the form of direct tweets. It has been observed that the messages shared by Microsoft Xbox and Sony PlayStation mostly contain URLs and all three brands adopt a one-way communication style. Looking at the findings in general, it can be said that Twitter plays an important role in brand communication for digital game brands.
Sosyal medya markaların tüketicilerle aktif olarak iletişim kurdukları bir alandır. Sosyal medya kullanarak markalar tüketicilerle zaman ve mekândan bağımsız olarak iletişim kurabilmektedirler. Bu çalışmanın amacı popüler bir sosyal medya aracı olan Twitter’ın dijital oyun markaları tarafından nasıl kullanıldığını ortaya çıkarmaktır. Çalışmada, dünyada Twitter üzerinden kullanıcılar tarafından en çok takip edilen dijital oyun markaları olan, Sony Playstation, Microsoft Xbox ve Ubisoft örnek markalar olarak belirlenmiştir. Belirlenen markaların 1 Ekim 2020 ile 31 Aralık 2020 tarihleri arasını kapsayan üç aylık dönemde yayınladıkları tweetler, içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, Twitter’da en fazla takip edilen dijital oyun markası Sony Playstation’dır. Üç marka da daha çok satışı teşvik etmek ve tanıtım amacı ile iletiler paylaşmışlardır. Üç markanın da paylaştığı iletilerin daha çok doğrudan tweet gönderimi biçiminde olmuştur. Microsoft Xbox ve Sony Playsation’ın paylaştıkları iletilerin daha çok URL içerdiğini ve üç markanın da ağırlıklı olarak tek yönlü iletişim biçimini benimsedikleri görülmüştür. Bulgulara genel olarak bakıldığında, dijital oyun markaları için Twitter’ın marka iletişimi açısından önemli bir rol üstlendiği söylenebilir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles in Foreign Languages |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2021 |
Submission Date | February 19, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 2 |