Görsel kimlik, kurumların tanınması ve farklılaşması için çeşitli tasarım öğelerinin bir bütün halinde değerlendirilmesi gereken çalışmalardır ve logo da bu öğelerden biridir. Logo, kurumların diğer kurumlardan görsel açıdan ayırt edilmesine yarayan, kurumu hedef kitleye görsel olarak tanıtan ve hedef kitleyle duygusal bağ kurulmasına yardımcı olan önemli bir görsel kimlik aracıdır. Logolar, markaların güçlü oldukları yönleri vurgulayan ve markaların tanınmasında etkili olan özel tasarım ürünleridir. Bu çalışmada, Türkiye’de tiyatro ve sinema alanında birçok projenin gerçekleşmesine, sanatın-kültürel hayatın gelişmesine katkı sağlayan, sinema alanında son yıllarda en çok film üreten ve hasılat elde eden yapım şirketi olan Beşiktaş Kültür Merkezi’nin (BKM) kurumsal logosu, görsel kimlik açısından 01.05.2021-15.05.2021 tarihleri arasında analiz edilmiş, BKM’nin logosunu nasıl kullandığı, şekillendirdiği, logonun çağrışımları ve markaya katkısı logonun temel öğeleri bağlamında değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda BKM logosunun, gerek tipografi gerek renk kullanımı ve gerek uygulama alanları bağlamında üzerinde düşünülmüş profesyonel bir çalışma ürünü olduğu saptanmıştır. BKM logosu görsel kimliği tamamlayıcı, markayı ön plana çıkartan ve her yerde temsil edebilecek bir tasarıma sahiptir. BKM logosu, Türk yapım şirketlerinin görsel kimlik çalışmalarında örnek alması gereken bir kurumsal kimlik materyali olarak dikkat çekmekte, görsel temsiliyet bağlamında sorunlar yaşayan yapım şirketleri için önemli çözüm önerileri sunmaktadır.
Visual identity needs to be evaluated as whole for the recognition and differentiation of institutions, and the logo is one of these elements. The logo of institutions from other institutions serve to distinguish visually, corporate audience visually promote and audience is a tool helping visual identity to establish emotional bond. Logos are effective custom products that emphasize recognition and direction of strong brands. Study reveals the company contributes to realization of projects in the fields of theater, cinema, development of art, cultural life. Logo of Beşiktaş Cultural Center (BKM)’s visual identity, a production company that produced and earned the most movies in cinema in recent years, was analyzed between 01.05.2021/15.05.2021. How BKM used and shaped its logo, the associations of the logo and its contribution to the brand, basic elements of logo were evaluated. Finally, BKM’s logo is a professional product that is within typography, color use and application areas. BKM logo has design that complements visual identity, highlights brand and can represent it everywhere. Also, draws attention as a corporate identity material that Turkish production companies should take as an example and offers important solutions for production companies having problems with visual representation.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Sunulmuş Bildiriler |
Authors | |
Publication Date | October 28, 2021 |
Submission Date | July 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Special Issue for 4th Cultural Informatics, Communication & Media Studies Conference |