Today, children take part in many different digital platforms; they enjoy watching videos and are even motivated to create their own. One of the most widely used digital media platforms worldwide and in Turkey, YouTube can be an entertaining environment for children to watch videos. Here, we aimed to analyze the content of the videos on a child’s YouTube channel selected according to certain criteria. This was a qualitative research based on content analysis. Purposeful sampling was used and the data was interpreted using descriptive statistics. Based on the findings, we concluded that shorter videos were watched more frequently, the videos were mostly shot at home, the content mostly consisted of video games, older videos included educational content, while the newer and more popular ones had a completely entertaining theme, branded products were used less in older videos and more in newer ones, there were too many branded products in the most popular videos, there were risky content regarding age and development, and all the most popular videos had moving music and sound effects instead of verbal communication.
Çocuklar birçok farklı dijital platformda yer almakta, video izlemekten hoşlanmakta, hatta kendi videolarını oluşturmak için güdülenmektedir. Bu noktada dünyada ve Türkiye’de en yaygın kullanıma sahip olan dijital medya platformlarından biri olan Youtube, çocuklar için eğlenceli videolar izleme konusunda eğlenceli bir ortam haline gelebilmektedir. Bu çalışmada bir çocuk youtuber sayfasında yer alan ve belli kriterlere göre seçilen videoların içeriksel olarak analiz edilerek mevcut durumun ortaya konması hedeflenmiştir. Çalışma içerik analizine dayandırılarak gerçekleştirilmiş nitel bir araştırmadır. Örneklem seçiminde amaçlı örneklem seçimi uygulanmıştır. Elde edilen veriler betimsel istatistikler kullanılarak tablolar halinde yorumlanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda; kısa süreli videoların daha fazla izlendiği, videoların daha çok evde çekildiği, video içeriklerinde çoğunlukla oyun oynama temasının yer aldığı, en eski videolarda eğitsel içeriklere de yer verilirken en yeni ve en popüler videolarda tamamen eğlence temalı içeriklerin yer aldığı, en eski videolarda markalı ürün kullanımı daha az iken; en yeni videolarda markalı ürün kullanımının arttığı ve en popüler videolarda çok fazla markalı ürün kullanımın bulunduğu, videolarda yaş ve gelişim düzeyi açısından riskli durumların bulunduğu, en popüler videoların tamamında iletişim diyalogları yerine çoğunlukla hareketli müzik ve ses efekti kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2021 |
Submission Date | March 2, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 2 |