Education-themed movies are either directly or indirectly related to such concepts as educator/teacher, student, school, and classroom. Structured around these concepts, this genre places a lot of emphasis on the prominence of educators and their value. To curate a list of education and educator-themed movies, this paper first reviews the IMDb database along with other web platforms providing Turkish subtitles. A total of eight keywords, four Turkish (okul, sınıf, öğretmen, öğrenci) and four English (school, class, teacher, student), were used to search and filter these web platforms, which returned a list of more than 2,000 movies. A qualitative content analysis was conducted for three movies; The Emperor’s Club (2022), Black (2005) and Les Choristes (2004). It was shown that these three movies question the relationship between educators and students through the contextualization of these themes with multimodal connotations. They all feature the primacy of the role played by educators within the process of learning along with tenacity, determination, and effort. Justice, morality, perseverance, conscious learning, informed education, illiterate and illiteracy, honesty, merit, goodness, patience, respect, love, and fidelity were some of the common themes in these movies featuring a multimodal narration.
Sinemada eğitim konusunu ele alan filmlerin, eğitimci/öğretmen, öğrenci, okul ve sınıf mefhumlarıyla dolaylı ya da doğrudan ilişkisi vardır. Bu kavram ya da başlıkların ön planda yer aldığı filmlerde eğitimcinin önemi ve değeri, öğretmenin rolü ve öğrenciler üzerindeki katkıları oldukça dikkat çekicidir. Bu çalışmada öncelikle, sinemada eğitimi ve eğitimci konusuyla ilgili filmlerin belirlenmesi için Türkçe Altyazı ve IMDb web siteleri gözden geçirilmiştir. Dört Türkçe sözcük (okul, sınıf, öğretmen, öğrenci) ve dört İngilizce sözcük (school, class, teacher, student) toplam sekiz sözcük esas alınarak ilgili sitelerde taramalar, filtrelemeler yapılmıştır. Bunun sonucunda eğitimle alakalı 2000’den fazla filmin olduğu gözlenmiştir. Bu çalışmada, eğitim temasıyla doğrudan ilgili üç film, The Emperor's Club (2002), Black (2005) ve Les Choristes (2004) nitel içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Üç filmde de eğitimci-öğrenci ilişkisinin sorgulandığı, eğitimle ilgili kavramların farklı anlam düzeylerine sahip olduğu, filmlerin eğitimciler ve öğrenciler arasındaki ilişkiyi barındırdığına ulaşılmıştır. Üç filmde de öğrenme sürecinde eğitimcinin rolünün önemli olduğu, öğrenme sürecinde azim, kararlılık ve emeğin ön planda tutulduğu gözlenmiştir. Bu filmlerde eğitim temasının altında ise adalet, ahlak, azim, bilinçli öğrenci, bilinçli eğitim, cahil ve cehalet, doğruluk, erdem, iyilik, sabır, saygı, sevgi ve vefa kavramlarının sıklıkla işlendiği, filmlerin katmanlı bir anlatıma sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Radio-Television |
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2023 |
Submission Date | August 17, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 1 |